וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת את האירוע שבו אמן תחב לישבנו את דגל ישראל

7.3.2016 / 19:32

משטרת ישראל הודיעה כי החשוד במעשה, שבמהלכו "נעשה שימוש בלתי ראוי באחד מסמלי המדינה" בוועידת הארץ לתרבות, נחקר ושוחרר לביתו. האמן אריאל בורונז שאחראי למופע לאולפן וואלה! NEWS: "חד משמעית, אני לא מתנצל"

עריכה: ניר חן

משטרת ישראל הודיעה היום (שני) כי נפתחה חקירה בעקבות האירוע החריג שהתרחש אתמול בוועידת "הארץ" לתרבות, במהלכו "נעשה שימוש בלתי ראוי באחד מסמלי המדינה". בתוך כך, נחקר בורונז במשטרה ושוחרר לביתו. החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהוגשו נגד האמן אריאל בורונז, שתחב את דגל ישראל לישבנו במהלך האירוע ועורר סערה.

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר בורונז: "חד משמעית אני לא מתנצל. עיתון 'הארץ' הזמין אותי להציג 10 דקות מהמופע שלי 'Love The Juice', כשידוע מה אופי המופע ומה התכנים שהמופע מתעסק בהם". לדבריו, "המופע מספר את סיפורו של שמאלן הומוסקסואל שחוזר להפגנה של השמאל נגד הכיבוש".

עוד בוואלה! NEWS:
"סוחרים בהם כמו תפוחי אדמה": מרד בליכוד על רקע העלאת יהודי אתיופיה
הסערה החדשה? בל"ד וחד"ש גינו הכרזת מדינות המפרץ על חיזבאללה ארגון טרור
הותר לפרסום: זו המטפלת החשודה בטלטול דניאל בן הארבעה חודשים

אמן בוועידת הארץ תוקע דגל בישבנו. צילום: יוחאי צ'וקצ'ק, צילום מסך
"שימוש בלתי ראוי באחד מסמלי המדינה". המופע בוועידת "הארץ" לתרבות, אתמול/צילום מסך, צילום: יוחאי צ'וקצ'ק

במסגרת המופע הפרובוקטיבי, בורונז אף סחט תפוזים בעזרת ישבנו במחאה על הסחיטה של המדינה, לטענתו. חלק מהצופים באולם החלו להשמיע קריאות בוז, ובתגובה השליך עליהם ברונז כמה תפוזים. בהמשך, נטשו צופים רבים את האולם ובורונז התבקש לרדת מהבמה על ידי המארגנים. הוא סירב להישמע להוראה ואף תחב את דגל ישראל לישבנו, צעד שהוביל להורדתו בכוח מהבמה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה על התקרית: "לתחוב את דגל ישראל לישבן זו לא אמנות, זה ביזוי הדגל שבשמו ולמענו נהרגים חיילים ואזרחים במדינת ישראל. לא רק שזה לא מצחיק, זה מחניק בגרון. כשאמרתי בוועידה שאשמור על התרבות במדינה הזו ולא אאפשר הרס וחורבן במסווה של חופש, ביטוי נענתי בקריאות בוז. אז הנה, אותם אנשים שצעקו בוז למדינה ישבו וצפו במופע הדוחה הזה. זאת תרבות? אלו אנשי תרבות? את זה רוצים שאני אממן? ממש לא."

מעט לפני שהציע בורונז את המופע שלו, הפכה הוועידה לשדה קרב בין הנוכחים לבין השרה רגב, שהוזמנה לנאום באירוע. דבריה של רגב נקטעו שוב ושוב בקריאות ביניים על ידי הנוכחים באירוע. במהלך נאומה הכריזה השרה כי תפעל לביטול חוק הספרים.

(עדכון ראשון: 16:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully