וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו למוזיקה המוזרה ששמעו אסטרונאוטים מהצד האפל של הירח

20.3.2016 / 0:16

לאחרונה נחשפו הקלטות של נאס"א מהמסע של ספינת החלל אפולו 10 בשנת 1969, בהן ניתן לשמוע את האסטרונאוטים מבולבלים בגלל קולות מסתוריים שהם שומעים באוזניות. החוקרים לא מצליחים להסביר מה הגורם לרעשים

יוטיוב

זוהי הקלטה של הרגע בו אסטרונאוטים בחללית אפולו 10 שומעים "מוזיקת חלל מוזרה" ברדיו בזמן שליחותם סביב הירח. הקולות נשמעו זמן קצר לפני שספינת החלל נחתה בחזרה בכדור הארץ. אפולו 10 הקיפה את הירח חודשיים בלבד לפני הנחיתה המפורסמת על הירח של אפולו 11. במהלך אותה משימה הם שמעו את הקולות הבלתי מוסברים בצד הרחוק של הכוכב מכדור הארץ שנקרא "הצד האפל של הירח". כעת, ההקלטות נחשפות בסדרה דוקומנטרית חדש בערוץ המדע, החושפת מסמכים לא מוסברים של נאס"א.

האסטרונאוטים היו כל כך מבולבלים בגלל המוזיקה המוזרה, שהם לא היו בטוחים האם בכלל לדווח על כך לחדר הבקרה של נאס"א בכדור הארץ. האירוע המפחיד התרחש בשנת 1969, כשהספינה חדרה למסלול ההיקפי של הירח. באותו רגע כל קשרי הרדיו של ספינת החלל נותקו למשך שעה ואף אחד לא הצליח לשמוע או לראות אותם בחדר הבקרה בכדור ארץ.

המשימה הזו, שסללה את הדרך לטיסה של אפולו 11 ביולי, בה נחת האדם הראשון על הירח, נרשמה כהצלחה מסחררת ללא כל תקלות מדווחות. אולם ההקלטות החדשות מוכיחות מציאות שונה. "אתה שומע את זה? את צליל השריקה?", נשמע אסטרונאוט אחד אומר. "זה נשמע כמו, אתה יודע, מוזיקה מהחלל החיצון", עונה אסטרונאוט נוסף. "זו מוזיקה מוזרה מאד", משיב הראשון.

אסטרונאוטים. GettyImages
האסטרונאוטים מספינת החלל אפולו 10./GettyImages

בתוכנית מדווח כי ההקלטות מכילות, "מוזיקה מוזרה, לא מהעולם הזה, שמגיעה מהרדיו של ספינת החלל אפולו". הקולות נשמעים במשך לפחות שעה ומסתיימים זמן קצר לפני שקשר הרדיו חוזר לפעול. "זה לא יאומן. אנחנו צריכים לספר להם (נאס"א) על זה?", תוהה אחד האסטרונאוטים. "אני לא יודע. אנחנו צריכים לחשוב על זה", עונה לו אחר.

האירועים במשימת אפולו 10 סווגו כסודיים ונשמרו בתיקי נאס"א עד לפני שמונה שנים. בסדרה, האסטרונאוט אל וורדן, שהיה חבר בצוות של אפולו 15 מספר: "הצוות של אפולו 10 אמור להיות מורגל לקולות ששומעים בחלל. ההגיון אומר לי שאם משהו מוקלט שם, זה אומר שמשהו קרה שם".

הסדרה דנה בהסברים שונים לרעשים - הכוללים שדה מגנטי או הפרעה אטמוספרית לגלי הרדיו. אולם על פי מומחים, אין שדה מגנטי על הירח וגם לא מספיק אטמוספירה כדי לגרום לרעש כזה, כך שמקור "המוזיקה" נותרה בגדר תעלומה.

עוד באותו נושא

אסטרונאוט: "חייזרים רודפי שלום הגנו על ארה"ב מפני פצצת אטום"

לכתבה המלאה

פרק ראשון מהסדרה על המסמכים הסודיים של נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully