וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמקים קפואים ובורות יוצאי דופן: כך נראה הקוטב הצפוני של פלוטו

בתמונה שצולמה על ידי הגשושית "ניו הורייזונס" ונשלחה לאיסוף מידע למחקר כוכב הלכת הננסי, נראה המבנה הגיאולוגי הייחודי של פלוטו. לפי ממצאים שנאספו, במקום ישנו ריכוז גבוה של קרח מתאן - וייתכן שאף פעלו בכוכב לוחות טקטוניים

יוטיוב

סוכנות החלל הבינלאומית (נאס"א) פרסמה אתמול (חמישי) תמונות חדשות של כוכב הלכת פלוטו, שצולמו על ידי הגשושית "ניו הורייזונס", וחושפות עמקים רחבים הנמצאים בסמוך לקוטב הצפוני של הכוכב הננסי, ובהם ריכוז גבוה של קרח מתאן. התמונה צולמה על ידי הגשושית ב-14 ביולי 2015, במרחק של כ-33,760 קילומטרים מפלוטו. "ניו הורייזונס" שוגרה בינואר 2006 כחלק ממשלחת לחקר פלוטו.

לפי נאס"א, העמקים המתועדים בתצלום נפרסים במאונך על פני השטח הקוטבי, הנחשב לחלק מ"אזור לוול", בשמו הבלתי-רשמי. הקירות השחוקים של עמקים אלה נראים עתיקים בהרבה מהקירות הברורים והחדים של העמקים המצויים במקומות אחרים על פלוטו – דבר שיכול להוות ראיה לפעילות היסטורית של לוחות טקטוניים.

עוד כתבות בנושא:
צפו: נאס"א פרסמה את תמונות התקריב האיכותיות ביותר של פלוטו
עולם המדע נרגש מגילוי "כוכב אקס": "משנה את המבט על מערכת השמש"
"הגעתי לכדור הארץ?": האסטרונאוט הבריטי חייג הביתה - וטעה במספר

תצלומי נאס"א מתעדים את העמקים הקפואים בקוטב הצפוני של כוכב הלכת פלוטו, 26  בפברואר 2016. נאס"א, צילום מסך
העמק הרחב ביותר/צילום מסך, נאס"א

בסימון האדום בתמונה ניתן לראות בורות גדולים בעלי צורה יוצאת דופן, שרוחבם הוא 72 קילומטרים ועומקם ארבעה קילומטרים. בורות אלה יכולים להעיד על אזורים שבהם הקרח שמתחת לפני הקרקע נמס, או לחילופין, התאדה ולאחר מכן קפא מחדש, באופן שגרם לקרקע לקרוס. הצבע והקומפוזיציה באזור גם הם יוצאי דופן, ולגבעות גוון צהוב ייחודי שלא נראה בשום מקום אחר על פני כוכב הלכת. לעומתן, אזורים הנמוכים יותר מתאפיינים בצבע אפור כחלחל.

על פי מדידותיה של "ניו הורייזונס", קרח מתאן מצוי בשפע ב"אזור לוול", וזאת לעומת כמות מעטה יחסית של חנקן קפוא. "אפשרות אחת היא שהמרחבים הצהובים הם תוצאה של מאגרי מתאן עתיקים, שהושפעו יותר מקרינת השמש מאשר השטח הכחול", אמר וויל גראנדי, ראש צוות "ניו הוריזונס" ממצפה הכוכבים "לוול" שבפלגסטף, אריזונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תצלומי נאס"א מתעדים את העמקים הקפואים בקוטב הצפוני של כוכב הלכת פלוטו, 26  בפברואר 2016. נאס"א, צילום מסך
התמונה שפורסמה אתמול/צילום מסך, נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully