וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות כניסת החיילים לקלנדיה: הערה פיקודית למפקד יחידת עוקץ

1.3.2016 / 0:22

בתחקיר האירוע שבו נכנסו שני חיילים למחנה הפליטים, שם יודו לעברם אבנים ובקבוקי תבערה, הומלץ כי הערה תירשם גם למפקד הפלוגה שבה שירתו השניים. בנוסף, מפקד המחלקה של החיילים הודח מתפקידו ונשפט לשבעה ימי מחבוש

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: טל רזניק

מפקד יחידת עוקץ יקבל הערה פיקודית בעקבות האירוע שבו שני חיילי צה"ל מיחידתו נכנסו בטעות בכלי רכב צבאי למחנה הפליטים קלנדיה שמצפון לירושלים, שם יודו לעברם אבנים ובקבוקי תבערה. על מתן ההערה החליט קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף יהודה פוקס, שקיבל לידיו את תוצאות התחקיר וההמלצות שפרסם מפקד המרו"ם, אלוף-משנה אריאל בן-דיין.

כמו כן תינתן הערה פיקודית למפקד הפלוגה, סגן מפקד הפלוגה נשפט לעונש מחבוש על תנאי ומפקד המחלקה הודח מתפקידו ונשפט לעונש מחבוש של שבעה ימים. מפקד המרו"ם הדגיש את אחריות המפקדים וציין כי מדובר באירוע חמור, אך יחד עם זאת ציין את התנהגות החיילים באירוע עצמו.

עוד כתבות בנושא:
התקרית בקלנדיה: כוננות מאירוע דומה שעה לפני סייעה לתגובה המהירה
Waze מגיבה להאשמות: החיילים נכנסו לקלנדיה כי סטו מהמסלול
פורעי חוק, נשק רב ומוטיבציה לפיגועים: קלנדיה - אזור הדמדומים של הגדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב הצבאי עולה באש בקלנדיה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהחל יידוי האבנים ובקבוקי התבערה על רכבם, החיילים נבהלו, נטשו את הרכב והתפצלו, כאשר אחד מהם נותר ללא נשק. הרכב הצבאי הועלה באש. בעקבות התקרית, ובניסיון לאתר את החיילים, נכנסו כוחות גדולים של צה"ל למחנה הפליטים, שם ניהלו חילופי אש כבדים עם חמושים פלסטינים שבמהלכם חולצו החיילים

מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה ישראל שומר, ערך תחקיר לבירור נסיבות האירוע. הוא הגדיר את התגובה הצבאית של הכוחות שהוקפצו למחנה הפליטים "מהירה, אפקטיבית וערכית". בנוגע לשני החיילים שתעו בדרכם לאחר שלא הוסיפו לאפליקציית WAZE את האופציה להימנע מכניסה לשטחי A – קבע המח"ט כי העובדה שיצאו מרכבם ונמלטו ברגע שהתקרב אליהם ההמון מנעה אסון גדול. לפי המח"ט, החיילים נהגו בתושייה ושניהם הגיבו באש, כל אחד בנשקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקות בקלנדיה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרטי התחקיר הראשוני שפורסמו אתמול בבוקר עלה כי אחד החיילים הסתתר בחצר הסמוכה למקום שבו נתקעו עם הג'יפ המנהלתי. החייל השני נמלט להתנחלות כוכב יעקב הסמוכה. בפרטי התחקיר הנוספים שפורסמו אמש עלה כי הוא נטש את הרכב הצבאי ללא המכשיר הסלולרי שלו. הוא נמלט מהמקום תוך כדי שהוא בוחר שלא ללכת לשטחים הבנויים אלא לצאת אל השטח הפתוח. במשך כשעה צעד בוואדי הסמוך לקלנדיה. לאחר מכן טיפס על הר שמתנשא לגובה של 600 מטר ולאחר מכן הגיע להתנחלות כוכב יעקב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully