וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופאית פוטרה כי סירבה לעבוד ברוח חזקה: "מחליפים אותנו כגרביים"

דב גיל הר

22.2.2016 / 18:20

קטי קרקלוב, אימא לשניים מאשקלון, סיפרה כי ירדה מהמנוף בשל תנאי מזג האוויר המסוכנים, אך מנהל העבודה לגלג. "הוא הודיע שאם לא אעלה בחזרה אני יכולה לא להגיע מחר לעבודה". לדבריה, מקרים כאלה מתרחשים לעתים קרובות. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף עריכה: ניר חן

קטי קרקולוב, עובדת מנוף בת 27 מאשקלון, פוטרה מעבודתה - לטענתה מאחר שלא הסכימה לעבוד בגובה בשל הרוחות החזקות שנשבו. "הגעתי לאתר הבנייה ועליתי למנוף כרגיל ואז התחילו רוחות. אני ועוד אדם שעובד איתי החלטנו לרדת כי זה מסוכן והלכנו לכיוון המשרד. המנהל שאל למה ירדנו, כשענינו שזה מסוכן - הוא לגלג", סיפרה היום (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "המנהל הודיע שאם אנחנו לא עולים בחזרה אנחנו יכולים לא להגיע למחרת לעבודה", טענה קרקולוב, אם לשניים, מפרנסת יחידה במשפחתה.

בעקבות הודעה זו, המנופאי השני חזר לעבודה, אך קרקולוב בחרה להמתין שהרוח תיפסק. עם זאת, לדבריה, "היא לא פסקה". עוד טענה, כי הופעל עליה לחץ לעלות בחזרה למנוף, ולכן היא טיפסה עליו בחזרה. ואולם, גם אז לא הרגישה בטוחה ולכן ירדה שוב למטה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"חיילים מתחילים איתי בטינדר": עולם הדייטים של צעירות ברמאללה
ארגוני הפשע בבירה מתכוננים: "אדריכל" סחיטת הבנק למסחר משתחרר
פרקליט החשודה ברצח אחותה: "מי שעשה המעשה המטורף - שישלם המחיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא מוכנה שיפטרו אותי כי אני מפחדת על חיי". קטי קרקולוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן, סיפרה קרקולוב, "התחילו לצלצל אליי וללחוץ עליי שמגיע בטון, ואם אני לא עולה אני יכולה לא להגיע לעבודה יותר. עליתי למנוף, סיימתי עם הבטון וירדתי מהר למטה כי ראיתי שמתקרבת סופה. זה היה בשעה 16:00. כעבור שעה התקשרו אלי והודיעו לי שפוטרתי. אנחנו לא נשתוק, אני לא היחידה, יש המון מנופאים שזה קורה להם כל יום. מחליפים אותנו כמו גרביים וזה סיפור מאוד עצוב". לטענתה, מצפים ממנופאים לעבור על החוק ולעבוד גם בתנאי מזג האוויר קשים – תוך איום בפיטורים. העבירה על החוק נעשית משום שלפי תקנות משרד הכלכלה אסור להפעיל מנוף כשנושבת רוח שעלולה לסכן את העובדים.

קרקולוב ביקשה להבהיר שהמצב שבו סירבה לעבוד היה "שונה מהרגיל ומסוכן". עוד ציינה: "אין לי בעיה לשבת במנוף ולעשות כל מה שצריך, אני אוהבת את העבודה שלי. אני לא מוכנה שיפטרו אותי כי אני מפחדת על חיי. זה קורה בכל אתר עם כל מנופאי ואני מוכנה לחתום על מה שאני אומרת."

חברת הבנייה "מחלוף בכור ובניו" התייחסה לאירוע: "קטי קרקולוב מועסקת דרך חברת כח אדם וירדה מהמנוף בלי אישור ממנהל העבודה. היא עובדת שנעדרת מהעבודה פעמים רבות, ביקשתי עובד אחר במקומה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנופים - IFB עם קטי המנופאית שפוטרה מעבודתה לאחר שלא הסכימה לעלות לגובה בזמן סופה. מערכת וואלה!
לפי תקנות משרד הכלכלה, אין לעבוד במנופים במזג אוויר סוער/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully