וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדבר עברית בשכונה של אבו חדיר?": צעיר ערבי הותקף בבירה

25.2.2016 / 15:30

מוחמד עבד א-רחמן, בן 24 מאבו גוש, הותקף בשכונת בית חנינא, לטענתו משום שדיבר בעברית: "הם זרקו על האוטו אבנים, מקל ברזל וכל מה שיש להם ביד". המשטרה: "הוא סירב להתלונן בטענה כי משפחתו דואגת ל'סולחה' בין המעורבים"

כתב: יוסי אלי, עריכה: גדי וינסטוק

צעיר תושב אבו גוש הותקף שלשום (שלישי) בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים, לדבריו רק משום ש"העז" לדבר בעברית בסמוך לבית משפחתו של הנער מוחמד אבו חדיר שנחטף ונרצח. הצעיר, מוחמד עבד א-רחמן, בן 24, הותקף בעת שנסע ברכבו. לדבריו, עשרה אלמונים זרקו לעבר המכונית אבנים והתנפלו עליה כשהם חמושים בסכינים ואלות. מכונית אחרת חסמה אותו כדי שלא יוכל לברוח. בסוף, כך סיפר, הצליח להיחלץ מבלי שנפגע.

"חשבתי שאני בתוך רצח, ממש עשו לי לינץ'", סיפר עבד א-רחמן, שעל ידו צמיד המביע תמיכה בצה"ל, לוואלה! NEWS. "נסעתי לכיוון שועפאט, קיבלתי שיחת טלפון ושמתי באוזניות. דיברתי עם כוח אדם בקשר לעבודה. אחרי כמה שניות בשיחה עצמה, בא אליי מישהו, שם את היד שלו על המפתחות ובא וצועק עליי בעברית: 'מה אתה לא מתבייש? איך אתה מדבר בעברית בשכונת אבו חדיר?'. לא עיכלתי. חשבתי שזו מתיחה, עדיין לא הבנתי וניסיתי להסביר לו, לדבר בערבית".

עוד בוואלה! NEWS:
תחת אבטחה כבדה: המחוזי תל אביב גזר 20 שנות מאסר על "הסנדק הישראלי"
במח"ש הבינו: לא ניתן להתעלם מרוח המפקד הסלחנית של אלשיך
ערבי-ישראלי מהגליל נעצר אחרי שכתב בפייסבוק שברצונו לבצע פיגוע

רכבו של מאלק אסעיד, תושב אבו גוש שהותקף בידי משפחת אבו חדיר כי דיבר בעברית. פברואר 2016. יוסי אלי
"סכינים, אלות וברזלים". הנזק שנגרם לרכבו של עבד א-רחמן/יוסי אלי

לדבריו, "פתאום באו כמה רכבים, עצרו על הכביש כל אחד עם מקל, כולם באו עליי. בין שבעה לעשרה אנשים. ראו שהם חיכו לדבר הזה. ניסיתי לצחוק איתם כאילו להגיד מה קרה באותו הרגע. האמת הופתעתי, הייתי בהלם איך שראיתי שאנשים ניגשו אליי. הם זרקו על האוטו אבנים, מקל ברזל וכל מה שיש להם ביד. ראיתי גם אנשים עם סכין, מה ששמתי לב (שהיה להם, י"א) סכינים, אלות וגם ברזלים".

עבד א-רחמן צילם את כלי הרכב שחסם אותו והזעיק את המשטרה, שחילצה אותו מהמקום. "רק בהמשך הבנתי שהם חשדו בי שאני יהודי", אמר. "הם לא רצו להקשיב לי ולא הבינו כנראה שאני ערבי. ישר חשבו שאני יהודי, כיוון שעברתי בשכונת אבו חדיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"השר לביטחון הפנים יחליט אם בית חנינא בישראל או מחוץ לישראל"

כשהגיע לתחנת שפט בנווה יעקב, לדבריו, הופתע שהציעו לו לא להגיש תלונה. "נכנסתי לחוקר, החוקר התחיל לשאול אותי שאלות על המקרה", טען עבד א-רחמן. "פתאום הוא עצר אותי ואומר לי 'אולי תעשה סולחה? תשב איתם'. הם באו ואמרו לי בעצמם לסגור בינינו. אני אמרתי שאני צריך לבדוק מה לעשות. החוקר עצמו אמר לי 'תנסה לסגור את זה ואם ילך - ילך, אם לא, תבוא תגיש תלונה'".

מחמוד אבו גוש, אחיו של עבד א-רחמן, אמר לו לא לעשות סולחה וכי עליו להגיש תלונה רשמית למשטרה. "מה שמרגיז זה איך משפחת אבו חדיר מרשה לעצמה לנצל אירוע בודד שהיא נקלעה אליו לפני שנה וחצי והופכת אותו ללגיטימציה לתקוף כל עובר אורח, בין אם יהודי או ערבי", אמר מחמוד. "איך מקבלים על עצמם לעשות לינץ' לאדם שלא פגע בהם ולא מכירים אותו? איך מה שעבר על הבן שלהם מקובל עליהם שיעבור על אנשים אחרים?".

רכבו של מאלק אסעיד, תושב אבו גוש שהותקף בידי משפחת אבו חדיר כי דיבר בעברית. פברואר 2016. יוסי אלי
רכבו של מאלק אסעיד, תושב אבו גוש שהותקף בידי משפחת אבו חדיר כי דיבר בעברית. פברואר 2016/יוסי אלי

"השר לביטחון הפנים יחליט אם בית חנינא ושועפאט בתוך ישראל או מחוץ לישראל", הוסיף מחמוד. "לא ידוע לי שבבית חנינא צריך להעביר דרכון כדי להיכנס, ואני מגיע למצב שברחוב ראשי שעוברת בו רכבת ויושבים ילדים וברכב של אח שלי מבוצע לינץ', בצהרי היום חבורה טרוריסטית מצליחה לאיים על אדם רק בגלל שחשדו שהוא יהודי". לדבריו, "משפחת אבו חדיר היא האחראית על זריקות אבנים. האחראים של המשפחה צריכים לתת את הדין. אנחנו משתתפים בצער המשפחה, אבל זה לא נותן להם לגיטימציה לפגוע בכל מי שעובר שם".

המשטרה: "המותקף סירב להתלונן"

המשטרה נמסר בתגובה: "כוח משטרה חילץ בן מיעוטים, אשר נקלע למצוקה בשכונת בית חנינא בעקבות סכסוך עם בני מיעוטים המתגוררים במקום. הוא הותקף וחולץ על ידי כוח משטרה שהעבירו לתחנת שפט, שם ביקשו לגבות תלונתו. הוא סירב להתלונן בטענה כי משפחתו דואגת ל'סולחה' בין המעורבים. לאחר התעקשות החוקר הוא מסר את גרסתו, שנרשמה בעדות ונתבקש להעביר מסמכים רפואיים אשר עד כה טרם הוגשו למשטרה. על אף זאת מתנהלת חקירה לבירור נסיבות האירוע והגעה לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully