וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף מרדכי: חמאס מנצל הקלות שניתנו לרצועת עזה - והתושבים ישלמו

28.1.2016 / 22:16

מתאם הפעולות בשטחים טען כי ההקלות אפשרו לפעילי הארגון להיכנס לישראל לצורך נקיטת פעולות טרור. "אין ברצוננו להקשות על התושבים, אבל ישראל תיאלץ לשקול מחדש את מדיניותה", איים

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: אביב אירגז; קריינות: אביב אברמוביץ'

(גורמים בפיקוד הדרום, השבוע: "ייתכן שחמאס חפר מנהרות לתוך שטח ישראל")

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, שב והאשים היום (חמישי) את חמאס בניצול ההקלות שהעניקה ישראל לתושבי רצועת עזה, בטענה כי הן אפשרו לפעילי הארגון להיכנס לגדה ולישראל לצורך נקיטת פעולות טרור, והזהיר כי התושבים הם שיישאו בתוצאות. "אין ברצוננו להקשות על התושבים, אבל חמאס מנצל את המצב והתושבים ישלמו מחיר כבד. זה יאלץ את ישראל לשקול מחדש את מדיניותה", אמר.

מרדכי הדגיש כי ישראל עצרה במעבר ארז כמה מתושבי הרצועה שניסו להבריח אמצעי לחימה לשימוש הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, וכן חומרים שעשויים לשמש לבנייה - אך גם לייצור אמצעי טרור. בין העצורים היו פלסטיני בן 50, חולה סרטן שיצא לטיפולים ונעצר כשברשותו דיסק און-קי שביקש להעביר לאנשי חמאס בשכם, אדם שרצה להעביר סחורה לחמאס ובעל חברת הובלות בן 59, שהעביר כספים לארגון הטרור "הג'יהאד האיסלאמי בפלסטין".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
למה חמאס מנסה להצניע את מות לוחמיו בקריסת המנהרה בעזה?
חמאס אישר: איבדנו קשר עם חוליית לוחמים במנהרה שקרסה ברצועה
בכיר הרשות בעזה התפטר: "אבו מאזן מפקיר את אנשיו ברצועה"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בתדרוך כתבים וכלי התקשורת בעולם הערבי. אוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"התושבים ישלמו מחיר כבד". אלוף יואב מרדכי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מנה חלק מההקלות שהוענקו לתושבי הרצועה, ואמר כי מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, הכניסה ישראל לרצועת עזה 3,300 מיליון טון תשומות בנייה, והנפיקה מאה אלף היתרי מעבר מרצועת עזה לישראל. לדבריו, ישראל הקלה על הכנסת תשומות בנייה לרצועה לשם שיקום ובנייה של 330 מיזמי דיור וכבישים במימון בינלאומי, שיקום 106,300 בתים ובנייה מחדש של 4,180 בתים שנהרסו כליל. עוד מסר כי ישראל מאפשרת ייצוא של ירקות, של דגים ושל ברזל מרצועת עזה ליהודה ושומרון, לישראל ולמדינות נוספות בעולם.

מוקדם יותר היום אישר חמאס כי שבעה מאנשי יחידת המנהרות שלו נהרגו בקריסת מנהרה של בשכונת א-תופאח שבצפון עזה ביום שלישי, והוסיף כי ארבעה אחרים חולצו בשלום. עוד נמסר כי הקריסה אירעה כשהפעילים עסקו בשיפוץ המנהרה, שלטענת הארגון שימשה אותו בכמה הזדמנויות ב"צוק איתן".

העברת סיוע הומניטרי וסחורות לרצועת עזה דרך מעבר ארז. דובר צה"ל
העברת סיוע הומניטרי וסחורה דרך מעבר ארז, פברואר 2015/דובר צה"ל
לוחם חמאס בתוך אחת ממנהרות הארגון, ינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
לוחם חמאס בתוך אחת ממנהרות הארגון/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully