וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מחו מול ישיבת הממשלה: לגרש משפחות מחבלים ולבנות בשטחים

21.2.2016 / 14:05

הוריה של שלומית קריגמן, שנהרגה בפיגוע לפני כחודש, קראו במהלך ההפגנה: "המחבלים דקרו את שלומית בשלושה מקומות שונים, כדי שלא תוכל לצאת מזה. הם קיבלו השראה מפייסבוק". ח"כ יוגב: "האויב אינו הרמטכ"ל אלא הפלסטינים, שיש להרתיע"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

מאות בני אדם הפגינו היום (ראשון) מול ישיבת הממשלה בירושלים בקריאה לעצור את ההסתה הפלסטינית, לטענתם, בחודשים האחרונים. המפגינים קראו לממשלה להמשיך לבנות בשטחי הגדה המערבית ולקדם צעדים המחמירים בענישה כלפי מחבלים, כולל גירוש חשודים בטרור ובני משפחותיהם, כמענה לגל האלימות.

בהפגנה, שנערכה ביוזמת מועצת יש"ע, אמרו הוריה של שלומית קריגמן, שנרצחה בפיגוע הדקירה בבית חורון לפני כחודש, כי רק לחברי הממשלה והכנסת הכוח והיכולת לעצור את ההסתה. לדבריהם של נעמה ויצחק קריגמן, "אין ספק" שההסתה בפייסבוק היא שאחראית למותה של בתם. "זה לא דאעש או ארגון אחר. בזמן שהילדים שלנו רואים בפייסבוק סרטונים של מנטוס וקולה הם לומדים איך לרצוח יהודים במדינת ישראל", האשימו ההורים.

בעקבות אותם סרטונים, לטענת ההורים, ידעו המחבלים בדיוק כיצד לתקוף את בתם: "הם דקרו אותה בשלושה מקומות בגוף, כך שלא הייתה לה אפשרות לצאת מזה. הם היו מדויקים והם ידעו בדיוק מה הם צריכים לעשות".

לקריאה נוספת:
החייל שנרצח בבנימין הובא למנוחות: "היית בלי נשק - נלחמת עם הלב"
"עלם חמודות": ינאי נרצח כשהלך עם אשתו ובתו התינוקת לסופר
תיעוד: המחבלים מבנימין מתוחקרים - ומוכנסים למרכז הקניות

הפגנת מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה נגד ההסתה. 21 בפברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"סרטונים על מנטוס וקולה, לצד הסתה לרצח". המפגינים בירושלים, היום/תצפית TPS, הלל מאיר

ראש מועצת קדומים, חננאל דורני, קרא לממשלה להילחם בהסתה בכל מקום בתקשורת, לרבות רשתות חברתיות ותחנות רדיו וטלוויזיה. "ההסתה הזאת היא פצצה מתקתקת", הדגיש. "אי אפשר להשלים עם כך שבכל שעה מוצאים להורג ילדים יהודים בכל מקום".

חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), שהשתתפה אף היא בהפגנה, טענה כי רק בכוחות הביטחון "יודעים איך להגיע" לתשתיות התקשורת של הרשות הפלסטינית, ולהשתמש בהן עבור סיום ההסתה לרצח. עם זאת, היא קראה לממשלה להיאבק בצורה חריפה יותר בטרור, בין היתר באמצעות קידום גירוש המחבלים ובני משפחותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ח"כ שולי מועלם בעימות שערך ארגון לתת בין המועמדים לתפקיד חברתי-כלכלי של המפלגות, הבינתחומי הרצליה מרץ 2015. ראובן קסטרו
"לכוחות הביטחון דרכים לנטר את תשתית התקשורת הפלסטינית". מועלם/ראובן קסטרו
"לא יתכן שממשלת ישראל תסביר להורים השכולים שלא ניתן לגרש את משפחות הרוצחים עקב בעיות משפטיות"

חבר מפלגתה של מועלם, מוטי יוגב, קרא שלא להתפתות להפוך "לאויב" את הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שר הביטחון משה יעלון או ראש הממשלה בנימין נתניהו. "צריך לפעול נגד האויב הפלסטיני ולגרום לו לפחד, להרתיע אותו ולוודא שהוא לא יפגע בנו", הדגיש.

יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, זעק מחוץ לישיבה "התעוררי, התעוררי, ממשלת ישראל" והאשים את הממשלה בהפגנת "חוסר נחישות" במלחמה בטרור. "לא יתכן שממשלת ישראל תסביר להורים השכולים שיש בעיות משפטיות, ולכן יש בעיות לגרש את משפחות הרוצחים. בעיות משפטיות על הממשלה לפתור", הוא אמר והבהיר: "כל זמן שזה לא יקרה, אנחנו נצא ונמחה למרות שהמייצגים בממשלה הם אלו שאנחנו בחרנו".

שי אלון, ראש מועצת בית אל, הצטרף לדברים והבהיר: "אנחנו פה מסיבה מאוד פשוטה - באנו למחות על מה שקורה בארץ ישראל. לא ניתן לזה להימשך. אנחנו לא נשב בבית, ונבהיר - דם יהודי אינו הפקר".

ח"כ איוב קרא, הפגנת מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה נגד ההסתה. 21 בפברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
ח"כ איוב קרא, היום/תצפית TPS, הלל מאיר
מאות הפגינו מול ישיבת הממשלה: "לעצור את ההסתה הפלסטינית". רוני כנפו
מאות הפגינו מול ישיבת הממשלה: "לעצור את ההסתה הפלסטינית"/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully