וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הטענות על המתת כלבים: כלבייה בבית שאן תיסגר

29.2.2016 / 23:10

לאחר שפעילי זכויות בעלי חיים התריעו כי בכלבייה, ששימשה בעבר את העירייה, ממיתים כלבים בניגוד לחוק וקוברים אותם בשדה סמוך, הוציא משרד החקלאות צו סגירה למקום. מהעירייה נמסר כי נשכרו שירותיה של כלבייה חדשה באזור

מתוך דף הפייסבוק "בית שאן אוהבת חיות", עריכה: יאיר דניאל

לאחר שעלו טענות בנוגע להמתת כלבים בניגוד לתקנות בכלבייה בבית שאן, הוציא משרד החקלאות ביום שישי האחרון צו סגירה למקום – אך מבלי שהזכיר את נושא המתת בעלי החיים. לפי הודעת המשרד, הסיבה לסגירה היא ליקויים שהתגלו במהלך ביקורות במקום, אך נפתחה חקירה בעניין.

לדברי אופיר בן-חמו, פעיל בעמותת "בית-שאן אוהבת חיות", הליקויים התגלו כבר במהלך שנת 2014, אך רק כעת התקבלה ההחלטה על סגירת הכלבייה. לטענתו, מדובר בליקויים שהיו עלולים לגרום להידבקותם של בעלי החיים במחלות. בן-חמו סיפר כי הוא וחבריו מצאו קבר שבו תשעה כלבים בסמוך לכלבייה, ולדבריו לא מדובר במקרה חד פעמי. "בעבר נחשפו עשרות גוויות באזור, זה שיטתי ועקבי", הסביר. הוא הוסיף כי הכלבים נקברו בשטח הסמוך לכלבייה ולא באתר הטמנה מאושר, כנדרש בחוק, רק כדי לחסוך בעלויות – זאת משום שהטמנת הגוויות באתר רשמי כרוכה בתשלום.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר הערכת מצב: תותר כניסת פועלים פלסטינים למעלה אדומים
ב"סודה סטרים" נפרדו מהעובדים הפלסטינים: "ישראל פיטרה שגרירים"
חוגגים יום הולדת ב-29 בפברואר: "התאריך הכי טוב, אף אחד לא שוכח"

שטח ליד הכלבייה העירונית בבית שאן שבו, לטענת פעילים למען בעלי חיים, קברה העיריה כלבים בניגוד לתקנות. עמוד הפייסבוק של "בית שאן אוהבת חיות", אתר רשמי
פעיל זכויות בעלי חיים באזור שבו נמצאו גוויות הכלבים/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של "בית שאן אוהבת חיות"

הכלבייה הייתה בעבר הכלבייה העירונית של בית שאן, אך לטענת העירייה כבר לפני חצי שנה הוחלט להפסיק את ההתקשרות עמה. עוד צוין כי מדובר במוסד פרטי שהעירייה שכרה את שירותיו. עם פרסום דבר סגירתה, נמסר: "כפי שעיריית בית שאן הסבירה למשרד החקלאות במענה לתכתובות בין שני הגופים, המתקן שלגביו ניתן צו הסגירה אינו משמש עוד ככלבייה העירונית. עם קבלת הביקורת בעירייה, נבחנו המשמעויות הכספיות של תיקון הליקויים בדוח וכן נבחנו חלופות. בהתאם להחלטת העירייה לאחר ששקלה את האפשרויות, לפני כשלושה חודשים פורסם מכרז לקבלת שירותי כלבייה".

בעירייה הוסיפו כי הכלבייה שזכתה במכרז היא מוסד מורשה במושב ניר יפה, שהסכם ההתקשרות עמו גובש והועבר לשלב החתימות. "משרד החקלאות עודכן ואף סייע לעירייה לאורך כל התהליך. למיטב הבנתנו, הצו שהוצא הוא שלב טכני מתחייב על פי הנהלים. העירייה עובדת ותמשיך לעבודה בשיתוף פעולה מלא עם כל משרדי הממשלה", נאמר. עם זאת, במועצה האזורית גלבוע שאליה שייכת הכלבייה בניר יפה אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי לא קיים הסכם לפיו הכלבייה תשמש גם את עיריית בית שאן.

ממשרד החקלאות נמסר: "משרד החקלאות מייחס חשיבות רבה לכל הקשור לשמירה על רווחת בעלי החיים. עקב כך, המשרד עורך ביקורות סדורות. לאחר שהליקויים שנמצאו במהלך הביקורות שנערכו בכלביה זו לא תוקנו כנדרש, המשרד הוציא צו סגירה לכלביית בית שאן. המשרד קורא לציבור לדווח על כל חשד לעבירה על החוק או על תקנות צער בעלי חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully