וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל אלשיך בזירת הפיגוע ביפו: "אין קשר בין שלושת הפיגועים"

גם מפקד מחוז תל אביב ביקר בזירה. ארגון חמאס פרסם הודעה ובה טען כי הפיגועים בפתח תקווה, בירושלים וביפו הם "סימן לכשלון כל הניסיונות לחיסול האינתיפאדה". אדם אחד נהרג ביפו, 12 נפצעו בזירות השונות. עדכונים שוטפים

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, דוד קורן; עריכה: מתן חדד

22:35: סגן נשיא ארה"ב המבקר בישראל גינה בחריפות את הפיגוע

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, המבקר בישראל, גינה הלילה (שלישי) בחריפות את התקיפה הברוטלית שאירעה ביפו בזמן פגישתו בעיר עם הנשיא לשעבר שמעון פרס, ואמר כי אין כל הצדקה למעשי טרור זה. הוא הביע את צערו על אובדן החיים של האזרח האמריקני שנהרג בפיגוע ושלח את תנחומיו למשפחתו, כמו גם איחל החלמה מלאה ומהירה לפצועים.

21:14 גלאון: "ראש הממשלה נותן לדם של ישראלים להישפך"

יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה לפיגועים שאירעו היום בפתח תקווה, בירושלים וביפו. "הלב נשבר על עוד משפחה שחוותה אובדן מחריד בגל הטרור", אמרה. "כבר חודשים שכל הצמרת הביטחונית חוזרת ואומרת שרק מהלך של חידוש המו"מ או מחוות מדיניות יביאו להפסקת גל הטרור. ראש הממשלה, במקום לקדם מהלך לטובת אזרחיו נותן לדם של ישראלים להישפך בתל אביב, בפתח תקווה, בירושלים, ובגוש עציון. המענה היחיד שהוא מקדם במלוא המרץ כולל חוקים מקושקשים שבחיים לא יתממשו, דריסת הדמוקרטיה וארגוני זכויות האדם, הכפשה והסתה כלפי חלקים נרחבים באוכלוסייה ושלל ספינים שאולי מייצרים כותרות אבל לא משנים את המציאות - והמציאות היא שלראש הממשלה אין שום פתרון לטרור ולרצח".

20:51 המחבל מיפו - חזר בסוף השבוע מעלייה לרגל למכה

בשאר מוחמד מוסאלחה, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ביפו, חזר בסוף השבוע מביקור במכה למטרות עלייה לרגל. לפי המשטרה, מוסאלחה הוא תושב קלקיליה בן 22.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

20:49: השר כץ: "אנחנו בעיצומה של מתקפת טרור דאעשית"

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ התייחס לפיגוע ואמר: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה מול מתקפת טרור דאעשית של האסלאם הקיצוני. צריך להבין שטרור היחידים הזה שלא מתבסס על מידע מודיעיני נוסף מחייב צעדי התרעה ומניעה נוספים".

לדבריו, "מחר תונח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתאפשר גירוש משפחות מחבלים לעזה או לסוריה ואני קורא לכל סיעות הבית ולמערכת המשפטית לתמוך בחוק הזה. בנוסף יש לקדם במהירות את החוק שימנע שהיית שב"חים בישראל ויטיל עונשים חמורים ביותר על מי שיעסיק אותם בניגוד לחוק. אנחנו במצב חירום. יש כאן רוצחים שמונעים משנאה ואנחנו לא מוכנים שיהודים ימשיכו להיפגע. יש כאן אינתיפאדה של הסתה. חייבים לייצר הרתעה ואני מבקש מכל יפי הנפש שבאים ומטיפים להבין איפה אנחנו נמצאים היום".

20:23 התייר שנהרג בפיגוע ביפו: אזרח ארצות הברית בן 29

התייר שנהרג בפיגוע ביפו הוא אזרח ארצות הברית בן 29 - כך נמסר מבית החולים וולפסון. בפיגוע נפצעו עוד תשעה בני אדם, בהם שלושה באורח קשה. הוא היה בישראל במסגרת טיול מאורגן. כמו כן, תייר מרוסיה שנפצע באורח קשה מאושפז בבית החולים וולפסון, ובת זוגו שנפצעה אף היא באורח קשה מאושפזת באיכילוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפקד מחוז תל אביב, משה אדרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:08 מפקד מחוז תל אביב: "נחזיר את החיים למסלולם"

ניצב משה אדרי, מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, ביקר בזירת הפיגוע ביפו, ומסר: "עכשיו לומדים מהיכן המחבל הגיע, מה עשה בתל אביב, והולכים להערכת מפכ"ל". לדבריו, הכוחות "בודקים את כל אזור תל אביב כדי להחזיר את החיים למסלולם".

20:04 אלשיך: "לדעתנו אין קשר בין שלושת הפיגועים שחווינו"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע הערב לזירת הפיגוע ביפו ומסר: "אנחנו בדרכנו להערכת מצב. לדעתנו אין קשר בין שלושת הפיגועים שחווינו בשעות האחרונות. המטרה שלנו זה להחזיר את כל הזירות לשגרה ולהבין אם יש משהו חדש. זה חלק מגהל טרור שאנחנו חווים בחודשים האחרונים. כשבוכל לעדכן את הציבור, נעדכן את הציבור. אנחנו הולכים להערכת מצב וברגע שיהיה משהו רלוונטי נעדכן את הציבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלשיך בזירת הפיגוע ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:51: הדוקר מיפו: תושב קלקיליה בן 22

מבצע פיגוע הדקירה ביפו, שבו נהרג תייר אחד, בן 29, ונפצעו תשעה בני אדם, הוא בשאר מוחמד מסלאחה, תושב קלקיליה בן 22.

19:48 ביידן: "פעילות הטרור נגד חפים מפשע בלתי נסבלת"

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, המבקר בישראל, התייחס לפיגועים, ואמר כי "פעילות הטרור נגד נשים, ילדים וחפים מפשע היא בלתי-נסבלת". לדבריו, "יש לארצות הברית מחויבות מלאה ובלתי-מתפשרת לבטחון אזרחי מדינת ישראל". את הדברים אמר ביידן במהלך פגישה עם הנשיא לשעבר שמעון פרס, שמהלכה עודכו השנים בפרטי הפיגוע.

19:39 אקוניס: "ישראל תחת מתקפת טרור אכזרית וברברית"

השר אופיר אקוניס מסר בסיום ביקור בטבריה כי "ישראל תחת מתקפת טרור אכזרית וברברית. אנחנו חייבים לנקוט צעדים אגרסיביים יותר, ובראשם גירוש משפחות הטרוריסטים ללא דיחוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין ששימשה את המחבל ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:35 חמאס: "מברכים על פיגועי הגבורה; האינתיפאדה תמשיך"

ארגון חמאס מסר הודעה רשמית בחשבון טוויטר הרשמי: "אנחנו מברכים על פיגועי הגבורה של היום, בתל אביב (פתח תקווה), בירושלים וביפו, ורואים בהם סימן לכשלון כל הניסיונות לחיסול האינתיפאדה, שתמשיך עד להשגת מטרותיה".

19:32 ליברמן: "הפיגועים - תוצאה ישירה של מדיניות נתניהו"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסר כי "מתקפת הפיגועים ברחבי ישראל שחווינו היא התוצאה הישירה של מדיניות הכלת הטרור של נתניהו ויעלון. עד שלא נילחם בטרור כמו שצריך, בצעדים נחושים ובלי גמגומים, הטרור יילחם בנו, יסלים ויפגע יותר ויותר. אין פתרונות קסם למלחמה בטרור - יש דבר אחד חד וברור שצריך לעשות: יד ברזל בלתי-מתפשרת".

19:31 לבני: "ביקור ביידן הוא הזדמנות להנמיך את הלהבות"

חברת הכנסת ציפי לבני מסרה הערב: "גל הטרור לא ייעלם מעצמו. ביקור ביידן הוא הזדמנות להנמיך את הלהבות". לדבריה, "צריך להבין שאם נמשיך באותה דרך, גל הטרור לא יעלם והסכסוך ימשיך לגלוש פנימה לתוך ישראל. אנחנו חייבים לחשוב מחוץ לקופסא כדי לצאת מהמבוי הסתום. מול טרור האווירה צריך ואפשר לשנות את האוירה בצעדים בשטח, כפי שהרטמכל וגורמי הצבא הציעו. הביקור של ביידן יכול להיות הזדמנות להנמיך את הלהבות - כפי שההסכמות עם קרי הנמיכו את הלהבות בהר הבית שאיימו להצית את האזור כולו".

19:30 ראש עיריית תל אביב: "צריך להיערך לאירועים גדולים יותר"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי התייחס לפיגוע הדקירה ביפו, ומסר: "הפיגוע היום ביפו מצטרף לפיגוע בפתח תקווה ולפיגוע בירושלים. אנחנו נתונים מזה זמן ממושך תחת מתקפת טרור אכזרית שאינה נפסקת. המפגע היה שוהה בלתי חוקי, האוכלוסייה ביפו מגנה את הפיגוע הזה ואנחנו לא ניתן לטרור הרצחני לנצח אותנו". לדבריו, "צריך להיערך לאירועים כאלה בסדר גודל אפילו יותר גדול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האוכלוסייה ביפו מגנה את האירוע", חולדאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

18:48 ביידן שהה בסמוך לזירת הפיגוע ביפו; כוחות נשלחו לפנותו

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שנחת הערב בישראל, שהה מאות מטרים בלבד מאזור הפיגוע ביפו, בו נרצח אדם ונפצעו תשעה. ביידן היה במרכז פרס לשלום בעת שאירע הפיגוע. ביידן עצמו בטוח וכוחות נשלחו על מנת לפנותו מהאזור.

18:16 המחבל מפיגוע הדקירה ביפו חוסל

הפלסטיני שביצע את פיגוע הדקירה ביפו נורה בידי המשטרה ונהרג.

פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016. יותם רונן
זירת הפיגוע ביפו/יותם רונן

18:13 פיגוע דקירה ביפו: הרוג ותשעה פצועים

עשרה בני אדם נפגעו בפיגוע דקירה ביפו, שאירע בשתי זירות שונות. אדם אחד נהרג, שלושה נפצעו קשה, ארבעה נפגעו באורח בינוני ושניים נפצעו באורח קל. הפצועים פונו לבתי החולים וולפסון ואיכילוב.

18:08 נתניהו: "שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים"

בהודעה שפרסם אופיר גנדלמן, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכלי התקשורת הערביים, נמסר כי נתניהו "שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים מפיגועי הטרור שבוצעו לפני זמן קצר בפתח תקווה ובירושלים". בהמשך, נמסרה הודעה דומה בעברית ובאנגלית.

18:08 משטרת ירושלים: המחבל השתמש בנשק אוטומטי

סגן-ניצב אסי אהרוני, דובר מחוז ירושלים של המשטרה, התייחס לפיגוע שאירע בשער שכם שבעיר, ואמר כי המחבל השתמש בנשק אוטומטי. "ככל שאנו מבינים, מחבל חמוש בנשק אוטומטי מגיע לרחוב סלאח א-דין. הוא מזהה כוח משטרה, מצליח לפצוע שוטר ונמלט. כוח שמגיב במידי מבצע מרדף אחר במחבל, שמבצע ירי נוסף ומצליח לפגוע בשוטר נוסף. השוטרים ניטרלו את המחבל". אהרוני שיבח את המשטרה ואת תגובתה המהירה לאירוע ואמר: שני השוטרים נפצעו קשה, אך הפיגוע היה יכול להסתיים קשה יותר. נחישות השוטרים עזרה למנוע פיגוע קשה יותר".

פיגוע ירי בסלאח א דין, ירושלים. 8 במרץ 2016. נועם מושקוביץ
"נחישות השוטרים עזרה למנוע פיגוע קשה יותר"/נועם מושקוביץ

17:59 ארגון חמאס פרסם הודעת תנחומים על המחבלת מירושלים

ארגון חמאס פרסם הודעה שבה "אימץ את בתו, השהידה פדווא אבו טיר, מבצעת ניסיון פיגוע הדקירה היום בירושלים הכבושה". מוקדם יותר, היא חוסלה לאחר שניסתה לדקור שוטרי מג"ב ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים.

17:57 פיגוע הירי בשער שכם: אחד הפצועים נמצא בסכנת חיים

אחד השוטרים שנפצע בפיגוע הירי בשער שכם שבירושלים, בן 49, נמצא במצב קשה מאוד, מונשם ומורדם ובסכנת חיים - כך נמסר מבית החולים הדסה עין כרם. השוטר הנוסף שנפצע בפיגוע, בן 31, נמצא במצב בינוני ובהכרה.

17:20 הדוקר מפתח תקווה נדקר בידי הפצוע ונהרג

הפלסטיני שדקר אדם חרדי בפתח תקווה נדקר בידי הפצוע ומת - כך עולה מחקירה ראשונית של המשטרה. מהחקירה עולה כי אדם חרדי נכנס לאחת החנויות בשוק בעיר, שם ערבי חמוש בסכין התנפל עליו ודקר אותו. הדקור ובעל החנות התעמתו עם הדוקר, הוציאו מידיו את הסכין ודקרו אותו למוות.

זירת פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו

17:07 פיגוע ירי ליד שער שכם: שני שוטרים נפצעו קשה מאוד ובינוני

שני שוטרים, בני 31 ו-49, נפצעו באורח קשה מאוד ובינוני בפיגוע ירי ברחוב צלאח א-דין בירושלים, ליד שער שכם בעיר העתיקה. המחבל, רכוב על אופנוע, ירה לעבר השוטרים, ובמהלך הימלטותו נורה על ידי כוחות הביטחון. הפצועים פונו לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. סכנה נשקפת לחיי השוטר שנפצע באורח קשה.

פיגוע ירי בסלאח א דין, ירושלים. 8 במרץ 2016. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

המחבל הגיע למקום, ירה תחילה בשוטר אחד ונמלט. שוטרי מג"ב וכוח של המשטרה פתחו במרדף אחריו, ובמהלכו הוא הספיק לירות ולפגוע בשוטר נוסף. בתום המרדף הצליחו הכוחות לירות בו למוות. בזירה נמצא נשק מסוג קרל גוסטב. המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך הגיע לזירה. כמו כן, בית משפט השלום בירושלים הוציא לבקשת המשטרה צו איסור פרסום על כל פרטי חקירת האירוע, אשר תוקפו שבעה ימים.

16:43 בן 35 נפצע בינוני מדקירה בפתח תקווה

גבר כבן 35 נפצע באורח בינוני לאחר שנדקר ברחוב ברון הירש שבפתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון שבעיר עם פציעה בפלג גופו העליון ובהכרה מלאה. הדוקר נתפס.

10:52 ניסיון דקירה בעיר העתיקה בירושלים; המחבלת חוסלה

פלסטינית ניסתה לדקור שוטרי מג"ב ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. לא דווח על נפגעים. מחקירה ראשונית עלה כי המחבלת, פדווא אבו טיר תושבת מזרח ירושלים בת 51, התקרבה לעבר הלוחמים שעמדו ברחוב, שלפה סכין מתיק שנשאה וניסתה לדקור אותם. הלוחמים ירו בה והרגו אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully