וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידל 40 שתילי קנאביס במעבדת ביתית – ושוחרר בגלל התנדבות במשטרה

18.2.2016 / 1:35

הנאשם הודה בגידול סם מסוכן ונימק זאת בין היתר בשל חרדות בעקבות אירועים שעבר בצבא הרוסי. בית המשפט החליט לשחררו: "תרומתו הרחבה לחברה, מן הדין שתבוא לזכותו". סנגורו: "שופט אמיץ, מדובר בהחלטה תקדימית"

שתילי קנאביס שנתפסו בפשיטות על מעבדות הידרו. חטיבת דובר המשטרה
"החלטה תקדימית". שתילי קנאביס/חטיבת דובר המשטרה

שופט בית משפט השלום בבאר שבע החליט באחרונה שלא להרשיע גבר שנאשם בגידול 40 שתילים של קנאביס במעבדה ביתית בשל היותו מתנדב מצטיין במשטרה. רון סולקין קיבל את טענות ההגנה ודן אותו לשעות לתועלת הציבור. "זאת על מנת לתת לו הזדמנות להמשיך בתפקודו – הן ברמה המקצועית והן ברמה ההתנדבותית. התרומה הרחבה והבלתי שגרתית של הנאשם לחברה ולמדינה, מן הדין שתבוא לזכותו", נימק השופט.

הנאשם הודה בעבירות של גידול סם מסוכן במסגרת הסדר טיעון. בנוסף, הוא החזיק בצמחי קנביס בתהליך ייבוש במשקל של 1.5 קילו. ההחלטה על העונש הושארה בידי בית המשפט, אז התגולל סיפור חייו המדהים: הוא עלה ארצה לאחר גיל הגיוס, אך התעקש להשתתף בהקמת ארגון שבמסגרתו השתלבו יוצאי הצבא הרוסי בפעילות מלחמתית באזור לבנון ועזה. לדברי השופט, החומרים שהובאו בפניו על פעילותו הביטחונית של האיש "עולים על כל דמיון".

לקריאה נוספת:
"כללית" נתבעת במיליונים בגין מניעת מתן טיפול בקנאביס
פסטיבל של עיריית ירושלים מציג: קידום לגליזציה של סמים קלים
בתוך יממה: המשטרה פשטה על ארבע מעבדות לגידול קנאביס

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"הזדמנות נוספת לאדם ללא עבר פלילי". ניידת משטרה/ראובן קסטרו

סולקין הוסיף כי הנאשם השתתף בכמה פרויקטים של המשטרה "בעיר ללא אלימות" בדרום הארץ, עבד עם אוכלוסיות קשות וזכה לשבחים על עבודתו. הוא קיבל את טיעוניו של סנגורו, עורך הדין אייל אביטל, שסיפק מסמכים רפואיים המוכיחים לשיטתו כי מרשו סובל מחרדות בעקבות אירועים שעבר במהלך שירותו בצבא הרוסי. לדבריו, הוא פנה לרופאים כדי שיעזרו לו, אולם מאחר שלא קיבל טיפול ראוי החל להשתמש בקנאביס בעצת חברו.

עו"ד אביטל אמר בתגובה כי מדובר במקרה יוצא דופן שלא נעלם מעיני השופט. "אני שמח שלאחר דיונים הצלחתי לשכנע את בית המשפט הנכבד שמדובר במקרה מיוחד, שבו צריך לתת הזדמנות לאיש ללא עבר פלילי, לתת לו הזדמנות לשקם את עצמו. מדובר בהחלטה תקדימית של שופט אמיץ", אמר.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully