וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ממשיך לנצח בגדול - ומותיר ליריביו לריב על השאריות

24.2.2016 / 13:01

לפני "סופר טיוזדיי", המיליארדר המשיך במומנטום וניצח בפעם השלישית ברציפות. הסנאטורים קרוז ורוביו סיימו הרחק מאחור ונותר להם רק לקוות להתאושש בשבוע הבא, לפני שהמרוץ יסתיים מוקדם מהצפוי. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

אחרי הניצחון הסוף שרשם הלילה (רביעי) דונלד טראמפ בבחירות המקדימות בנבאדה, המיליארדר התקרב צעד נוסף בדרך להבטיח את מועמדתו לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית. הרחק מאחור נותרו הסנאטורים מרקו רוביו וטד קרוז, שסיימו במקום השני והשלישי בהתאמה והפסד שלישי ברציפות לאיש העסקים מניו יורק.

אחרי שנחל כישלון בתחילת עונת הפריימריז באיווה, טראמפ רשם קאמבק מפואר וגבר על יריביו בפער ניכר בניו המפשייר, בקרוליינה הדרומית ובנבאדה. עתה הוא מתמקד ב"סופר טיוזדיי", שיתקיים בשבוע הבא ובמסגרתו ייערכו פריימריז ביותר מעשר מדינות, המהוות יותר מרבע מכלל הצירים שתשלח המפלגה לקראת הכינוס בקיץ, שבו ייקבע המועמד.

ההישג של איש העסקים, שהפגין ביטחון רב בנאום הניצחון שלו הלילה, יעמיק את התחרות הפנימים בין יתר המתחרים. רוביו, קרוז ומושל אוהיו ג'ון קייסיק – שקיבל פחות מ-5% תמיכה בנבאדה – מנסים למצב את עצמם כאלטרנטיבה לאיש והפה הגדול, שמוכיח שוב כי הוא הרבה יותר מקוריוז. הפרשנים סברו שהסקרים יכזיבו כפי שקרה באיווה, אך המספרים הראו כי לשחצנותו של טראמפ יש אחיזה בשטח.

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בלאס וגאס, נבאדה, 24 בפברואר 2016. רויטרס
ממשיך במומנטום. טראמפ בנאום הניצחון, הלילה/רויטרס

לא הרבה אחרי שניצחונו של טראמפ בנבאדה הובטח, הקמפיין של קרוז בחר לתקוף את רוביו וביקר אותו על כך שלא הצליח לנצח. טראמפ לא צוין כלל. הסנאטור מפלורידה, שהגיח כמועמד המועדף על הממסד הרפובליקני להאטת המיליארדר, יכול להתנחם מעט בכך שסיים במקום השני. מצד שני, הוא גם השקיע מאמצים רבים בנבאדה, שם מתגוררת אוכלוסייה היספנית גדולה, אך למרות מוצאו הקובני, רוביו לא השכיל לנצח בה או לכל הפחות לסיים קרוב יותר לטראמפ.

מבחינתו של קרוז, נותרו סימני שאלה רבים סביב מסע הבחירות שלו. אחרי שזכה באיווה, טראמפ הצליח לחדור לקהל הבוחרים המסורתי שלו, הכולל את השמרנים ותומכי "מסיבת התה" וכן נוצרים אוונגליסטיים. הסנאטור מטקסס ניסה למצוא חן בעיניי האגף הליברטיני במפלגה, ששונא עמוקות את הממשל הפדרלי בוושינגטון. ואולם, גם זה לא סייע לו להתרומם וכעת הפריימריז הקרובים בטקסס, מדינת הבית שלו, הופכים להיות מעין קרב של להיות או לחדול עבור קרוז.

הבחירות בנבאדה נתפסו כמבחן ליכולת הארגון של טראמפ. בשונה מבחירות מקדימות רגילות, אסיפות הבחירות תלויות יותר ביכולות אנשי הקמפיין לעודד את תומכיהם להשתתף בדיונים הארוכים. חוסר הצלחתו של טראמפ לעשות זאת באיווה נקשרה להפסד שנחל שם, אך הוא לא סבל מבעיות דומות בנבאדה, שם הוא צפוי לגרוף את חלק הארי מ-30 הצירים ששולחת המדינה, כך שיהיו לו יותר מ-80 עוד לפני תום חודש פברואר. כ-1,200 צירים נדרשים להבטחת המועמדות וטראמפ רשם התחלה יוצאת מן הכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הסנאטור טד קרוז בנאום אחרי הפסדו בנבאדה, ארצות הברית, 24 בפברואר 2016. רויטרס
יצליח להתרומם? קרוז בנאום ההפסד, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully