וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב הסודי של ארדואן: "כוחות טורקיים נלחמים בדאעש ליד מוסול"

גורמים במיליציית הפשמרגה הכורדית מסרו לטלגרף הבריטי כי טנקים טורקיים תוקפים עמדות של "המדינה האסאלמית" בעיר השנייה בגודלה בעיראק. "אם ארה"ב הייתה עושה יותר, אנקרה לא הייתה צריכה להתערב"

רויטרס

כוחות טורקיים מנהלים לחימה חשאית בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק – כך דיווח היום (חמישי) הטלגרף הבריטי. זאת חרף התעקשותה של בגדאד שעליהם לעזוב את שטח המדינה. לפי הדיווח, כמה טנקים טורקיים מוצבים סמוך למעוז הארגון בעיר מוסול ולפי גנרל במיליציית הפשמרגה הכורדית, הם מפציצים עמדות של דאעש בעיר השנייה בגודלה בעיראק.

"אם ארצות הברית הייתה עושה יותר, טורקיה לא הייתה צריכה להתערב", אמר גנרל בהראם יאסין, שהתייחס לכוחות הקואליציה בהובלת וושינגטון התוקפת יעדים של הארגון במדינה. עדי ראייה מקומיים דיווחו כי כוחות השריון הטורקיים נעים סביב הבסיס בבשיקה וכי הם מפגיזים את לוחמי דאעש.

לקריאה נוספת על דאעש
"החיים היו קשים": נערה שבדית שוחררה משבי דאעש במבצע מיוחד
דיווח: צרפת שלחה כוחות מיוחדים ללוב כדי להילחם בדאעש
עיראק: דאעש לקח עשרות בשבי בפלוג'ה; המקומיים "חוששים מטבח"

כוחות צבא טורקיים בפעילות בדרום-מזרח המדינה, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
טנק טורקי בדרום-מזרח המדינה/רויטרס

לפי ראש המשרד האחראי על הפשמרגה, בין אלף ל-2,000 לוחמים טורקים מוצבים באזור. "הטורקים הגיעו לשם בתיאום עם הממשלה בבגדאד. אין לנו קשר אליהם ולא ביקשנו מהם להישלח לשם", סיפר ג'באר יוואר. הן ממשלת עיראק והן הממשל האוטונומי בכורדיסטן מאשימים אחד את השני באחריות לנוכחות הטורקית במדינה.

המהלך של אנקרה גרר מחאה זועמת מצדה של בגדאד, שהגיע ברקע הידוק היחסים בין משטרו של רג'פ טייפ ארדואן לממשלו של נשיא חבל כורדיסטן מסעוד ברזאני. בעוד שטורקיה מנהלת מערכה עקובה מדם נגד הכורדים בשטחה, היא מחזקת את קשריה הכלכליים והפוליטיים עם הכורדים בעיראק. כך הצליחה אנקרה לבסס את נוכחותה בצפון עיראק ובפאתיה של מוסול, עיר שהייתה עד 1918 חלק מהאימפריה העות'מאנית שעל חורבותיה הוקמה טורקיה המודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully