וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו האמת המטרידה מאחורי סרטוני הסרטנים שאוחזים בסכינים

12.3.2016 / 5:44

טרנד סרטוני הסרטנים האוחזים בסכין, שסוחף לאחרונה את הרשת, חושף אמת מצערת: הסרטנים האלה נמצאים במצוקה אמיתית - ואנחנו הגורם לכך

יוטיוב

לאחרונה הרשת מוצפת בסרטונים של סרטנים שאוחזים בסכין ומאיימים על בני אדם, כנראה כי יש משהו נורא מגניב בלתת ליצור חסר מודעות סכין ולראות אותו מנופף בה לכיוון המצלמה. אולם, הביולוג ג'ק קובר טוען שזה בדיוק ההפך: אלו הסרטנים שחשים במצוקה ופוחדים מאיתנו, וזה רק דוגמא אחת לתופעה גדולה יותר של ניצול והטרדה של בעלי חיים למטרת השגת לייקים ברשתות החברתיות.

זה אולי לא לגמרי יפתיע אתכם, אולם האמת המטרידה שמאחורי הסרטונים הויראליים האלה חושפת מצב לא פשוט שבעלי החיים נקלעים אליו לאחרונה - והוא הצורך שלנו להשיג תמונה טובה עם גופת דולפין, לצבוע שלישיית כלבים בשחור ולבן כדי שיראו כמו דובי פנדה ולתת סכין לסרטן כי זה מוסיף לחזות המאיימת שלו. ג'ק קובר, אוצר האקווריום הלאומי בבולטימור, אמר ל"וושינגטון פוסט" ש"אלו מעשי קונדס חסרי טעם. זו התעללות לשמה. הסרטן נמצא במצוקה וניתן לראות זאת בבירור בסרטונים האלה".

אולי זה המראה הזועף שלו או הדרך שבה הוא מנופף בפראות בסכין שהופכים את הסרטונים הללו לויראלים, אולם קובר לא מבין על מה כל המהומה, "מנקודת מבט של ביולוג, אני מופתע שהסרטונים מקבלים כל כך הרבה תשומת לב. לדעתי, זה מצביע על הנטייה שלנו להתרחק מהטבע". הצורך לשתף תוכן מקורי וייחודי ולצבור לייקים גורם לרבים לנצל את תמימותם של בעלי החיים ולצלם אותם בסיטואציות מצחיקות שבכלל לא מהנות בשבילם, "אני לא מבין למה נותנים להם סכינים. הנשק שלהם נמצא בצבתות שלהם. יש לצבתות כוח לפיתה רב. סגירה של הצבת על האצבע אולי לא תחתוך לכם אותה, אבל תיצור לכם שם שלפוחית דם גדולה".

הסרטן שבסרטון לעיל הוא סרטן ה-Cardisoma guanhum, המכונה גם סרטון היבשה הכחול (אם כי הם באים בכל מיני צבעים). את הסרטנים הללו ניתן למצוא בכל רחבי מרכז אמריקה, באיים הקאריביים ובחלקים בדרום אמריקה ומאות מהם נדרסים בכבישים.

עוד באותו נושא

היזהרו: לסרטן הזה יש סכין ביד והוא לא מפחד להשתמש בו

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully