וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כללית" נתבעת במיליונים בגין מניעת מתן טיפול בקנאביס

"הסיוט של כל מטופל", מתאר כתב התביעה הייצוגית שהוגשה. חולה האפילפסיה שסורב פעמים רבות לטיפול החליט לתבוע את הקופה כשהבין כי היא מנחה את הרופאים שלא להמליץ על קנאביס רפואי. "החולה משלם בבריאותו לחזירות הקפיטליסטית"

גידולי קנאביס בישראל, חברת תיקון עולם בתל אביב, דצמבר 2015. יותם רונן
"לרוב החולים אין את הכוחות הנפשיים להתמודד מול קופת חולים". קנאביס רפואי/יותם רונן

יוסי וינברגר, חולה אפילפסיה שמתקיים מקצבת נכות, סורב על ידי רופאיו לקבל טיפול באמצעות קנאביס רפואי – אף שמחלתו מאפשרת, לפי משרד הבריאות, קבלת מרשם לטיפול רפואי באמצעות הצמח. לפיכך, הגיש אתמול (שני) וינברגר תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאור ההנחיה בקופת החולים כללית שבה הוא מבוטח, שלא להמליץ על טיפול בקנאביס ולא לחדש מרשמים, בניגוד להנחיות. בתביעה, שהוגשה על ידי עורך הדין טל לביא, מבקש וינברגר מבית המשפט לחייב את כללית לפעול על פי נהלי משרד הבריאות ולפצות ב-20 מיליון שקל חולים שלא קיבלו את הטיפול.

וינברגר מעריך את הנזקים הלא ממוניים – פגיעה באוטונומיה – בלפחות 2,000 שקל לנפגע מתוך קבוצה שמוערכת בכעשרת אלפים בני אדם. "שוב האזרח הקטן מוצא עצמו נפגע מול הגופים הענקיים במשק", נכתב בתביעה. "המטופלים, שלאור מחלתם זכאים על פי הוראות משרד הבריאות לטיפול בקנאביס, הינם לרוב חולים קשים אשר מתמודדים יום-יום, שעה-שעה עם מחלתם. לרוב אין להם את הכוחות הנפשיים והכלכליים להתמודד מול גוף גדול ומאיים כמו הנתבעת, לא הם ולא לבני ביתם. האזרח הקטן משלם בבריאותו לחזירות קפיטליסטית [...] והופך למעשה לשבוי בידי הקופה".

"המקרה חושף: יצרני התרופות מונעים משיקולים כלכליים"

וינברגר הבין מדוע נדחות בקשותיו בחודש שעבר, כשד"ר מיקי דור, נציג משרד הבריאות, אמר בדיון בוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול כי מנהלי קופות החולים פרסמו הנחיה ברורה בנושא – למנוע את הטיפול מהמטופלים. "יש הנחיה של מנכ"לי קופות החולים לא להמליץ על קנאביס, לא במרפאות כאב ובחלק מהמקרים גם לא במרפאות אונקולוגיות", אמר ד"ר דור. "גם בתי חולים של הקופה לא משתפים פעולה בנושא". לדבריו, על הרופאים נאסר גם לחדש רישיונות קיימים שאושרו על ידי משרד הבריאות.

"לכאורה הנתבעת מונעת ביודעין התוויה בטיפול רפואי לקהל המבוטחים שלה, טיפול המאושר על ידי משרד הבריאות", נכתב בתביעה. "ניתן לומר שרוב מוחלט של המטופלים מקבלים את הוראות הרופא כ'ראה וקדש'. רוב המטופלים מסרבים להאמין ולקבל שגם הרופא המטפל מונחה כלכלית ו/או על ידי הוראות 'מלמעלה'. לכאורה המקרה דנן חושף סוף סוף את אשר רבים העריכו אך לא היה כל דרך להוכיח, הרופא המטפל מונחה כלכלית. לכאורה אין בזה פסול עד אשר מוכח כי לא ניתן לחולה הטיפול הטוב ביותר ו/או הטיפול המאושר ואפשרי לחולה לאור שיקולים כלכליים לכאורה, עדים אנו למה שהוא סיוט של כל מטופל, יש טיפול שהוא צריך לקבל אך שיקול כלכלי של קופת החולים מונע ממנו מלקבל אותו".

מקופת החולים כללית נמסר: "התייחסותנו תובא במסגרת ההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully