וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הקו קלוקס קלאן לשעבר: "לא להצביע לטראמפ? בגידה"

דייוויד דיוק, שעמד בעבר בראש התנועה התומכת בעליונות הגזע הלבן, קרא לתומכיו להתנדב עבור המיליארדר והמועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית. "הזיזו את התחת שלכם, היו פעילים"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

דייוויד דיוק, מנהיג תנועת הקו קלוקס קלאן (KKK) לשעבר, אמר אמש (רביעי) לתומכיו כי הצבעה עבור מועמד אחר פרט לדונלד טראמפ "זאת בגידה במורשת". לדבריו, הוא לא הולך לקדם את המיליארדר והמועמד המוביל לראשות המפלגה הדמוקרטית, אך "הוא תומך בו כהצבעה אסטרטגית. אני מקווה שהוא יעשה את כל מה שאנחנו מצפים שהוא יעשה". דבריו פורסמו לראשונה באתר "באזפיד" האמריקני. התנועה תומך בעליונות הגזע הלבן ומחזיקה בעמדות גזעניות ואנטישמיות.

דיוק, חבר בית הנבחרים של לואיזיאנה לשעבר, קרא לקהל תומכיו בתכנית הרדיו שלו להתנדב עבור הקמפיין של טראמפ. "זה התפקיד שלכם להיות פעילים. הזיזו את התחת שלכם. כשהתכנית תיגמר, צאו החוצה, התקשרו למפלגה הרפובליקנית, למטה של דונלד טראמפ, והתנדבו", אמר. "הם זועקים למתנדבים. אתם הולכים לפגוש שם אנשים שחושבים בדומה לכם".

בתחילת החודש נקשר שמו של טראמפ להודעה קולית גזענית שהושמעה לתושבים בניו המפשייר לקראת הפריימריז שם. "אנחנו לא צריכים מוסלמים, אנחנו צריכים לבנים משכילים וחכמים", אמרה ההודעה שקראה להצביע למיליארדר. אחרי הפיגוע בקליפורניה בחודש נובמבר, קרא טראמפ לאסור על כניסתם של מוסלמים לארצות הברית. ואולם, הקמפיין שלו התנער מההודעה הקולית שלה הייתה
אחראית תנועת החירות האמריקנית, ארגון לאומני שתומך בטראמפ.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ ממשיך לנצח בגדול - ומותיר ליריביו לריב על השאריות
בצל דיווחים על אי-סדרים: ניצחון מוחץ לטראמפ בנבאדה

דונלד טראמפ באירוע בחירות בווירג'יניה, ארצות הברית, 24 בפברואר 2016. רויטרס
דונלד טראמפ באירוע בחירות בווירג'יניה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully