וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכון, הרבצתי לך, אז מה": האלימות שקדמה לרצח סימה גרנות נחשפת בהקלטות

12.3.2016 / 19:30

"היינו בסרט הזה שבו נתתי סטירה. זה שחקר אותי אמר 'לך הביתה'". בעלה של סימה גרנות הלם בראשה בפטיש, שפך עליה חומצה וחנק אותה. בחודש שקדם לרצח הקליטה סימה את שיחותיה עמו. וואלה! NEWS חושפת את ההקלטות שמספקות תיעוד מצמרר לאלימות שהייתה מנת חלקה

כתבת: גלי גינת, עריכה: גדי וינסטוק ומתן חדד

האזינו: שיחה בין סימה לרם גרנות, שהוקלטה בתקופה שלפני הירצחה

בחודש דצמבר 2015 צלצל רם גרנות, תושב רמת השרון, לבנו, ואמר לו שהרג את אמו סימה. הבן מיהר להזעיק את כוחות הביטחון וההצלה, שפרצו את דלת הבית ומצאו את האישה מוטלת ללא רוח חיים. גרנות נעצר, וזמן קצר לאחר מכן התברר כי במהלך החודש וחצי שקמו לאירוע הגישה סימה למשטרה שתי תלונות על אלימות נגד בעלה, ואף הוציאה צו הגנה מבית המשפט, אולם בדיון שנערך במעמד שני הצדדים הסכימה האישה להישאר עם בן זוגה תחת קורת גג אחת ובחדרים נפרדים. בית המשפט אישר את הצו. בחודש שקדם למותה, בעצת עורך דינה, הקליטה סימה את שיחותיה עם בעלה. הקלטות אלה, שנחשפות כאן על ידי וואלה! NEWS, מספקות מבט מצמרר לאלימות שהייתה מנת חלקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
46 שנות נישואים שהסתימו ברצח אכזרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה היה רצח אכזרי: על פי כתב האישום הכה גרנות את אשתו בחוזקה בראשה באמצעות פטיש במשקל שני קילוגרמים לפחות תשע-עשרה פעמים, ובשלב מסוים דחף אותה עד שהתמוטטה. משסבר שעודנה בחיים, נטל גרנות בקבוק המכיל חומצת מלח ושפך את תכולתו על ראשה ולתוך פיה, ואז חנק אותה באמצעות ידיו ובאמצעות מגבת שהניח על פניה, עד אשר השתכנע כי אינה עוד בחיים.

גרנות כיסה את גופתה של סימה בשטיח והותירה במצב זה עד לבוקר המחרת, כשהתקשר לבנו. הבן ושוטרים שהגיעו זמן קצר לאחר מכן, מצאו את גופת המנוחה מוטלת על רצפת הבית, ואת גרנות בחדרו כשסימני חתך בזרועותיו. הוא השאיר מכתב לילדיו ונכדיו: "במכתב זה אני נפרד מכם לתמיד. אני מצטער על צורת הפרידה מכם. לא יכולתי לעמוד בלחץ הנפשי שגרמה לי אמכם. יש מסמך ירושה אצל הרשם לענייני ירושה. ניסיתי כל הזמן לשמור על זכותכם לירושה שתעזור לכם להסתדר בחיים יותר טוב אך הפסדתי. אני אוהב אתכם ומאחל לכם בריאות והצלחה בחיים. ולסימה אשתי היקרה – את ניצחת". לאחיה של אשתו המנוחה ולעורך דינה כתב גם כן מכתב קצר ולשונו: "מצטער, יש לכם חלק באשמה. תתפללו על נשמתה של סימה גרנות".

לאט לאט החלו להתגלות הפרטים: השניים היו נשואים 46 שנים, וחודשיים קודם לכן פתחה סימה גרנות בהליכים משפטיים לגירושין וחלוקת רכוש. הטריגר ככל הנראה מבחינתה היה מריבה בארוחה משפחתית בעקבותיה שפך עליה גרנות כוס קולה. אז גמלה בלבה ההחלטה להתגרש. בעצת עורך דינה הקליטה, כאמור, את בעלה, ומההקלטות עולה כי ספגה אלימות פיזית וכלכלית כאחד, כאשר גרנות הקציב לה סכום כסף מזערי בו היא יכולה להשתמש. כשקנתה לעצמה קלנועית כדי להתנייד, ספגה ממנו מכות. גרנות סירב להתגרש.

עוד באותו נושא

מהלומות פטיש ושפיכת חומצה: בן 79 מרמת השרון נאשם ברצח אשתו

לכתבה המלאה
זירת הרצח ברמת השרון, 9 בדצמבר 2015. מגד גוזני
זירת הרצח ברמת השרון/מגד גוזני
רם: "אני, אני הרבצתי לך?" סימה: "ועוד איך! מכות על הראש ובעיטות וסטירות. התנפלת עלי: 'למה את מבזבזת את הכסף שלך?'"

"את רוצה, העיקר את רוצה את הכסף", נשמע רם גרנות בהקלטה. "מה את רוצה לעשות עם הכסף? את רוצה להתגרש. כשמתגרשים, רוצים להתגרש, צריך להביא נימוקים, יש לך נימוקים? זה שאמרתי לך 'אני אשרוף את הבית' והלכת למשטרה, את יודעת מה המשטרה עשתה? כתבה: 'מה אמרת לה?', אמרתי 'אני לא זוכר שאמרתי שורף את הבית'. כתבתי. תחתום, חתמתי. אוקיי אז מה יעשו עם זה. היינו בסרט הזה. היינו שנתתי סטירה, אה, אמרתי לו 'האישה חולה' היא הולכת לשלוותה, היא הייתה בשלוותה, היא לוקחת כדורים. היא יכולה להגיד לך כל מה שהיא רוצה. בפעם הקודמת שאני אמרתי את זה בחדר אחר פתאום בא מהחדר (זה) שחקר אותי, אמר לשני, אמר לי 'לך הביתה'. כי הוא צלצל ושמע שבאמת את חולה. את יכולה להגיד הכול. 'הרביץ לי'. אז היה 'הרביץ לי'. איפה? תראי לי מה, איפה הוא הרביץ?"

סימה: אתה לא הרבצת לי? לא נתת לי מכות פה ליד הדלת?

רם: אני, אני הרבצתי לך?

סימה: ועוד איך! מכות על הראש ובעיטות וסטירות. התנפלת עלי: 'למה את מבזבזת את הכסף שלך?'

רם: מה, אני אמרתי, את מדברת שטויות. מאיפה את מביאה את הדברים האלה. למה לא הלכת למשטרה?

סימה: כי איימת עלי שאסור לי לנסוע בקלנועית

רם: אם לא היית נכנסת למלחמה לא היה קורה כל הדברים האלה, בשביל מה? בשביל מה? זה ששפכתי עליך זה, קולה? זה? זה מה שגרם לך להשתגע? מכעס בן אדם יכול אפילו לעשות הרבה, פי עשר מזה. אבל לא, מה זה, נשפך קולה.

סימה: אבל אחר כך אמרת ליד הילדים 'חבל שלא שברתי לה את הכוס על הראש'. אתה, שנתת לי פה על הדלת מכות, כאפות על הראש ובעיטות כשקניתי את הקלנועית, אתה אומר 'לא, אני שווה את הנאחס שנתת לי את המכות האלה'.

רם: אל תשקרי, אני לא אמרתי לך לא, בחיים לא. אמרת לי את זה, אני לא אמרתי לא. אני אולי לא אמרתי כלום אבל לא יכול להיות שאת אומרת לי עכשיו שאני אמרתי לא.

סימה: אתה אמרת 'למה לא התייעצת איתי?'

רם: לא על ההתייעצות, על המכות!

סימה: גם המכות היו. היו מכות!

רם: היו מכות אני לא, לא אמרתי שלא.

סימה: אז היו מכות או לא היו מכות?

רם: היו!

אחיה של סימה: "כל השנים היא סבלה מאלימות כלכלית שזה יותר קשה מאלימות פיזית"

זירת הרצח ברמת השרון, 9 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"אמרת ליד הילדים 'חבל שלא שברתי לה את הכוס על הראש'. נתת לי פה על הדלת מכות, כאפות על הראש ובעיטות". זירת הרצח/מגד גוזני

סימה: איך הרבצת לי? על הראש!

רם: סימה, עזבי. אני נתתי לך פה סטירה והלכת למשטרה ואמרו לי: 'אני לא רואים שיש לה משהו, איזה מכה'. אמרתי מה לעשות ,אני לא נתתי מי יודע מה איזה כאפה (צוחק) את מבינה? מכות ש... ש... מאוד מרגיזות, וצריך ללכת למשטרה, סימן שבן אדם לקח איזה כלי או משהו ונתן לך מכה שהיא הרבה יותר חזקה

סימה: לא לא, בידיים ובידיים שלך הרבצת לי

רם: בשביל זה אמרו לי לך הביתה

סימה: במו ידיך הרבצת לי, במו ידיך

רם: נכון, נכון אז מה? בנאדם מתרגז. את לא מדברת איתי. קונה טרקטורון. די!! למה? למה?

סימה: למה אני צריכה להתייעץ איתך? זה כספי הירושה שלי.

הקליטה את בעלה מודה שהכה, חודשים לפני שרצח אותה. צילום מסך
"במו ידיך הרבצת לי, במו ידיך". סימה ורם גרנות/צילום מסך

בחקירתו הראשונה שמר גרנות על זכות השתיקה בכל הנוגע לרצח אולם סיפר שבאותו בוקר נפגש עם אשתו ועם עורך דינה על מנת להסדיר את נושא הגירושין. בהתחלה סיפר: "היא חזרה מהפגישה וישבה לסרוג ושאלה שוב איפה הכסף הסודי. נדמה שלי שקמנו ופתאום היא באה אלי ודחפה אותי ואמרה לי למה אתה לא אומר לי איפה הכסף הסודי". גרסתו הייתה כאמור שאשתו המנוחה חיפשה כסף שלכאורה החביא בבית. במהלך חקירתו של גרנות הועברה תלונה למח"ש מאת עורך הדין הבכיר קובי בן שעיה שייצג אותו במעצר לגבי קללות אותן ספג לכאורה גרנות כשנחקר על רצח אשתו.

בחקירה השנייה הסביר: "קורה שמתים מדחיפה", והוסיף: "למשפחה היא תחסר, אבל לא לי. אני יודע שמה שעשיתי זה לא יפה. אשתי מתה ואני מצטער על זה, אבל זה לא נקרא שהרגתי. היא נפלה וזהו מספיק, לא רוצה לדבר". לאחר מכן פנה לחוקר שכתב במחשב: "אני לא אמרתי לך שהרגתי אותה ואני אשפוך עליך את התה", איים.

בחקירתו השלישית הודה: "אחרי כל מה שעשתה לי, שקרים על כל הדברים שהייתי צריך להגיע למשטרה, באותו יום היא חזרה ואמרה איפה הכסף מוסתר בבית. אני אומר לה 'אין כסף' והיא חוזרת על זה כל הזמן. אני הייתי מאוד מרוגז על כל מה שקרה שהיא מעלילה עליי דברים, והחלטתי לפגוע בה. היא ישבה בסלון וסרגה ואני באתי עם פטיש של שני קילו, זה מה שהיה לי בבית ונתתי לה מכה בראש מאחורה. אני חושב שגם ראיתי שהמכה לא כל כך עשתה את העבודה אז נתתי עוד מכה, ואז היא קמה ודחפתי אותה לכיוון הרצפה ואז ראיתי שלא קרה לה כלום והיא לא מתה שום דבר, היה לי בקבוק של ניקוי בתי שימוש לא יודע איזה חומר זה, אולי חומצת לימון או משהו, אז שפכתי עליה על הפנים ועדיין לא נראה לי שהיא הולכת למות, אז לקחתי מגבת ושמתי על הפנים שלה כדי לסתום את האפשרות שהיא תנשום עד שהרגשתי שזהו, סיימה את החיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה מתוכנן, וגם חיכיתי להזדמנות לבצע את זה שיקרה עוד משהו חמור שהיא עושה, כדי לסיים אחת ולתמיד". רם גרנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עשיתי את זה בשעת לחץ ואני מצטער על מה שעשיתי. אני בנאדם בן 80, חולה לב, אדם נורמטיבי, לא היה לי אף פעם משהו של להכניס אותי לבית סוהר, אז רציתי, פחדתי מכל הסיפור, אמרתי אני מוכרח לסיים את החיים", סיפר על ניסיונותיו להתאבד באותו הלילה, שלא צלחו.

"בבוקר, בשעה 7, התקשרתי לבן שלי, אמרתי לו שאימא שלו, שאני הרגתי את אימא שלו ושיבוא הביתה. הוא הודיע למשטרה. המשטרה הגיעה לפניו, אני הייתי במיטה שמעתי ששוברים את הדלת כדי להיכנס. הם נכנסו, ראו את הגופה ראו אותי וזהו. אני מביע חרטה ומצטער", בכה. "עשיתי את זה מתוך כעס בלתי נשלט ואני לא יודע מה נכנס לי בראש". מתברר כי מדובר בהחלטה שגמלה בלבו זה מכבר: "זה מתוכנן, וגם חיכיתי להזדמנות לבצע את זה שיקרה עוד משהו חמור שהיא עושה, כדי לסיים אחת ולתמיד", סיפר כי הכין את הפטיש אולם אמר לחוקר המשטרה: "יש הבדל בין להגיד הרגתי ורצחתי, ואתה רושם רצח. אני הרגתי לא רצחתי".

עו"ד עופר אשכנזי, שמייצג את רם גרנות מטעם הסנגוריה הציבורית: "מדובר במקרה קשה, רק לאחרונה קיבלנו את הייצוג בתיק ואת חומרי החקירה. נלמד אותם ומגיב בבית המשפט".

תגובת משטרת ישראל: "המנוחה הגישה במהלך חודש נובמבר שתי תלונות נגד הנאשם שנחקר בגין החשדות שיוחסו לו עוד באותו חודש, והתיקים הועברו לחטיבת התביעות לעיון והחלטה על המשך ההליך הפלילי. כמו כן הוציאה המנוחה צו הגנה בבית המשפט. בדיון שנערך במעמד שני הצדדים הסכימה המנוחה להישאר עם בן זוגה תחת אותה קורת גג אחת ובחדרים נפרדים. בית המשפט אישר את הצו".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully