וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המורים הפלסטינים: הרשות עצרה מורים שדרשו העלאת שכר

18.2.2016 / 14:10

מאות מורים פלסטינים יצאו בשבוע האחרון להפגנות בערי הגדה המערבית בטענה שהרשות לא עומדת בהתחייבותה לשפר את תנאי העסקתם. לאחר שניסתה להאשים את ישראל במצב, עצרה הרשות27 מהמורים - ומיהרה לשחררם בעקבות הסערה

הפגנות מורים בגדה. מען, מערכת וואלה! NEWS
מוחים על תנאי העסקתם. הפגנת מורים בגדה/מערכת וואלה! NEWS, מען

מורים פלסטינים רבים יצאו בשבוע האחרון להפגנות ברחבי הגדה המערבית, במחאה על תנאי העסקתם של המורים בבתי הספר. המחאה עוררה סערה בשטחי הרשות הפלסטינית, לאחר ש-27 מורים נעצרו על ידי כוחות הביטחון הפלסטיניים.

מחאת המורים הפלסטינים החלה כבר בחודש אפריל האחרון, אז פתחה התאחדות המורים בגדה המערבית בשביתה כללית במוסדות החינוך, במחאה על כך שהמורים – כמו עובדי מדינה רבים ברשות הפלסטינית – לא קיבלו את שכרם במשך ארבעה חודשים, בשל המצב הכלכלי הקשה בו שרויה הרשות. השביתה הזו הסתיימה כעבור שבוע, לאחר שהממשלה הפלסטינית התחייבה להעלות את שכרם ולשנות את דרגותיהם המקצועיות של המורים באופן שישפר את תנאיהם.

עוד בנושא:
בניגוד להצהרות בכירים פלסטינים: התיאום הביטחוני עם ישראל לא נפסק
ראש כפר פלסטיני: "קצין אמר לי - 'אם תמשיך להפגין, נהרוס לך את הבית'"
שליח האו"ם: "מצב זכויות האדם בגדה מעודד אלימות"

הפגנות מורים בגדה. מען, מערכת וואלה! NEWS
27 מורים נעצרו. הפגנת מורים בגדה/מערכת וואלה! NEWS, מען

אולם לטענת המורים, הממשלה לא עמדה בהתחייבויותיה והם עדיין סובלים מפגיעה בזכויותיהם ובשכרם, ובתחילת השבוע חודשה המחאה. הפעם יצאו מאות מורים, תלמידי תיכון ואזרחים תומכים, להפגנות בערי הגדה, בדרישה מהממשלה לשפר את תנאיהם של המורים. את ההפגנות ליוו טענות גם על מצבם של יתר עובדי המדינה ברשות, ובפרט ברצועת עזה שם רבים לא מקבלים את משכורתם בשל הפילוג בין רמאללה לשלטון חמאס ברצועה.

המחאה המפתיעה גרמה לבלבול ומבוכה בהנהגה הפלסטינית. בהודעה שנמסרה מלשכת יו"ר הרשות ניסה אבו מאזן להסיט את האש לעבר ישראל, וטען שהעיכוב ביישום הסכם השכר שנחתם עם המורים נובע מכך שישראל אינה מעבירה את כספי המיסים של הרשות. מושל חברון כאמל חמיד, שבעירו נערכות ההפגנות הגדולות ביותר, אמר כי "זכותם הלגיטימית של המורים להשמיע את כולם כדי להגן על זכויותיהם", אך הבהיר כי על הדבר להיות "בכבוד ובדרכים חוקיות". בשטח נקטה הרשות בצעד חריף, ואתמול לפנות בוקר פשטו אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים על בתיהם של 27 מורים ברחבי הגדה, מרביתם בחברון ובטול כרם, ועצרו אותם בגין "הפרת סדר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנות מורים בגדה. מען, מערכת וואלה! NEWS
"זכותם להשמיע את קולם". תלמידים מפגינים לתמיכה במחאה המורים/מערכת וואלה! NEWS, מען

המעצר החריג הלהיט את הרוחות עוד יותר, ואתמול התרחבו עוד יותר ההפגנות, כאשר הפעם נושאים המפגינים שלטים נגד המעצר והפגיעה בזכויות האדם של המורים. גם בחמאס מיהרו לנצל את האירועים כדי לתקוף את אבו מאזן. נאיף רג'וב, חבר פרלמנט של חמאס מחברון אמר כי מעצר המורים "הוא פשע נגד האזרחים ונגד החינוך כולו, וניסיון של הרשות לרדוף אחר המורים במקום שלאת באחריותה כלפיהם".

ואכן עד מהר התקפלה הרשות, והבוקר כבר שוחררו כל המורים העצורים, לפי הדיווחים, בהוראה אישית של אבו מאזן. ראש הממשלה הפלסטינית רמי חמדאללה נפגש היום עם נציגי המורים, ומלשכתו נמסר כי "ישנה התקדמות לחיובית למציאת פיתרון". חבר הוועד המרכזי של פתח מחמוד אל-עאלול הבטיח כי "המשבר יסתיים בתוך שעות, תוך מילוי דרישותיהם ושמירה על כבודם של המורים". כעת נותר לראות אם הרשות, שהמשבר הכלכלי בו היא נמצאת החריף משמעותית מאז החל גל הטרור בחודש אוקטובר האחרון, תוכל להגיע להסדר עם המורים, ולעצור את המחאה המתרחבת.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במפגש עם עיתונאים ישראלים ברמאללה, 21 בינואר 2016. רוני כנפו
ניסה להסיט את האשמה לעבר ישראל. אבו מאזן/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully