וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה בחרה מוראלס בפעם ה-3: "מכה לקולוניאליזם"

13.10.2014 / 11:01

מוראלס, המכהן ברציפות מאז 2006, זכה ב-60% מהקולות כבר בסיבוב הראשון. הוא הקדיש את ניצחונו לפידל קסטרו ולהוגו צ'אווס. מפלגתו צפויה לשמור על הרוב בקונגרס

נשיא בוליביה איוו מוראלס – לה פאס, אוקטובר 2014. AP
מוראלס במרפסת ארמון הנשיאות בלה פאס, לפנות בוקר/AP

נשיא בוליביה איוו מוראלס זכה בכהונה שלישית בתפקיד. מדגמי הבחירות שפורסמו אמש (ראשון) הצביעו כי מוראלס, המכהן מאז 2006, קיבל כ-60% מהקולות, ויימנע מסיבוב נוסף. הוא התמודד מול ארבעה מועמדים.

יריבו העיקרי, דוריה מדינה, קבלן בטון שמיתג את עצמו כלוחם בשחיתות, קיבל 25% בלבד. הוא הודה בתבוסה לפנות בוקר, והבטיח "להמשיך בעבודה הקשה כדי להפוך את בוליביה למדינה טובה יותר".

כשישה מיליון בני אדם השתתפו בבחירות. עם פרסום המדגמים, תומכיו של מוראלס פרצו לרחובות הבירה לה פאס כדי לחגוג את ניצחונו של הנשיא בשירה ובריקוד.

בנאום לאומה ממרפסת ארמון הנשיאות, אמר מוראלס בן ה-55 כי הוא מקדיש את ניצחונו לפידל קסטרו ולנשיא ונצואלה המנוח הוגו צ'אווס. "זו מכה לקולוניאליזם וניצחון על האימפריאליזם", אמר הנשיא בקול רועד. "נשמור על הצמיחה ועל הכלכלה הטהורה".

לקריאה נוספת
מטוסו של מוראלס יורט מחשש שהבריח את סנודן
מוראלס: גברים שאוכלים עוף הופכים להומואים

חגיגות הניצחון של תומכי נשיא בוליביה איוו מוראלס – לה פאס, 13 באוקטובר 2014. רויטרס
תומכיו של מוראלס חוגגים ברחובות/רויטרס

בשנותיו כנשיא, הצליח מוראלס להבריא את כלכלתה של בוליביה. הוא בנה כבישים וייעל את מערכת החינוך, והוציא כחצי מיליון בני אדם ממעגל העוני, תוך ניצול יעיל של משאבי הגז והמכרות של המדינה. מבקריו טוענים כי הוא מעלים עין משחיתות, ומינה את מקורביו לתפקידים בכירים במשטרה ובתביעה. לדבריהם, הוא ביזבז עשרות מיליוני דולרים מתקציב הממשלה על קמפיין הבחירות שלו, כדי להשיג יתרון לא-הוגן על יתר המועמדים.

בשנה שעברה, בית המשפט העליון במדינה קבע כי שנותיו הראשונות כנשיא, בין 2006 ל-2009, לא נחשבות במניין כהונותיו, משום שרק לאחר מכן הונהגו תיקונים לחוקה. לפיכך, מוראלס הורשה להתמודד לכהונה שלישית. לצד הבחירות לנשיאות, נערכו גם בחירות לקונגרס, בהן צפויה מפלגתו הסוציאליסטית של מוראלס לשמור על הרוב בבית המחוקקים, ובהמשך, לסלול – אם יחפוץ בכך – את דרכו לכהונה רביעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully