וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גואטמלה: 360 שנות מאסר לאנשי צבא ששיעבדו מינית אינדיאניות

בפסק דין תקדימי נגזר עונש כבד על שני אנשי צבא שהורשעו בפשעים נגד האנושות במהלך מלחמת האזרחים במדינה. חלק מהקורבנות שנכחו בדיון חגגו את ההחלטה: "יום היסטורי וצעד חשוב"

שני אנשי צבא בגואטמלה שהורשעו בפשעים נגד האנושות נגד הקהילה האינדיאנית ונשלחו למאות שנות מאסר, פברואר 2016. רויטרס
חירון/רויטרס

בית משפט בגואטמלה גזר אתמול (שבת) 360 שנות מאסר על שני אנשי צבא, שהורשעו ברצח, באונס ובשעבוד מיני של נשים אינדיאניות במהלך מלחמת האזרחים במדינה. פרנסיסקו רייס חירון נשלח ל-120 שנות מאסר והריברטו ואלדז אסיז' נשלח ל-240 שנות מאסר בגין פשעים נגד האנושות.

העונש הכבד שהוטל עליהם מסמל את התביעה המוצלחת הראשונה נגד האחראים לפשעים מיניים במהלך העימות האכזרי שהתנהל במדינה המרכז-אמריקנית בשנות ה-80. עם הקראת העונש, חלק מהנוכחים בדיון פרצו בקריאות שמחה. "זה יום היסטורי וצעד חשוב עבור נשים ומעל הכל עבור הקורבנות", אמרה כלת פרס נובל לשלום ריגוברטה מנצ'ו, שהייתה בבית המשפט בזמן ההחלטה התקדימית.

חירון, שפיקד על הבסיס "סופר זרקו", הורשע בשעבוד מיני של 15 נשים וברצח של אישה ושל שתי בנותיה. אסיז', חבר במיליציה שלחמה לצד הצבא, נמצא אשם גם הוא באותם סעיפים שנגעו בשעבוד מיני וב"העלמת" שבעה גברים.

"נאנסנו, כל זה קרה. אם זה לא היה כך, היכן הבעלים שלנו? אנחנו לא יודעות איפה הם", סיפרה דמסיה יאק בת ה-70, ששימשה נציגה של הנשים בדיון. בבית המשפט הושמעו עדויות על מה שהתרחש בבסיס שבמזרח גואטמלה. לפי התביעה, ב-1982 תקפו כוחות הביטחון עיירה סמוכה לבסיס והרגו או חטפו את מנהיגי הילידים האינדיאנים שהואשמו בשיתוף פעולה עם הגרילה המרקסיסטית.

עוד ידיעות מהעולם
הפסקת אש שברירית בסוריה: מטוסי קרב תקפו יעדים של המורדים
ערוץ סעודי חיקה את נסראללה - וגרם להפגנות זועמות בביירות
אזרחי שוויץ יכריעו אם לגרש אזרחים זרים על כל עבירה שביצעו

  • עוד באותו נושא:
  • גואטמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully