וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיים היו קשים": נערה שבדית שוחררה משבי דאעש במבצע מיוחד

24.2.2016 / 14:24

כוחות כורדיים חילצו נערה בת 16 ששהתה באזור מוסול יחד עם בן זוגה, שלדבריה פיתה אותה להצטרך ל"מדינה האסלאמית". "הוא רצה להצטרף לדאעש, לא ידעתי מה זה אומר. "לא היה לנו כלום"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות כורדיים מיוחדים חילצו בשבוע שעבר נערה שבדית שהוחזקה בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור מוסול. בריאיון ראשון מאז שחרורה, סיפרה בת ה-16 לערוץ טלוויזיה מקומי כי החיים בחליפות היו "קשים מאוד" וכי פותתה להגיע לשם על ידי בן זוגה. לדבריה, היא פגשה אותו לראשונה באמצע 2014, אחרי שנטשה את בית הספר.

"בהתחלה הכול היה טוב, אבל אז התחלנו לראות סרטונים של דאעש ולדבר עליהם", סיפרה בריאיון הקצר שהעניקה לערוך "כורדיסטן 24". "ואז הוא אמר שהוא רוצה להצטרף לדאעש ואני אמרתי בסדר, אין בעיה. לא ידעתי מה זה אומר ומה זה אסלאם. כלום". השניים עזבו את המדינה הסקנדינבית במאי 2015 ונסעו ברחבי אירופה באוטובוסים וברכבות, עד שהגיעו למחוז גזיאנטפ בטורקיה, משם חצו לסוריה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: צרפת שלחה כוחות מיוחדים ללוב כדי להילחם בדאעש
עיראק: דאעש לקח עשרות בשבי בפלוג'ה; המקומיים "חוששים מטבח"
אסד בדרך לבירת "המדינה האסלאמית" – ודאעש מכה בבטן הרכה של המשטר

אזרחית שבדיה שוחררה משבי דאעש: "חייתי ללא מים וחשמל". רויטרס
"התחלנו לראות סרטונים של דאעש ולדבר עליהם", הנערה ששוחררה מהשבי/רויטרס

בהמשך, לוחמי הארגון העבירו אותם באוטובוס יחד עם גברים ונשים נוספים למוסול שבעיראק השכנה וסיפקו להם מגורים, ללא חשמל או מים זורמים. "לא היה לי גם כסף. זה היה באמת קשה", תיארה את התקופה הנערה השבדית, שנראתה נינוחה ובריאה. "כשהגשתי טלפון התחלתי להיות בקשר עם אימא שלי. אמרתי לה ש'אני רוצה ללכת הביתה'".

שירותי הביטחון באירופה מעריכים כי מאות גברים ונשים עזבו את בתיהם כדי להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית", שהכריז ביוני 2014 על הקמת חליפות אסלאמית בשטחים שבהם הוא שולט בעיראק ובסוריה. אימא בריטית שלקחה את בנה בן ה-14 חודשים נשלחה לשש שנות מאסר בתחילת החודש. "בשבדיה היה לנו הכל וכשהייתי שם, לא היה לנו כלום", סיפרה הנערה בהשוואתה בין החיים ב"מדינה האסלאמית" לעומת אלו שבאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully