וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מגבה את איזנקוט: "אסור שחושינו יקהו ושהאצבע תהיה קלה על ההדק"

בנאומו במכללת תל חי התייחס שר הביטחון לביקורת שהושמעה נגד הרמטכ"ל על דבריו באשר להוראות פתיחה באש. "צריך לדעת לנצח ולהישאר בני אדם", אמר יעלון. ח"כ יוגב: "האמירה 'הבא להורגך, השכם להורגו' אינה סיסמה, אלא כלל מוסרי ביהדות"

צילום: באדיבות מכללת תל חי, עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון משה יעלון ניצל היום (חמישי) את נאומו בכנס המנהיגות במכללה האקדמית תל חי כדי להתייחס לביקורת שהושמעה מצדו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט. יעלון הצהיר כי הוא מגבה לחלוטין את איזנקוט ואמר כי "בימים האלה נפתחה שיחה שאנחנו שומעים בתקשורת על דבריו של איזנקוט על הוראות פתיחה באש. אמירות מתלהמות יוצרות אי-בהירות שגורמת לכך שאנשים יורים שלא לצורך".

לדבריו, "המציאות מורכבת מאוד ומציב אתגרים למי שנמצא בשטח וצריך לקבל את ההחלטה מתי ואם ללחוץ על ההדק". מדובר בהחלטה המשמעותית, לפי יעלון, "בסופו של דבר אתה נוטל את חייו של מי שעומד מולך. גם אם הוא אויב. צריך לדעת לנצח ולהישאר בני אדם".

אמש פנה סמוטריץ' ליעלון בדרישה לקרוא לסדר את הרמטכ"ל. "בשיחה שנשא הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בפני תלמידים אמר הרמטכ"ל כי צה"ל לא יכול להתנהל על פי סיסמאות ושמאמר חז"ל 'הקם להורגך, השכם להורגו' הוא סיסמה בלבד. זוהי אמירה בוטה ומזלזלת שאסור שתעבור בלא התייחסות", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
ערבי בן 17 מרמלה מואשם שדקר ילד דתי כנקמה על מעצר מחבלות
קצין מג"ב שזוכה מהריגה למשפחת המנוח: "מצר על כך שהשלו אתכם"

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל הבא גדי איזנקוט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"אמירות מתלהמות יוצרות אי-בהירות שגורמת לכך שאנשים יורים שלא לצורך"./משרד הביטחון, אריאל חרמוני

איזנקוט, שנשא אתמול דברים בפני תלמידי בית ספר תיכון בהיכל התרבות בבת ים, התייחס לגל האלימות הנוכחי ולהתמודדות צה"ל עם האיומים אמר כי צה"ל לא פועל לפי "סיסמאות כמו הקם להורגך השכם להורגו". הוא הסביר "היו מקומות שיש נערה בת 13 שמחזיקה מספריים או סכין, ויש מתרס בינה לבין החיילים. לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד, אלא יפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה."

יעלון הוסיף בכנס לזכרו של איתן בלחסן בתל חי כי "אסור שחושינו יקהו, ושהאצבע תהיה קלה על ההדק. אסור שבזמנים הללו נאבד את צלמנו, משום שהדם רותח, ושומעים הרבה ביטויים 'צריך לחסל, להשתולל, להתמוטט'. צריך לפעול בקור רוח ושיקול דעת. אסור לפגוע בחפים מפשע וליצור נסיבות שבהן הדם הרותח של אזרחים, חיילים או שוטרים גורם לנו לאבד צלם אנוש, באופן שבסופו של דבר מכרסם בדרכנו ובצדקתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים: שתי מחבלות דקרו פלסטיני - ונורו. ספק 500
תיעוד פיגוע הדקירה שביצעה נערה בת 16 בשוק מחנה יהודה בירושלים, נובמבר 2015/ספק 500

מדובר באתגר פיקודי מהמעלה הראשונה, אמר שר הביטחון. "אוי לנו אם לא נשמור על כך, גם כחיילים וגם כאזרחים – שלצערי, לפעמים נוטלים את החוק לידיהם". לדבריו, "אין לי ספק שנכריע את גל הטרור הזה – אבל צריך לנצח וגם להישאר בן אדם".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, גיבה גם הוא את הרמטכ"ל. "דבריו של הרמטכ"ל מבטאים באופן ברור ותמציתי את מוסר הלחימה שעליו התחנכו דורות של לוחמים, מימי בן גוריון ועד היום. מי שתוקף את רב אלוף אייזנקוט בעניין זה תוקף את רוחו של צהל ואת בסיס עוצמתו".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי חיזק את דבריו של חבר סיעתו סמוטריץ'. "האמירה 'הבא להורגך, השכם להורגו' אינה איזו סיסמה, אלא כלל מוסרי ביהדות", אמר. הוא ציין כי הוא מכיר אישית את הרמטכ"ל ומעריך מאוד את עבודתו אך טען כי דבריו אינם ראויים. "אני מסכים עם הרמטכ"ל שלא צריך לרוקן מחסנית שלמה על מחבלת עם מספריים שכוונתה להרוג אך מאידך צריך לוודא, כן שהבא להרגך השכם להורגו".

לדבריו, "האמירה נזכרת במדרש חז"ל לתורה בספר דברים: 'צרור את המדיינים והכיתם אותם, כי צוררים הם לכם.' - מכאן אמרו חז"ל אם בא להורגך השכם להורגו". יוגב הוסיף כי "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם וזאת בזכות הישענותו על המוסר היהודי שהוא מוסר החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully