וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: מעצרו של נהג שאיים על שופט הוארך עד תום ההליכים

1.3.2016 / 1:11

נהג מונית מואשם כי בדיון בבית המשפט לתעבורה גידף, התפרע וקרא "יימח שמך" ו"תישרף" לעבר השופט - שלחץ על לחצן המצוקה. מעצרו הוארך עד תום ההליכים על אף שהדבר אינו נהוג בעבירות מסוג זה. "קבעו כך רק כי איים על שופט"

בית משפט, דצמבר 2011. עומר מירון
"המערכת המשפטית מגנה על עצמה שלא לצורך"/עומר מירון

האם עבירת איומים על שופט חמורה יותר מעבירה דומה כלפי אדם רגיל? בית משפט השלום בתל אביב החליט אתמול (שני), באופן חריג, לעצור עד תום ההליכים נהג מונית מאזור המרכז המואשם באיום על שופט במהלך דיון בבית המשפט לתעבורה בעיר. זאת, על אף שהדבר אינו נהוג בעבירות איומים. ההחלטה התקבלה במהלך הקראת כתב האישום נגד הנהג, שב-20 השנים האחרונות לא ביצע אף עבירה אחרת.

הדיון בבית הדין לתעבורה התקיים בחודש דצמבר, ובמהלכו הואשם הנהג בעבירות תנועה. על פי כתב האישום, במהלך הדיון התקרב הנהג לדוכן העדים בצעקות, תוך שגידף ועורר מהומה במקום – עד שהשופט הבכיר ישראל ויטלסון החליט ללחוץ על לחצן המצוקה שברשותו. בעקבות כך, הגיעו מאבטחי בית המשפט והוציאו את הנהג מהמקום.

עוד עולה מכתב האישום כי בעוד שהמאבטחים הוציאו אותו מהאולם, הוא צעק לעברם כי "ישחט" את השופט ואת עורך הדין, וכי יפגוש אותם בחוץ. זאת ועוד, לאחר שקיבל לידיו את פרוטוקול הדיון צעק לכאורה נהג המונית: "ישראל ויטלסון יימח שמך! חכה חכה, שתישרף".

עוד בוואלה! NEWS:
רצח הילי סובול: המשטרה בודקת כיצד צילמה התאומה את גופת אחותה
קרוב לחמש שנות מאסר לצעיר שהפיץ מחלת מין מידבקת ביודעין
בן 68 נחשד כפורץ בנתניה - והותקף באלימות בידי מאות חרדים

אולם מעצרים, בית משפט מחוזי תל אביב. אבי כהן
השופטת לא השתכנעה - והורתה על מעצר עד תום ההליכים/אבי כהן

בדיון שנערך אתמול אמר נהג המונית כי ברגע שנכנס לבית המשפט, השופט ויטלסון לא היה מעוניין לראות אותו – והורה להוציאו. "כל מה שדיברתי זה ביני לבין עצמי מחוץ לבית המשפט, לא הייתה לי שום כוונה לפגוע באף בן אדם", הסביר לשופטת בית משפט השלום מעין בן-ארי. השופטת, שלא השתכנעה מטיעוניו, החליטה לעצור אותו עד תום ההליכים לבקשת המשטרה.

עורך דינו של נהג המונית, שמואל פלישמן, מסר בתגובה: "לי אין ספק שאם היה מוגש כתב אישום נגד אותו נאשם בעבירה של איומים שלא נגד אישיות שיפוטית, המדינה לא הייתה מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים, וגם בית המשפט לא היה חושש כל כך ומורה לעצור אותו עד תום ההליכים. זאת, בפרט כשמדובר באדם שהרשעתו הקודמת הייתה לפני 20 שנה. המערכת המשפטית מגנה על עצמה שלא לצורך".

(עדכון ראשון: 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully