וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה המסתורית והילד "ששב מהמתים" שסיבכו את נשיא בוליביה

1.3.2016 / 11:21

לפני שהתאושש מההפסד במשאל העם על הארכת כהונתו, אבו מוראלס נאלץ להתמודד עם שערורייה חדשה. בתקשורת נטען כי הוא עדיין בקשר עם אישה שלכאורה ניתק עמה את היחסים ב-2007 וכי ילדם המשותף, שנטען כי מת - חי ובריא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא בוליביה אבו מוראלס, שהפסיד בשבוע שעבר במשאל עם על הארכת כהונתו, נקלע לשערורייה חדשה בשל קשריו לאישה שנעצרה השבוע על ידי המשטרה. גבריאלה זפטה מוחזקת במעצר מאז יום ראשון בטענה שהיא גרפה לכיסה כספים שלא כחוק והשתמשה בהשפעתה בממשל כדי לזכות במכרזים יוקרתיים.

מוראלס, שאינו נשוי, הודה בקשרים עם זפטה, אך הספקות סביב השאלה אם סיפר את כל האמת בנוגע לפרשה פגעו בפופולריות של הנשיא האינדיאני הראשון במדינה הדרום-אמריקנית הענייה. הסקנדל היה אחד הגורמים שהביאו להפסד הדחוק שספג בשבוע שעבר במשאל העם, שהיה מאפשר לו להתמודד בבחירות ב-2019.

נשיא בוליביה זכה לתמיכה רבה מקרב האוכלוסייה הענייה, לאחר שהשקיע משאבים רבים בצמצום הפערים בחברה. ואולם, פרשיות שחיתות שנקשרו בשמו ובמפלגה הסוציאליסטית השלטת שחקו את התמיכה בו. לאחר ההפסד, האשים מוראלס את האופוזיציה בגזענות ובנקיטת צעדים מלוכלכים במהלך הקמפיין.

לקריאה נוספת בנושא
מכה לנשיא בוליביה: רוב העם מתנגד להמשך כהונתו
בוליביה בחרה מוראלס בפעם ה-3: "מכה לקולוניאליזם"

גבריאלה זפטה, אישה שניהלה רומן עם נשיא בוליביה אבו מוראלס, מובאת למעצר, פברואר 2016. AP
זפטה מובאת למעצר, ראשון/AP

הבלבול הציבורי סביב השאלה אם יחסיו עם זפטה אכן נגמרו וסביב השאלה אם ילד שהביאו יחד לעולם עדיין בחיים העלו תהיות לגבי האפשרות שמוראלס הטעה את הציבור. לדבריו, הקשר ביניהם תם ב-2007 והילד המשותף שלהם מת בגיל צעיר. עם זאת, בשנה שעברה צצו תמונות בכלי התקשורת המקומיים שתיעדו את השנים יחד ודודתה של זפטה התעקשה בסוף השבוע כי הילד חי ובריא.

במסיבת עיתונאים שכינס אתמול, טען הנשיא כי הוא לא מודע לכך שהילד עדיין בחיים וביקש מהמשפחה לספר לו את האמת. "אהיה מאושר אם הוא אכן עדיין חי", אמר במסיבת העיתונאים שהתקיימה בארמון הנשיאות בלה פז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully