וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגבה את הרמטכ"ל: "ניגוח פוליטי וחוסר הבנה"

21.2.2016 / 11:20

ראש הממשלה התייחס לראשונה לסערה סביב דבריו של איזנקוט, שאמר כי לא היה רוצה לראות חיילים "מרוקנים מחסנית" על נערה בת 13. "זה היה ויכוח סרק, הוא אמר את המובן מאליו", אמר בפתח ישיבת הממשלה, שבה יעניק הרמטכ"ל סקירה ביטחונית לשרים

צילום: לע"מ, רוני כנפו; עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לסערה סביב הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שאמר בשבוע שעבר בנאום בפני תלמידי תיכון כי לא היה רוצה לראות חיילים "מרוקנים מחסנית" על נערה בת 13. זאת לצד נוכחותו של איזנקוט, שהגיע להעביר סקירה ביטחונית בישיבה במסגרת תדרוך שנקבע עוד קודם לכן. "זה היה ויכוח סרק. צה"ל וכוחות הביטחון נוהגים כך. כל הדברים שנאמרו אחר כך נאמרו מחוסר הבנה או מניגוח פוליטי", אמר נתניהו.

הוא הוסיף: "הממשלה תישמע היום סקירה ביטחונית מהרמטכ"ל על המצב באזור. האיומים גדלים ואנחנו נערכים בהתאם. על הממשלה לפעול גם בהגנה וגם בהתקפה. זו הסיבה שבניגוד למדינות אחרות, מצבה של ישראל איתן ונדאג שהוא ימשיך להיות כזה".

לקריאה נוספת:
השר כץ על הפיגוע בבנימין: "מקווה שדברי הרמטכ"ל לא גרמו לסיכון חיים"
בצה"ל דוחים את הביקורת על הרמטכ"ל: לא ניסה להתערב בעבודת המשטרה

איזנקוט וביבי מפוצלת. ראובן קסטרו, לשכת העיתונות הממשלתית
"דברים נאמרו מניגוח פוליטי". נתניהו ואיזנקוט/לשכת העיתונות הממשלתית, ראובן קסטרו

קודם לכן התייצבו שלושה שרים לצדו של הרמטכ"ל. שר הבינוי יואב גלנט אמר: "חובתו של הרמטכ"ל לקבוע הוראות פתיחה באש ולהסביר אותן. אני שמח שהוא עשה את זה. בלחימה בטרור, במיוחד מהסוג שאנחנו חווים עכשיו, חובה להפעיל את מינימום הכוח הנדרש ולא את המקסימום האפשרי. אני חושב שהרמטכ"ל הבהיר היטב מה צריכה להיות המדיניות וכך נעשה בכל הרבדים ואני חושב שזה טוב".

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה דברים ברוח דומה. "הרמטכ"ל חידד את הדברים שכולנו יודעים - צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר, וככזה ודאי שהאמירות שלו נכונות בהחלט. אני מגבה אותו", אמר.

שר הפנים אריה דרעי אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני רואה את הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בישיבות הקבינט ובפורומים סגורים; יש לנו רמטכ"ל מצוין, ישר, הגון, אמיץ, שמפקד על הצבא ביד רמה. אל תירא ואל תפחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הרצוג: "נתניהו הפקיר את הרמטכ"ל לימין המשיחי"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג תקף אתמול את נתניהו על שתיקתו בנושא סערת איזנקוט ואמר כי ראש הממשלה "הפקיר את הרמטכ"ל למשיחיים בימין הקיצוני". במסגרת אירוע שבתרבות במבשרת ציון אמר הרצוג כי "צה"ל לא צריך הגנה של חברי כנסת מהאופוזיציה, אלא שראש הממשלה יעמוד ויגבה את מפקדו. נתניהו נתן לשרים ולחברי כנסת מהקואליציה שלו לבזות את האיש שמופקד את ביטחוננו. זה מעשה שלא ייעשה".

הרצוג הדגיש כי מדובר בהתנהלות אופיינית לנתניהו. "ראש הממשלה היה צריך לעצור את זה, אבל כמו שלא עצר את ההתקפות על נשיא המדינה לפני חודשיים, גם הפעם הוא מאפשר להם לזרוע שנאה ופילוג בעם ולבזות את צה"ל. זו בושה. הימין הקיצוני נגד צה"ל וראש הממשלה נותן להם להשתולל ולהרוס כל חלקה טובה".

הרצוג באולפן. ראובן קסטרו
"נתניהו מאפשר פילוג בעם וביזוי צה"ל". הרצוג/ראובן קסטרו

יממה אחרי נאומו של איזנקוט הצהיר שר הביטחון משה יעלון כי הוא מגבה אותו. "בימים האלה נפתחה שיחה שאנחנו שומעים בתקשורת על דבריו של איזנקוט על הוראות פתיחה באש. אמירות מתלהמות יוצרות אי בהירות שגורמת לכך שאנשים יורים שלא לצורך. המציאות מורכבת מאוד ומציב אתגרים למי שנמצא בשטח וצריך לקבל את ההחלטה מתי ואם ללחוץ על ההדק. בסופו של דבר אתה נוטל את חייו של מי שעומד מולך. גם אם הוא אויב, צריך לדעת לנצח ולהישאר בני אדם", אמר בנאומו בכנס מנהיגות במכללה האקדמית תל חי לזכר רב סרן איתן בלחסן, מפקד סיירת צנחנים שנהרג בהיתקלות עם חיזבאללה ב-1999.

"אסור שחושינו יקהו, ושהאצבע תהיה קלה על ההדק. אסור שבזמנים הללו נאבד את צלמנו, משום שהדם רותח, ושומעים הרבה ביטויים 'צריך לחסל, להשתולל, להתמוטט'. צריך לפעול בקור רוח ושיקול דעת. אסור לפגוע בחפים מפשע וליצור נסיבות שבהן הדם הרותח של אזרחים, חיילים או שוטרים גורם לנו לאבד צלם אנוש, באופן שבסופו של דבר מכרסם בדרכנו ובצדקתה", הוסיף.

דבריו הגיעו בעיקר בתגובה לביקורת שהשמיע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כלפי איזנקוט. חבר הכנסת מהבית היהודי פנה ליעלון וביקש ממנו לקרוא לסדר את הרמטכ"ל בשל נאומו. "העקרונות והערכים היהודיים הם התשתית עליהם בנויה מדינת ישראל ועליהם נשען צה"ל. הזלזול בקודשי ישראל ובערכים שליוו את עמינו זה אלפי שנים לא ראוי ולא תואם את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מקצין בכיר בו. אבקשך לזמן את הרמטכ"ל לבירור בעניין ולהבהיר לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים את חומרת העניין. על הרמטכ"ל לחזור בו מן מהדברים ולוודא שהתבטאות לא ראויה כזו לא תישנה", כתב ליעלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully