וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יוון וקפריסין: גם בולגריה מתעניינת בגז הישראלי

25.2.2016 / 23:18

ראש ממשלת בולגריה ביקר בישראל ונועד עם ראש הממשלה נתניהו. "נשיא קפריסין שוחח איתי לפני כמה ימים על נושא מאגר הגז הגדול שהתגלה כאן. אני רואה בכך עתיד גדול", סיפר. נתניהו הודה לו על תמיכת ממשלתו בישראל בפורומים בינלאומיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב המבקר בישראל. פברואר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"רואה עתיד גדול בנושא הגז". נתניהו לצד בוריסוב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (חמישי) בלשכתו בירושלים עם ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, שהגיע לביקור בישראל כדי לדון בשיתופי פעולה בין המדינות בתחומי כלכלה וביטחון וכן בסוגיית הגז הטבעי. נתניהו אמר בפתח הפגישה כי גם ישראל וגם בולגריה התמודדו בשנים האחרונות עם מתקפות טרור ושהדבר הביא לחיזוק ההבנה ההדדית ושיתוף הפעולה ביניהן בנושאי מודיעין וביטחון.

בוריסוב, שמכהן כראש ממשלת בולגריה מאז שנת 2009, ערך בכהונתו הראשונה ביקור ממלכתי בישראל. היה זה הביקור הראשון של ראש ממשלה בולגרי בארץ זה כמעט שני עשורים. שנה לאחר מכן, ב-2011, התקיים ביקור גומלין של נתניהו בבולגריה, וכעת הגיע בוריסוב לביקור נוסף בישראל. במהלך הביקור עלתה לדיון האפשרות שבולגריה תהפוך לחלק מהברית המתהווה בין ישראל, יוון וקפריסין בתחומי הביטחון והאנרגיה.

בהקשר האנרגטי, בוריסוב אמר כי הוא שוחח בנושא עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, לפני ימים אחדים. "אני מקווה שתהיה לנו עכשיו האפשרות לדון בפוטנציאל של ישראל בכל הקשור למאגר הגז הגדול שהתגלה כאן. נשיא קפריסין שוחח איתי על כך לפני מספר ימים, ואני רואה עתיד גדול בכך", אמר בוריסוב. בולגריה עשויה להפוך לחלק משיתוף הפעולה הישראלי-יווני-קפריסאי, או לחלופין לחלק משיתוף פעולה ישראלי-טורקי, שכן היא גובלת בטורקיה, אם כי היחסים בין שתי המדינות הללו חוו לא מעט מתיחויות לאורך השנים.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה סבל דיחוי, פוטין לא? השאלות עקב ביטול נסיעת ריבלין לאוסטרליה
השרה גמליאל על התקציבים למגזר הערבי: "הכסף יועבר ללא תנאים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל ובולגריה התמודדו בשנים האחרונות עם מתקפות טרור והדבר הביא לחיזוק ההבנה ההדדית". הפיגוע בבורגס ב-2012, שבו נהרגו שישה בני אדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו הודה לבוריסוב בפתח הפגישה על תמיכתה של בולגריה בישראל בפורומים בינלאומיים שונים. הכוונה בעיקר לעובדה שבולגריה נמנעה בהצבעה שנערכה לפני מספר שנים על קבלת הרשות הפלסטינית כמדינה חברה בארגון התרבות של האו"ם, אונסק"ו, וכן להסתייגותה של בולגריה מניסיון להקשיח את הנוסח נגד ההתנחלויות בהחלטה שקיבלו לאחרונה שרי החוץ של האיחוד האירופי. בולגריה גם הביעה ביקורת פומבית בעבר על המדיניות של טורקיה כלפי ישראל. בדומה ליוון, קפריסין ומצרים, גם לבולגריה יחסים בעייתיים עם טורקיה, והמשבר בין אנקרה לירושלים תרם להתקרבות בין ישראל לבולגריה.

בהצהרות שמסרו שני המנהיגים בפתח הפגישה אמר נתניהו כי "אני רוצה גם להביא לתשומת לבך שבכוונתנו להוריד מסי מכס ומסי ייבוא", והוסיף בחיוך כי "אנו מצפים לכמות גדולה של גבינה בולגרית". בוריסוב מצדו אמר כי "בכל הקשור לתחום הביטחון והמלחמה בטרור, השגנו דברים רבים יחד ואנו עושים דברים רבים יחד, ואינני מסתיר את העובדה שקיימנו גם שיחות טלפון רבות בנושא זה". הוא סיפר גם בהתרגשות על פגישות שערך בישראל עם ניצולי שואה שבולגריה סייעה להצלתם במהלך מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully