וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לקמרון: ראש עיריית לונדון תומך ביציאה מהאיחוד

22.2.2016 / 0:19

בוריס ג'ונסון הפופולרי הביע עמדה מנוגדת לזו של ראש ממשלת בריטניה. ההחלטה עשויה להשפיע על תוצאות משאל העם שיתקיים בקיץ, שכן עמדתו נחשבת כבעלת משקל רב. "רוצה עסקה טובה יותר"

ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון מודיע בפני עיתונאים על תמיכתו בעזיבת האיחוד האירופי. 21 בפברואר 2016.. GettyImages
טוען כי ההסכמות עם האיחוד לא מספקות. ג'ונסון מדבר בפני עיתונאים בלונדון, היום/GettyImages

ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון הודיע אתמול (ראשון) כי הוא תומך בעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, בצעד מנוגד למאמציו של ראש הממשלה דייוויד קמרון ליצור לממלכה סטטוס מיוחד בגוש על מנת שתוכל להישאר בו. ג'ונסון, אחד הפוליטיקאים הבולטים בבריטניה, נותר דומם בימים האחרונים שבהם נסגרה עסקתו של קמרון עם שאר מנהיגי האיחוד. ב-23 ביוני יצביעו אזרחי בריטניה על עזיבת האיחוד 43 שנים לאחר ההצטרפות לגוף שקדם לו.

לדברי ג'ונסון, "אטען בעד ההצבעה לעזוב את האיחוד משום שאני רוצה עסקה טובה יותר עבור אזרחי המדינה הזו, בעיקר כדי לחסוך להם כסף וליטול שליטה בחזרה". הוא סירב לענות על השאלה אם התמיכה המנוגדת לעמדתו של קמרון נועדה למצבו כאלטרנטיבה בבחירות הבאות לראשות המפלגה השמרנית, ואמר כי ההחלטה להצהיר על עמדתו זו הייתה "קשה וכואבת". על אף ששיבח את מאמציו של ראש הממשלה מול שאר המנהיגים במשרדי האיחוד בבריסל, הוא טען כי הרפורמות שהושגו אינן נושאות עמן שינויים מרחיקי לכת.

"אני לא רואה כיצד אוכל לוותר על האפשרות לומר את מה שאני חושב על נקודה שבה כל אחד מאיתנו יוכל להביע נקודת מבט שונה", אמר ג'ונסון בהתייחסו למשאל העם, והוסיף כי מן הראוי שיביע את דעתו בנושא במסגרת הדיונים הארוכים ב"חוסר הדמוקרטיה" של האיחוד האירופי.

לקריאה נוספת:
"רגע של פעם בדור": הושג הסכם להשארת בריטניה באיחוד האירופי
קמרון קבע תאריך למשאל העם: "בריטניה תהיה חזקה יותר באיחוד"

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון. 21 בפברואר 2016.. GettyImages
נמצא במקום הראשון בהשפעה על דעת הקהל הבריטית. קמרון/GettyImages

הפופולריות של ג'ונסון בקרב הציבור הבריטי עשויה להגביר את הסיכויים שיצביעו בעד עזיבת האיחוד, זאת מאחר שהוא אחת הדמויות הציבוריות הראשונות המביעות עמדה זו, ובכך מעניק לה לגיטימציה. על פי סקר שנערך במדינה, נראה כי ג'ונסון נמצא במקום השני אחרי קמרון ביכולתו לשנות את דעת הקהל בבריטניה, וכי אחד משלושה מצביעים העיד כי ראש עיריית לונדון יהווה מרכיב חשוב בהחלטתו אם להצביע בעד או נגד העזיבה. עד כה, נכשלו ראשי הקמפיינים התומכים בעזיבת הגוש לגייס תומכים רבים, וגם לא הצליחו להציג גישה אחידה לגבי עתידה של הממלכה מחוץ לאיחוד.

תומכי האיחוד האירופי, המתנגדים לעזיבתו, ובהם ראשי הממשלה לשעבר טוני בלייר וג'ון מייג'ור, הזהירו כי יציאה מהגוש עלולה להוביל גם להתפרקותה של הממלכה המאוחדת – זאת מאחר שהצעד יאיץ הצבעה נוספת בסקוטלנד לעצמאות. מרבית הציבור בסקוטלנד תומך בהישארות באיחוד, ותופס את עזיבת בריטניה את הגוש החזק כגזירת גורל שאינה מתחשבת בדעותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון מודיע בפני עיתונאים על תמיכתו בעזיבת האיחוד האירופי. 21 בפברואר 2016.. GettyImages
אחד הראשונים להביע תמיכה לעזוב את האיחוד. ג'ונסון/GettyImages

מועצת האיחוד האירופי ובריטניה הגיעו ביום שישי האחרון להסכמות שיאפשרו לבריטניה להישאר בארגון בן 28 המדינות, בכפוף לשורת רפורמות שיעניקו לה מעמד מיוחד. הצדדים הגיעו לפריצת דרך לאחר מרתון דיונים שנמשך יותר מ-30 שעות, על רקע חשש באירופה מאיומיה של בריטניה כי תצא מהאיחוד אם דרישותיה לא ייענו. קמרון הצהיר כי הוא תומך באופן מלא בהסכם, עליו ייערך משאל עם ב-23 ביוני, ויעודד את האזרחים לתמוך בו "עם הלב והנשמה" - ולא בבדלנות.

"העם הבריטי חייב כעת להחליט אם להישאר באיחוד האירופי לאחר הרפורמות, או לעזוב. זה יהיה רגע של פעם בדור לעצב את גורל ארצנו", אמר קמרון במסיבת עיתונאים. "עלינו להיות חשדנים כלפי אלה שאומרים שהבדלנות תסלול את הדרך לארץ זבת חלב ודבש".

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully