וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 שנה אחרי רצח ענת אלימלך: מסתמן - הפרקליטות תודה בטעות בחקירה

25.2.2016 / 11:14

לוואלה! NEWS נודע כי היועמ"ש הקודם וינשטיין, פרקליט המדינה ומשפחת השחקנית סיכמו על צעדים שיסתמו את הגולל על פרשת הרצח. חרף ההבטחה, טרם ניתנה תשובה סופית מווינשטיין שפרש. בנוסף שוקל היועמ"ש תיקון לחוק לפיו לא ייסגרו תיק חקירה שבהם החשוד המרכזי התאבד

כתב: יוסי אלי, צילום: יותם רונן, עורך: אביב אברמוביץ', עריכת וידאו: יאיר דניאל

היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, הבטיח לאבי אלימלך, אביה של השחקנית ענת אלימלך שנרצחה ב-1997, כי ישקול בחיוב פרסום הצהרה חד משמעית ולפיה מי שרצח את כוכבת הילדים הוא בן זוגה, דוד אפוטה, ובכך לסתום את הגולל על פרשת הרצח שזעזעה את המדינה. כך נודע לוואלה! NEWS.

הפגישה נערכה בתום כהונתו של וינשטיין והתקיימה בנוכחותו של פרקליט המדינה שי ניצן. בין היתר, הובטח למשפחה לשקול בחיוב להתיישר עם החלטת בית המשפט לענייני משפחה ולהוציא הצהרה, שלפיה הם מקבלים את הטענה כי חלה טעות בידי הפרקליטות בכך שיוסף אפוטה, אחיו של דוד, לא הועמד לדין ברישומים של שיבוש הליכי חקירה.

בלשכת היועץ המשפטי שוקלים את הצעת עורכת הדין של משפחת אלימלך, יפעת ביטון, לאמץ הצעת חוק על שמה של השחקנית המנוחה. לפי הצעת החוק, רשויות האכיפה – המשטרה והפרקליטות – יחויבו שלא לסגור תיק חקירה גם אם החשוד המרכזי שלח יד בנפשו. כך יתאפשר למשפחות הקורבנות שנפגעו לקבל לידיהם חומרי חקירה ולהגיש במקרים מסוימים תביעות אזרחיות, או לחילופין – כפי שקרה במקרה של ענת אלימלך – להעמיד לדין אדם ששיבש הליך חקירה, כפי שעשה לכאורה יוסי אפוטה.

לקריאה נוספת:
18 שנה לאחר הרצח: הקלטת האחרונה של הדוגמנית ענת אלימלך נחשפת
משפחת אלימלך זועקת לצדק, והמדינה מתעלמת

הדוגמנית ענת אלימלך שנרצחה על ידי בן זוגה. יותם רונן
אובססיה שהסתיימה ברצח. ענת אלימלך/יותם רונן

"מטרת תיקון זה היא לאפשר לקורבנות מעשה האלימות ולבני משפחותיהם להגיש תביעה אזרחית נזיקית בהסתמך על ממצאי המשטרה, וזאת על ידי הטלת חובה על המשטרה לערוך סיכום חקירה. בסיכום החקירה על המשטרה לציין את הממצאים העיקריים שהעלתה החקירה, ומהן המסקנות המתבקשות מהם. דוח זה יהיה קביל במשפט אזרחי כראיה לכאורה לנכונות האמור בו, בתנאי שהחשוד העיקרי (או עזבונו - אם החשוד אינו בחיים) בעל דין במשפט זה", נכתב בהצעת החוק שעומדת לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בני משפחת אלימלך ציינו כי וינשטיין הביע נכונות ורצון לקדם חוק זה והצהרות אלו עוד בטרם עזב את תפקידו. ואולם, נכון לכתיבת שורות אלו טרם קיבל אלימלך תשובה מלשכת היועץ המשפטי לממשלה. כעת, ייאלץ מחליפו של וינשטיין, אביחי מנדלבליט, להכריע בסוגיה זו.

אלימלך, בת 23 במותה, נרצחה בדירתה בבית הכרם שבירושלים בידי בן זוגה, הספר דוד אפוטה, שהיה מבוגר ממנה ב-14 שנה. הראשון שהגיע לזירה היה יוסי אפוטה, שהזיז את האקדח מידו של אחיו לזו של אלימלך. כך, הוטעו חוקרי המשטרה לחשוב כי אלימלך היא זו שירתה בבן זוגה – ולא להפך. רק לאחר בדיקה במעבדה לזיהוי פלילי התברר באופן חד משמעי כי אפוטה, שפיתח אובססיה כלפי הדוגמנית, הוא זה שירה באלימלך.

למרות ההמלצה להעמיד לדין: התיק נגד אפוטה נסגר מחוסר עניין לציבור

בתחילה, טענו במכון לרפואה משפטית, בהסתמך על מיקומו של האקדח לצד הגופות, כי אלימלך היא זו שירתה באפוטה והתאבדה. כעבור חודש וחצי, בעקבות לחץ כבד מצד משפחת השחקנית, הודו במשטרה בטעות והודיעו כי אפוטה הוא זה שרצח את בת זוגו ולאחר מכן שם קץ לחייו.

מאוחר יותר חשדו במשטרה כי שני אחיו של אפוטה הגיעו לזירת הרצח, עוד לפני כוחות המשטרה, ודאגו להעביר את כלי הנשק מידו של אחיהם לידה של אלימלך. למרות ההמלצה להעמיד את השניים לדין, החליטה פרקליטות מחוז ירושלים, אז בראשות משה לדור, לסגור את התיק מחוסר עניין לציבור.

מסע כאב: העוול החדש שנעשה למשפחתה של ענת אלימלך. יותם רונן
דורש תשובות. אבי אלימלך/יותם רונן

בית המשפט לענייני משפחה אמנם קבע, בעקבות תביעה שהגיש אלימלך, כי רוצחה של ענת הוא אפוטה, אך הפרקליטות סירבה לבקשה לפתוח את התיק מחדש. במכתב שקיבל אלימלך בשנה שעברה ממשרד היועץ המשפטי לממשלה נטען כי אלימלך לא נקברה בחלקת מתאבדים - מה שאינו נכון - וכי גופתה נותחה באופן שטחי בלבד. "שקר וכזב", הגיב אלימלך האב, ודרש באמצעות עורכת דינו לחזור ולשוב עם תשובה "מעמיקה" יותר. "אני עדיין דורש תשובות. ענת לא נשכחה ואני לא רוצה לשכוח", אמר.

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה כי "אנו מאשרים שאכן התקיימה פגישה עם מר אלימלך בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין. איננו מוצאים מקום לנהל את הקשר עם המשפחה ובאי-כוחה דרך התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully