וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: 30 הרוגים במתקפה משולבת של חמושים ליד הגבול עם לוב

החמושים תקפו בו זמנית את המחסומים הצבאיים ומסופי המשטרה בעיירה בן קורדאן, תוך שהם יורים על החיילים והשוטרים בטילי נ"ט. לפחות שבעה אזרחים נהרגו בחילופי האש. לאחרונה הוטל סגר באזור עקב חשש לחדירת לוחמי דאעש

חיילים בבן קרדאן שבתוניסיה. רויטרס
60 בני אדם נהרגו בפיגועים של דאעש בשנה שעברה. חיילים בבן קרדאן/רויטרס

לפחות 30 בני אדם נהרגו היום (שני) בחילופי אש בין כוחות הביטחון לבין חמושים שתקפו בו זמנית מחסומים צבאיים ונקודות משטרה בעיירה בן קורדאן שבדרום מזרח המדינה. כוחות הביטחון חיסלו 21 חמושים שהשתמשו בטילי נ"ט נגד הכוחות. בבתי החולים באזור דיווחו כי בהרוגים לפחות שבעה אזרחים.

בהודעת הצבא לא נמסר איזה ארגון ביצע את המתקפה, אך נוכחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במערב לוב, ליד הגבול עם תוניסיה, התגברה בחודשים האחרונים. "ראיתי המון לוחמים עם עלות השחר, רצים עם רובי הקלצ'ניקוב שלהם", סיפר חוסיין, תושב העיירה. "הם אמרו שהם שייכים לדאעש ושהם שמו להם למטרה את הצבא והמשטרה".

עוד בוואלה! NEWS:
חרף ההכחשות: חמאס מתקרב לדאעש וממשיך לחפור מנהרות הברחה לסיני
למרות הפסקת האש בסוריה - ההפרות נמשכות: "135 איש נהרגו בשבוע"
עשרות לוחמי דאעש נעצרו במהלך מבצע צבאי בצפון ירדן

לוחמי דאעש שביצעו את הפיגוע בעיר קובה שבמזרח לוב. אתר "ברקה", צילום מסך
לוחמים של דאעש בדרום לוב, בשנה שעברה/צילום מסך, אתר "ברקה"

הצבא והמשטרה הטילו לאחרונה סגר על האי ג'רבה שבדרום תוניסיה, לאחר שגורמי ביטחון רשמיים הביעו חשש מחדירת "ארגוני טרור" למדינה. בשבוע שעבר חיסלו כוחות הביטחון באותו אזור חמישה חמושים, לאחר שעל פי ראש הממשלה חביב אסיד, הם חצו את הגבול "כדי להוציא לפועל פיגועי טרור".

בשנה שעברה נהרגו 60 בני אדם בשתי מתקפות של דאעש באזורים תיירותיים בתוניסיה. היעדר היציבות בלוב הסמוכה, שם התבססה שלוחה של ארגון הטרור, הביאה את תוניסיה לנסות לבלום את חדירת הלוחמים באמצעות חפירת תעלת מגן בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully