וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוממת לחלוטין": תינוקת הובאה לבית חולים אחרי שבלעה אקסטזי

9.3.2016 / 20:48

תינוקת כבת שנה הובאה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים על ידי הוריה אחרי שבלעה סם הזיה כשחייה בסכנה. היא טופלה ביחידה לטיפול נמרץ וכשמצבה השתפר, היא שוחררה. המשטרה פתחה בחקירה

בבית החולים "הדסה", הר הצופים, המטפל בתינוקת שננטשה בירושלים. יואב דודקביץ'
"הוריה שהיו מודאגים מאוד ובצדק". בית החולים הדסה הר הצופים/יואב דודקביץ'

תינוקת כבת שנה מירושלים הובאה השבוע לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר כשחשה ברע אחרי שבלעה כדור אקסטזי. התינוקת הובאה למיון הילדים על ידי הוריה כשהיא נמצאת בסכנת חיים. התינוקת טופלה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים וכשמצבה השתפר, שוחררה לביתה. בשלב זה לא ברור מאין הגיע הסם לידי התינוקת. בית החולים דיווח למשטרה, שפתחה בחקירה.

ד"ר דוד רכטמן, מנהל המרכז לרפואה דחופה ילדים בהדסה הר הצופים, סיפר כי הכדור השפיע קשות על מערכות גופה של התינוקת. "התינוקת הובאה על ידי הוריה שהיו מודאגים מאוד ובצדק", אמר. "האב דיווח כי הילדה כנראה בלעה כדור. התיאור שנתן, יחד עם ההתנהגות יוצאת הדופן של התינוקת הנחו אותנו להאמין כי מדובר בכדור ממשפחת סמי ההזיה אקסטזי. לאחר הערכה נוספת ועם עליית חום הגוף, הוחלט לטפל בתינוקת קודם כל באמצעות תרופות הרגעה".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש השב"כ על ההרוג: "תקלה מבצעית שתתוחקר באופן יסודי"
"אני רוצה להרוג יהודים": מטלת התרגום הגזענית בתיכון בראשון לציון
תא"ל בוכריס החשוד באונס נחקר במשך שעות והכחיש את המיוחס לו

בבית החולים "הדסה", הר הצופים, המטפל בתינוקת שננטשה בירושלים. יואב דודקביץ'
"לא מעט מהמקרים מסתיימים במוות או נזקים ארוכי טווח"/יואב דודקביץ'

ד"ר רכטמן הוסיף כי "עם התייצבותה, העברנו אותה מהמיון למחלקת טיפול נמרץ ילדים, להמשך טיפול. במהלך שהותה במיון לא היה ספק כי התינוקת הייתה תלושה לחלוטין מהמציאות, מה שניתן להגדיר בלשון פשוטה כ'מסוממת לחלוטין'. בדיקות כימיות אישרו בהמשך את ההנחה שלנו כי מדובר באמפטאמינים. מדובר במצב מסכן חיים בהחלט". לדבריו, "הזיהוי המהיר של החומר שנבלע היה בהחלט לטובתה. כמובן, כמתחייב בחוק עירבנו את משטרת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים, ד"ר רבקה ברוקס, סיפרה: "במיון עדכנו אותנו כי תינוקת בת פחות משנה הגיעה לבית החולים עם דופק מהיר – כ-200 פעימות לדקה – והתנהגות לא אופיינית לגילה. כמובן שללא תשומת לב רפואית, נטילת כימיקלים כגון אלו עלולה לגרום בפעוטות לנזק בלתי הפיך נוירולוגית, מערכתית ואף נפשית".

לדברי ד"ר ברוקס, "ההתערבות המהירה והיעילה במיון והמשך הטיפול אצלנו הוציאו את התינוקת מכלל סכנה. לא מעט מהמקרים מסתיימים במוות או נזקים ארוכי טווח, וזו עלולה להיות טרגדיה של ממש לכל המשפחה. לכן אנו מתחננים כי ההורים ישימו לב כי אין לילדים – בכל גיל – נגישות לחומרים מסוכנים ולתרופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully