וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדאד הוטבעה בדם: יותר ממאה הרוגים במתקפה נרחבת של דאעש

29.2.2016 / 0:51

לוחמי הארגון השתלטו על כמה אזורים בפרבר של בירת עיראק ושני מחבלים מתאבדים התפוצצו בשוק הומה אדם באזור שיעי. כוחות ביטחון רבים נשלחו לאזור כדי לאבטח את שדה התעופה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לוחמים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) תקפו אתמול (ראשון) את בגדאד ואת סביבתה באחת המתקפות הגדולות ביותר של הארגון בבירת עיראק בחודשים האחרונים.

מחבלים מתאבדים וחמושים שנסעו בכלי רכב ופעלו על הקרקע הסתערו על פרבר אבו גרייב עם שחר והשתלטו על כמה עמדות במקום. לפי גורמים רשמיים בבגדאד, לפחות 17 מאנשי כוחות הביטחון נהרגו בקרבות שעדיין נמשכים. הפרבר נמצא 25 קילומטרים ממערב לבגדאד וסמוך לשדה התעופה הבינלאומי של העיר.

מאוחר יותר, שני מחבלים מתאבדים רכובים על אופנועים התפוצצו בלב שוק של טלפונים סלולריים ברובע סאדר סיטי השיעי. גורמי משטרה ורפואה מסרו כי כ-70 בני אדם נהרגו ועוד כמאה נפצעו. בהצהרה שפורסמה ברשתות החברתיות קיבל דאעש אחריות לשתי המתקפות השונות.

כוחות הביטחון של עיראק, בגיבוי הקואליציה האמריקנית, הדפו לאחרונה את אנשי "המדינה האסלאמית" מאזורים נרחבים במחוז אנבאר שבמערב המדינה, כולל מהעיר רמאדי. הם מתכוננים כעת למתקפה לשחרור מוסול שבצפון המדינה, אך לוחמי הארגון הסוני עדיין מצליחים לתקוף את בגדאד וערים אחרות שלא נמצאות בסמוך לשטחים שבשליטתם.

לקריאה נוספת בנושא
הקרב הסודי של ארדואן: "כוחות טורקיים נלחמים בדאעש ליד מוסול"
"החיים היו קשים": נערה שבדית שוחררה משבי דאעש במבצע מיוחד
עיראק: דאעש לקח עשרות בשבי בפלוג'ה; המקומיים "חוששים מטבח"

רויטרס

ג'אסים אל-באחדי, מומחה לאבטחה מבגדאד, אמר כי המתקפה הוכיחה כי מוקדם להכריז כי דאעש איבד את היוזמה ההתקפית בעיראק. "כוחות הממשלה צריכים לעשות עבודה טובה יותר בסיכול המתקפות של דאעש", הדגיש. "האירוע הזה עלול לפגוע בכוחות הביטחון בהמשך".

יחידה של כוחות העלית ללוחמה בטרור של עיראק נשלחו לאבו גרייב, שעליו הוטל עוצר. לפי גורמי ביטחון, הכוחות נשלחו כדי לשחרר מאגר תבואה שנלקח על ידי דאעש וכדי למנוע מהם להתקדם לעבר שדה התעופה הסמוך.

גורמים בצבא ובמשטרה מסרו כי לוחמי "המדינה האסלאמית" פתחו במתקפה מאל-כרמה ומפלוג'ה הסמוכות, שנמצאות בשליטת הארגון, כשהם רכובים בהאמרים ובמשאיות ועליהן מכונות ירייה. מסוקי קרב של צבא עיראק תקפו בתגובה את כוחות דאעש, שהתבצרו בבית קברות באזור במאגר התבואה. לוחמים מ"חאשד א-שעבי", קואליציה של מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן, נשלחו אף היא לאבו גרייב כדי לתגבר את כוחות הממשלה הסדירים.

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully