וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה במספר החולים מעזה הנדרשים לתחקור כתנאי כניסה לישראל

1.3.2016 / 9:33

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי בשנת 2015 נרשם המספר הגבוה ביותר של מטופלים מהרצועה שביקשו לעבור טיפול בארץ, ונדרשו לשם כך לעבור תחקור. זאת, על אף שאין חשד קונקרטי נגדם. שב"כ: "חמאס ניסה בעבר לנצל נתיב הומניטרי זה למטרות טרור"

מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. AP
בחודש דצמבר נרשם מספר הדרישות לתחקור הגבוה ביותר. פלסטינים במעבר ארז/AP

עלייה משמעותית חלה במספר החולים מעזה המבקשים להיכנס לישראל, וכתנאי להיתר כניסתם נקראים לשיחת תחקור – כך עולה מנתוני ארגון הבריאות העולמי. על פי הנתונים, בשנה האחרונה נרשם המספר הגבוה ביותר של חולים שנקראו לשיחת תחקור, שבהן התבקשו לספר על חשודים בפעילות טרור מהרצועה. באופן ספציפי, חודש דצמבר האחרון היה הגדוש ביותר בדרישות לשיחות תחקור בעקבות בקשות לקבלת טיפול בארץ, זאת בהשוואה לחמש השנים האחרונות.

הנתונים מלמדים כי בחודש דצמבר נקראו לשיחות 61 חולים שביקשו לצאת מהרצועה לטיפול בישראל. בכך, נשבר השיא שנרשם בדצמבר 2012 ועמד על 37 בקשות בלבד. יתרה מזו, ברוב החודשים בתקופה שנבדקה עמד מספר הבקשות על פחות מ-20 לחודש. גם בספירה שנתית, 2015 הייתה השנה שבה נדרשו הכי הרבה חולים להגיע לשיחות תחקור, כאשר נרשמו 230 דרישות מסוג זה. בשנת 2012, לשם השוואה, נדרשו רק 207 חולים להגיע לשיחות התחקור.

כפי שפורסם בעבר בוואלה! NEWS, בחלק מהמקרים מותנה היתר הכניסה לישראל בשיחת התחקור על אף שאין שום חשד כלפי המטופלים, ולא קיימת אינדיקציה כי הם מעורבים בפעילות טרור או מהווים סיכון ביטחוני. אם היה חשד נגדם, הייתה בקשתם נדחית על הסף.

לקריאה נוספת:
אלוף מרדכי: חמאס מנצל הקלות שניתנו לרצועת עזה - והתושבים ישלמו
"עונש קולקטיבי": פלסטינים מתקשים לקבל אישור לטיפול רפואי בישראל

מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. AP
רשימת הבקשות נשלחת לשב"כ ולמתאם הפעולות בשטחים. פלסטינים במעבר ארז/AP

לפי הנוהל הקיים כיום בנושא, חולים הנזקקים לטיפולים רפואיים שלא ניתן לקבלם ברצועה מופנים על ידי רופאים פלסטיניים למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. ההפניה מתבצעת עם מסמכים רפואיים מתאימים המציגים את הבעיה, ומנמקים את הצורך לקבל טיפול בישראל. על רשימת הבקשות עוברים גם בשירות הביטחון הכללי (שב"כ), וחלק מהמבקשים נקראים לשיחות תחקור. בארגון "רופאים למען זכויות אדם" טוענים כי כל מי שנקרא לשיחת תחקור נדרש למסור פרטים על שכנים, מכרים וקרובי משפחה. כמו כן, לדברי הארגון, כלפי חלק מהמבקשים מוצגת הדרישה למידע כתנאי ליציאה לטיפול.

מ"רופאים למען זכויות אדם" נמסר: "הנתונים של ארגון הבריאות העולמי רק מאשרים את מה שידענו. בחודשים האחרונים פנו אלינו יותר ויותר תושבי עזה הנדרשים, מעבר להתמודדות עם מחלתם, לעבור תחקור ביטחוני כתנאי לקבלת ההיתר. מרביתם חולי סרטן הזקוקים לטיפול מציל חיים שאינו נמצא ברצועת עזה. בתחקירים אלו נדרשים אותם החולים למסור מידע, ולעיתים אף מתנים החוקרים את מסירת מידע או שיתוף פעולה במתן ההיתר. פרקטיקה זו, המנצלת את האוכלוסייה החלשה ביותר ברצועה – אוכלוסיית החולים, חייבת להיפסק. על ישראל לפעול לפתרונות שיאפשרו לחולים אלו לצאת מהרצועה על מנת לקבל טיפול רפואי, ללא שיושפלו וינוצלו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אישה פלסטינית הנעזרת בקב הליכה מובלת על קלנועית דרך מעבר ארז. 2014.. AP
משב"כ נמסר כי הטענה שהתחקור מהווה תנאי לכניסה לישראל אינה מחזיקה מים. מעבר ארז/AP

משב"כ נמסר בתגובה: "מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה, מנסה השלטון בכל האמצעים העומדים לרשותו ליזום ולבצע פיגועים נגד מדינת ישראל. חרף מצב זה, מאפשרת מדינת ישראל, לחולים תושבי הרצועה, הזקוקים לטיפול רפואי חיוני ומציל חיים, להיכנס לישראל על מנת לקבל את הטיפול הדרוש להם בבתי חולים בישראל וביהודה ושומרון.

"כיוון שחמאס ניסה לא אחת לנצל גם נתיב הומניטרי רגיש זה למטרות טרור, לרבות באמצעות הנפקת תיעוד רפואי מזויף, כפופה כניסת אותם חולים לישראל לבדיקה ביטחונית קפדנית ככל הניתן, אשר תחקור הפונה הוא אחד ממרכיביה. התחקור מתבצע בהתאם לצורך ועל פי הערכת המצב הביטחונית העדכנית. אין כל ממש בטענה כי כניסת הזקוקים לטיפול רפואי לישראל מותנית במסירת מידע כלשהו, מעבר לזה הדרוש לצורך ביצוע הבדיקה הביטחונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully