וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח איש העסקים היהודי באורוגוואי: "אללה אחראי למעשיי"

11.3.2016 / 0:31

עיתון מקומי ציטט את דברי השופט במשפטו של קרלוס פרלטה, שדקר למוות את דויד פרמד ביום שלישי. הוא הורשע ברצח, אך יישלח להסתכלות פסיכיאטרית. "סוכנויות המודיעין בודקות אם היה לו קשר לארגון זר"

קרלוס פרלטה, שהורשע ברצח איש העסקים היהודי דוויד פרמד, בדיון בבית משפט באורוגוואי, מרץ 2016. "אל טלגרפו", צילום מסך
כשיר לעמוד לדין? קרלוס פרלטה מובא לדיון, אתמול/צילום מסך, "אל טלגרפו"

האירוע שבו נדקר למוות איש עסקים יהודי באורוגוואי היה על רקע דתי ובוצע על ידי אדם שאמר כי אללה היה אחראי למעשיו - כך דיווח אתמול (חמישי) העיתון "אל טלגרפו", שציטט את דברי השופט בדיון. קרלוס פרלטה, שהתאסלם, הורשע ברצח דויד פרמד ביום שלישי בלילה בפייסנדו, בסמוך לגבול עם ארגנטינה. פרמד בן ה-54 היה ראש הקהילה היהודית בפייסנדו.

השופט פבריסיו סידדה סיפר לעיתון כי פרלטה יישלח לבית חולים פסיכיאטרי כדי לבחון את כשירותו לעמוד לדין, בטרם ייגזר עונשו. הוא הוסיף כי נבדק אם לפרלטה היה קשר לארגונים זרים. "הוא דיבר בעקביות על מניעיו הדתיים אך הוא לא הודה בביצוע הפשע", סיפר. "הוא אמר שמעשיו היו בידיו של אללה".

לדברי השופט, מחשבו האישי נתפס על ידי הרשויות, שממנו עולה כי הוא פעל לבדו. "עתה, החקירה נמצאת בידי סוכנויות המודיעין, שיחקרו אם יש קשר כשלהו לארגון זר", הסביר סידדה לעיתון. חואן רובאז'ו, גורם בכיר בלשכת הנשיאות, סיפר בריאיון לערוץ טלוויזיה מקומי כי הוא לא רוצה לגרום לבהלה, אך הממשלה חייבת "לבחון את כל האפשרויות".

פרמד נדקר בלילה שבין שלישי לרביעי עשר פעמים ופונה לבית חולים סמוך במצב קשה מאוד. הוא נותח, אך מת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. הוא הותקף כשיצא ממכוניתו והיה בדרכו לחנות שלו. אחד משלושת בניו הגיע לסייע לו ונפצע גם כן. שגרירות ישראל במונטיבדאו גינתה את האירוע וכך גם המרכז לתרבות אסלאמית.

עוד ידיעות מהעולם
חרף הסתייגות קטאר: שר החוץ של מובארק נבחר למזכ"ל הליגה הערבית
אשתו של ארדואן: "הפילגשים באימפריה העות'מאנית זכו לחינוך טוב"
טראמפ: "האסלאם שונא אותנו, קשה להבחין שם מי קיצוני ומי לא"

(עדכון ראשון: 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully