וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע בפיגוע בפתח תקווה: "חשבתי שאמות, הבנתי שאני חייב להיאבק במחבל"

9.3.2016 / 0:40

יונתן עזריהאב, חסיד ברסלב שנדקר בצווארו, סיפר בבית החולים איך שלף את הסכין מצווארו, גבר על המחבל עם אדם נוסף - והרג אותו: "המחבל קפץ עליי כשלא הייתי מוכן. תפסתי אותו ביד, והעפתי אותו על השתייה". לדבריו, "חשבתי שזה היום האחרון שלי"

צילום: ניב אהרונסון, דוברות בילינסון, רויטרס; עריכה: טל רזניק

הגבר שנפצע אתמול באורח בינוני בפיגוע הדקירה בפתח תקווה שחזר אמש (שלישי) את שאירע. "מישהו קפץ עליי ולא הבנתי מה קורה, לא הייתי מוכן", סיפר הפצוע, יונתן עזריהאב, ממיטתו בבית החולים בילינסון בעיר. "מישהו צעק 'מחבל', ראיתי את הסכין ונדקרתי בצוואר".

עזריהאב, חרדי בן 40, הגיע לאזור השוק בעיר בסביבות השעה 16:40, כדי לחלק עלונים של רבי נחמן מברסלב ונכנס לאחת החנויות. בשלב מסוים הגיע למקום פלסטיני, חמוש בסכין, התנפל עליו ודקר אותו. החרדי ובעל החנות נאבקו בדוקר, הוציאו מידיו את הסכין ודקרו אותו למוות. "שאלתי מה קורה לי ואז הוא תקף עוד מישהו ונאבק עמו. אני תפסתי אותו כשהבנתי שזה מחבל בשתי הידיים והעפתי אותו ממש חזק על בקבוקי שתייה שהיו בצד. הוא עדיין המשיך לדקור".

לדבריו, הכוחות שלו הגיעו "מהקדוש ברוך הוא, כשראיתי את הדם רק אז היה מעט פחד. כשזה קרה לי חשבתי שאני אמות. כשהיו שתי דקירות אז חשבתי שזהו. זה הסוף שלי". בשלב מסוים, הוא התעשת, שלף את הסכין מצווארו והחל להיאבק בו. "חשבתי שאמות, הבנתי שאני חייב להיאבק בו כדי שלא יהרוג אותי ויפגע באחרים. אמרתי אם אין אני לי מי לי, כשאני לעצמי מי אני. אם הקב"ה לא היה רוצה שאהיה פה, כבר לא הייתי כאן".

לקריאה נוספת:
תיעוד: המחבל מיפו נמלט מהשוטרים - ונורה למוות בתום מרדף בטיילת
המפכ"ל אלשיך בזירת הפיגוע ביפו: "אין קשר בין שלושת הפיגועים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קיבלתי את החיים במתנה". עזריהאב בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה נס, לא הייתי מוכן לשום דבר. לכל אחד עולה בראש שזה יכול לקרות לו, אבל הוא לא מתעמק בזה", הוסיף. "לפעמים גם אני מסתכל אחורה וקדימה אבל לא כל הזמן. כשזה קרה לי חשבתי שאני אמות. חשבתי שזהו כשנדקרתי. אבל התעשתי. אמרתי לעצמי שאני חייב להיאבק בו, שלא יהרוג אותי. קיבלתי את החיים במתנה, פשוטו כמשמעו. חשבתי שזה היום האחרון שלי".

שר הפנים, אריה דרעי, ביקר אמש בבית החולים בילינסון את הפצוע. "הבחור התנהג בגבורה, סיפר לי כיצד נדקר ובעיקר התעניין בפיגועים בירושלים וביפו ובמצב הפצועים. זה יום קשה מאוד, פיגועים של בודדים בפתח תקווה, בירושלים וביפו. אני סומך על המשטרה, צה"ל והשב"כ ובינתיים כולנו חייבים להתמודד ואין לי ספק שנצליח כפי שהתמודדנו בעבר עם ימי פיגועים קשים מאלה. אנחנו חייבים להמשיך בשגרת החיים".

(עדכון ראשון: 21:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יונתן עזריהאב, פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016. ראובן קסטרו
הפצוע מפונה לבית החולים/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין ששימש את המחבל בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016. ראובן קסטרו
זירת פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016/ראובן קסטרו
זירת פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016. ראובן קסטרו
זירת פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016/ראובן קסטרו
זירת פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016. ראובן קסטרו
זירת פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully