וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להדביק את הפער: קרוז ורוביו פתחו חזית נגד טראמפ

26.2.2016 / 5:40

שלושת המועמדים המובילים לראשות המפלגה הרפובליקנית נפגשו בעימות לקראת הפריימריז בעשר מדינות השבוע. רוביו וקרוז ניצלו את הבמה כדי לתקוף את המיליארדר, המוביל בפער גדול. "איפה הוא היה בלי הירושה שלו?"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית התכנסו הלילה (שישי) לעימות נוסף ששודר ברשת CNN, שבו ניצלו את הבמה מרקו רוביו וטד קרוז כדי לתקוף את המיליארדר דונלד טראמפ, המוביל בסקרים וניצח עד כה בשלוש מתוך ארבע מדינות שבהן נערכו הבחירות המקדימות. באחת ההופעות התקיפות ביותר שלו, הטיח רוביו בטראמפ כי לא היה נמצא במעמדו ובמצבו הכלכלי היום ללא ירושות שקיבל, תוך שהזכיר לו את ארבעת פשיטות הרגל שעבר. באמירה שנויה במחלוקת במיוחד, הצהיר טראמפ כי הוא מתנגד להסכם הפסקת האש בסוריה.

בניסיון להשיג יתרון ולצמצם את הפער עם טראמפ, הזכיר רוביו סוגיות שנויות במחלוקת בעסקיו של המיליארדר הצבעוני מניו יורק. בין היתר, דיבר הסנטור מפלורידה על ייבוא עובדים זרים מפולין לעבודה באתר נופש בבעלותו של טראמפ. לדבריו, "ללא הירושה שלו, אתם יודעים איפה טראמפ היה עכשיו? הוא היה מוכר שעונים במנהטן".

לקריאה נוספת:
טראמפ ממשיך לנצח בגדול - ומותיר ליריביו לריב על השאריות
בצל דיווחים על אי-סדרים: ניצחון מוחץ לטראמפ בנבאדה

מרקו רוביו, טד קרוז ודונלד טראמפ בעימות הרפובליקני בטקסס. 26 בפברואר 2016. רויטרס
קרוז, טראמפ ורוביו בפתח העימות, הלילה/רויטרס

העימות, שנערך באוניברסיטת יוסטון שבטקסס, סומן כהזדמנות האחרונה של קרוז ורוביו להתקיל את טראמפ. הוא מצדו, לא נותר חייב וכהרגלו, הפריע לדבריהם ללא הירף. רוביו האשים את טראמפ בכך שהוא משנה את דעתו בסוגיית ההגירה לארצות הברית לעתים תכופות, זאת על מנת להרוויח הון פוליטי. לטענתו, איש העסקים מדבר על הנושא בקשיחות עכשיו, אך גם המועמד הרפובליקני בשנת 2012, ג'ון מקיין, הפסיד לנשיא המכהן ברק אובמה לאחר שאמר כי "הגירה בלתי חוקית יכולה להיפתר על ידי גירוש עצמי". כשענה לרוביו, אמר טראמפ כי מקיין הפסיד לא בגלל דעותיו הקשוחות והקיצוניות, אלא כי "ניהל קמפיין איום ונורא".

הסנטור מטקסס קרוז תקף גם הוא את טראמפ והתייחס דווקא לעברו הטלוויזיוני ככוכב תכנית הריאליטי "המתמחה". "איפה היה דונלד? הוא פיטר את דניס רודמן מ'המתמחה'", אמר קרוז. איש העסקים ביטל את הביקורת והתעקש כי כנשיא, הוא יכריח את מקסיקו לבנות גדר בשווי של עד 12 מיליארד דולר בגבול עם ארצות הברית. "אני אעשה זאת, והחומה תהיה בגובה של יותר מעשרה מטרים", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טד קרוז ודונלד טראמפ בעימות הרפובליקני בטקסס. 26 בפברואר 2016. רויטרס
"איפה היה דונלד? פיטר את דניס רודמן ב'מתמחה'". קרוז וטראמפ/רויטרס

השבוע הוכרז טראמפ כמנצח הגדול בפריימריז במדינת נבאדה, שם זכה בכמעט 46% תמיכה. רוביו זכה במקום השני ב-23.9% ואילו קרוז ב-21.4%. בן קרסון וג'ון קייסיק הגיעו למקומות הרביעי והחמישי, בהתאמה. כעת, מתמקדים המועמדים ב"סופר טיוזדיי" שיתקיים בשבוע הבא ובמסגרתו ייערכו פריימריז ביותר מעשר מדינות, המהוות יותר מרבע מכלל הצירים שתשלח המפלגה לקראת הכינוס בקיץ, שבו ייקבע המועמד.

מרקו רוביו ודונלד טראמפ בעימות הרפובליקני בטקסס. 26 בפברואר 2016. רויטרס
טראמפ ורוביו, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully