וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המחבל מיפו נמלט מהשוטרים - ונורה למוות בתום מרדף בטיילת

המחבל, שירה למוות בתייר בן 29 ופצע תשעה בני אדם נוספים בשתי זירות ביפו, נמלט מהשוטרים לאורך כביש עמוס במכוניות. לאחר מכן נורה ונהרג. "שמעתי ירי מצפון ל'בית האצ"ל'. כנראה ששם המחבל חוסל"

עריכה: מתן חדד

המחבל שדקר היום (שלישי) למוות תייר בן 29 ביפו ופצע תשעה בני אדם נוספים נורה למוות על ידי שוטרים בתום מרדף. הפיגוע אירע בשתי זירות שונות – בעלמה ביץ' וברציף העלייה השנייה בנמל יפו.

שמו של המחבל הוא בשאר מוחמד מסלאחה, בן 22 מהכפר עוג'ה שבקלקיליה, בצפון הגדה המערבית. הוא ניסה להימלט ותועד בסרטון כשהוא ורץ לאורך הכביש שהיה עמוס במכוניות, כשהשוטרים דולקים בעקבותיו, עד שנורה.

טל, עובד בחנות המוזקה "חלילית" שנמצאת בכיכר השעון, סיפר כי "התחילה מהומה ויצאנו החוצה. קלטנו שיש פצועה בפינה של הטיילת. התחלנו לרוץ, בחור ממחלקת ההגברה יצא עם מוט ובגלל שהוא יצא עם מוט אני יצאתי אחריו כדי שלא יהרגו אותו. הבחנו בעוד פצועה בדרך ובעוד פצוע, כנראה תייר, שחטף דקירה בצוואר ושתת דם והמשכנו לרוץ".

"בשלב הזה הגענו לבית האצ"ל. הבחור שלפניי הגיע צפונית לבית האצ"ל ושם כבר שמעתי ירי", הוסיף. "לא התקרבתי כי זה היה מסוכן, כנראה ששם חיסלו את המחבל".


לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"השביל לטיילת היה מלא דם": עדי ראייה משחזרים את מסע הדקירות ביפו
פיגוע ירי בי-ם: שני שוטרים נפצעו קשה ובינוני-קשה, המחבל נורה ונהרג
פיגוע דקירה בפתח תקווה: גבר כבן 40 נדקר ונפצע בינוני, המפגע נהרג

זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016/תצפית TPS, איתן אלחדז

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי המחבל הגיע לנמל יפו והחל לדקור עוברי אורח שהיו במקום, כתוצאה מהדקירות פונו ארבעה בני אדם. לאחר מכן נמלט המחבל לכיוון תל אביב, ובחוף "עלמה ביץ'" דקר שלושה בני אדם נוספים. שוטרים שהיו בדרכם לזירת האירוע הבחינו בו וירו בו למוות. כוחות גדולים של משטרה סורקים את האזור כדי לשלול הימצאות של מחבל נוסף, אולם במשטרה הדגישו כי בשלב זה לא ידוע דבר על כך.

חובשים ופרמדיקים של המד"א טיפלו תחילה בעשרה פצועים, בהם ארבעה קשה, ארבעה בינוני ושניים באורח קל. לבית החולים וולפסון פונו שלושה בני אדם, שניים באורח קשה ואחד באורח בינוני. אחד מהפצועים מת בהגיעו למקום. לאיכילוב פונו שניים באורח קשה ושניים באורח בינוני. לשיבא בתל השומר פונו אחד באורח בינוני ושניים קל.

במקביל לאירוע ביפו, סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן השתתף באותו הזמן באירוע במרכז פרס הסמוך לאזור. כמו כן, הפיגוע ביפו אירע כשעה וחצי אחרי רצף הפיגועים שהתרחשו בירושלים ובפתח תקווה. בירושלים נפצעו קשה ומאוד ובינוני שני שוטרים מירי של מחבל רכוב על אופנוע. כוח שהיה במקום ירה לעברו ובתום מרדף הוא נורה למוות. כמה דקות לפני כן דקר פלסטיני גבר חרדי בשוק העירוני בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully