וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הסתייגות קטאר: שר החוץ של מובארק נבחר למזכ"ל הליגה הערבית

10.3.2016 / 21:03

אחמד אבו אל רייט, שכיהן בתפקיד בשבע שנות שלטונו האחרונות של נשיא מצרים לשעבר, נבחר פה אחד לאחר דיון ארוך. הוא יחליף את נביל אל-ערבי, שלא רצה להתמודד לכהונה נוספת

שר החוץ של מצרים לשעבר אחמד אבו אל-רייט, 2010. AP
יתמודד עם עולם ערבי מפולג. אחמד אבו אל-רייט/AP

הליגה הערבית בחרה היום (חמישי) את שר החוץ של מצרים לשעבר אחמד אבו אל-רייט למזכ"ל החדש. לדברי דיפלומטים, ההצבעה התעכבה במשך שעות בשל הסתייגות של קטאר. אבו אל-רייט כיהן כשר החוץ של מצרים במהלך שבע שנות שלטונו האחרונות של הנשיא לשעבר חוסני מובארק. הוא עזב את תפקידו ב-2011, לאחר ההפגנות ההמוניות שהובילו למהפכה במדינה.

הארגון בן 22 המדינות הצביע פה אחד בעד הדיפלומט המצרי לאחר דיון ארוך. הוא יחליף בתפקיד את נביל אל-ערבי, שהיה אף הוא שר החוץ במדינה וכיהן במהלך הממשלה הזמנית שהוקמה עם הדחת מובארק. אל-ערבי הודיע בחודש שעבר שהוא לא יחפש כהונה נוספת עם סיומה בחודש יולי הקרוב.

קטאר בירכה על נפילתו של מובארק ותמכה בנשיא מוחמד מורסי, נציג תנועת "האחים המוסלמים", שנבחר בבחירות דמוקרטיות ב-2012 והופל מהשלטון בשנה לאחר מכן בהפיכה צבאית שהגיעה בעקבות מחאה המונית נגד משטרו.

הדיון על מחליפו של אל-ערבי הגיע לאחר הודעתה של מרוקו בחודש שעבר כי היא תארח את פסגת הליגה הערבית של 2016 כפי שנקבע. זאת בשל רצונה להימנע ממצג שווא של אחדות בעולם הערבי. הליגה הערבית הפכה לאחרונה לגוף שבו המדינות הסוניות המונהגות בידי ערב הסעודית מתנגחות באיראן השיעית. שתי המעצמות האזוריות תומכות בצדדים יריבים במלחמות המתנהלות בסוריה ובתימן וכן בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully