וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להצהרות בכירים פלסטינים: התיאום הביטחוני עם ישראל לא נפסק

16.2.2016 / 7:30

לוואלה! NEWS נודע כי בשבוע שעבר נועדו בכירים ישראלים ופלסטינים וסיכמו על המשך התיאום הביטחוני. זאת על אף טענות ברשות כי הפלסטינים מעוניינים להודיע על סיומו. גורמים משני הצדדים הדגישו כי הפגישות יימשכו - לעת עתה

צילום: רוני כנפו, רויטרס; עריכה: מתן חדד

(אבו מאזן: "הסכמתי לפגישה עם נתניהו"; נתניהו: הוא מסרב להגיע")

בכירים במערכות הביטחון הישראלית והפלסטינית נפגשו בשבוע שעבר ודנו בתיאום הביטחוני בין שני הצדדים – כך אישרו אתמול (שני) מקורות ישראליים ופלסטיניים לוואלה! NEWS. הם ציינו כי במהלך הפגישה נידונה השמירה על התיאום הביטחוני ולא על הפסקתו, בניגוד לטענות בכירים ברשות הפלסטינית, שלפיהן הנציגים הפלסטינים הודיעו בשיחה על סיום התיאום הביטחוני בין הצדדים.

כלי תקשורת פלסטיניים ציטטו ביום חמישי את חבר הוועד המרכזי של פתח, מוחמד אשתייה, אומר לפני הפגישה, כי במהלכה ימסרו הפלסטינים למקביליהם הישראלים את החלטת הרשות להפסיק את שיתופי הפעולה עם ישראל שעליהם היא חתומה, בראשם התיאום הביטחוני. "הרשות הפלסטינית לא תקבל את המשך היחסים הבילטרליים עם ישראל, בשעה שישראל מתכחשת לכל ההסכמים שנחתמו. ישראל היא כבר אינה פרטנר יותר לתהליך השלום", אמר אשתייה.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין נגד חוק ההשעיה: "חוטא למהות הכנסת וציבור הבוחרים"
משרד התחבורה גורר רגליים - ופרצה בחוק מאפשרת לטייח עבירות תנועה

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
ממשיכים לקיים פגישות עם הנציגים הישראלים. שוטרים פלסטינים/רויטרס

לפי דיווח באתר הפלסטיני "אמד", המפגש נערך ביום חמישי האחרון במלון המלך דוד בירושלים, בנוכחות השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים חוסיין אל-שייח, ראש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מאג'ד פרג' וראש המודיעין המסכל זיאד הב א-ריח מהצד הפלסטיני, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף מרדכי. לפי הדיווח, הצד הפלסטיני הלין בעיקר על הכניסות לאזורי A, ורדכי הבטיח להעביר את הבקשה לדרג המדיני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נתוני שב"כ על גל הטרור הנוכחי/מערכת וואלה, צילום מסך

גורמים משני הצדדים הדגישו כי לעת עתה לפחות, ממשיכים קצינים בכירים ואנשי מודיעין פלסטינים וישראלים לקיים פגישות, התייעצויות ושומרים על ערוצי העברת מידע פתוחים. גם לפני כשבועיים וחצי אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי לעת עתה התיאום הביטחוני נשמר.

על אף המתיחות הביטחונית בחודשים האחרונים, שומרים מנגנוני הביטחון הפלסטיניים על משמעת גבוהה יחסית ועל תיאום ביטחוני יוצא דופן עם ישראל. אנשי מתאם פעולות הממשלה בשטחים משוחחים תדיר עם עמיתיהם הפלסטינים, ולא מעט פגישות ביטחוניות רמות דרג יצאו לפועל גם בימים קשים אלה. ובכל זאת, ברור לכל המעורבים בזירה הפלסטינית מהצד הישראלי, מרחף סימן שאלה גדול סביב משך הזמן שתיאום ביטחוני זה ורמת המשמעת של המנגנונים יכולים להישמר.

(עדכון ראשון: 22:09)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully