וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד בתמורה למינוי הגיס: פרשת השחיתות בקריית שמונה נחשפת

17.2.2016 / 15:25

פרסום ראשון: בהקלטה של ישיבת מועצה מ-2014, נשמע חבר מועצה מתוודה על עסקה שלכאורה הוצעה לו - להצביע בעד מינוי גיסו של ראש העירייה ניסים מלכה בתמורה לקידום. "נתקפתי בהלה, אך השפיות חזרה אליי". במסגרת הפרשה נעצרו מלכה ומנכ"ל העירייה. האזינו

צילום סטילס: ג'יליס, עריכה: טל רזניק

חומרי חקירת פרשת השחיתות בעיריית קריית שמונה, שבמסגרתה נעצר ראש העירייה ניסים מלכה, מתפרסמים היום (רביעי) לראשונה בוואלה! NEWS וחושפים את עסקת השוחד שסוכלה ברגע האחרון. ראש העירייה, הרב מלכה, נחקר על ידי היחידה לחקירות הונאה ושוחרר למעצר בית. מיוחסות לו חשדות לביצוע עבירות על חוק מימון בחירות, שוחד, מרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.

לפי החומרים שבידי המשטרה, חבר מועצת העיר קיבל לכאורה הצעה ממקורביו של מלכה לפיה בתמורה לתמיכתו במינוי גיסו של ראש העירייה לתפקיד עוזרו האישי – ימונה לתפקיד בכיר. בישיבת מועצת העיר שהתקיימה באפריל 2014, חצי שנה בלבד אחרי שמלכה נבחר לקדנציה שנייה לראשות העיר, חשף חבר המועצה את עסקת השוחד לכאורה שהוצעה לו.

בהקלטה של ישיבת המועצה שהגיעה דנו חברי המועצה בשאלה אם לאשר את מינויו של גיסו של ראש העירייה לעוזרו האישי. בהקלטה נשמעים חבר המועצה מספר לחבריו על ההצעה, על הבהלה שאחזה בו ואת פליאתו של חבר מועצה אחר שהבין כי מדובר במעשה פלילי. בסופה של הישיבה המינוי אושר, אך הגיס הסיר את מועמדותו.

עוד בוואלה! NEWS:
התנגדות עזה בקואליציה להקמת קזינו באילת: "ישראל אינה לאס וגאס"
בקשתה של אתי אלון לשחרור מיידי נדחתה; תשוחרר בעוד חצי שנה

הרב ניסים מלכה מועמד לראשות עיריית קריית שמונה.. ג'יליס
מקורבו הציע את עסקת השוחד כדי לקדם את גיסו. ניסים מלכה/ג'יליס
"מרגע שנפרדתי משותפי לקפה, נתקפתי בהלה, פאניקה, פחד. הבנתי שהשפיות חזרה אליי"

חבר מועצה שהוצעה לו העסקה, סיפר איך נפגש עם אדם שהיה מקורב אליו באותם ימים, ועם אדם שמזוהה ומקורב מאוד לניסים מלכה. "שתינו קפה טוב, נפרדנו אחרי כשעה. זאת רק אחרי שהובטח לי תפקיד ציבורי מכובד ואני התחייבתי לא להתנגד למינוי של גיסו, הבעל של אחותו, של ניסים מלכה לתפקיד עוזר ראש העיר".

לדבריו, "שעתיים אחרי אותה פגישה הייתי אמור להשתתף בישיבת מועצה מן המניין כשהנושא השלישי והאחרון באותה ישיבה היה העסקת עוזר ראש העיר. במילים אחרות – העסקת גיסו של ראש העיר לתפקיד הנכסף. מרגע שנפרדתי משותפי לקפה, נתקפתי בהלה, פאניקה, פחד. הבנתי שהשפיות חזרה אליי.

"התקשרתי למקורבי, הודעתי לו שאני נסוג מהסיכום שהשגנו בבית הקפה, ואין בכוונתי לאשר את מינויו של גיסו של ניסים מלכה לתפקיד עוזר ראש העיר. אחת, מהטעם שהסיכום לא חוקי, שתיים, המינוי לא ראוי, שלוש, העוזר המיועד הוא גיסו של ראש העיר ולא יעלה על הדעת להעביר מינוי חמור שכזה. מקורבי לא חדל מלבקש ממני לראות את טובתי האישית ולהניח רגע לתפקידי הציבורי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קריית שמונה. אוגוסט 2013. ג'יליס
"המינוי לא ראוי". קריית שמונה/ג'יליס

חבר המועצה המשיך: "באותו יום שלישי, 11 בפברואר 2014, קצת אחרי השעה 18:00 שמתי פעמיי לישיבת המועצה המוזכרת. בכניסה לבניין העירייה ובדרכי לאולם הישיבות פגשתי מכר ותיק שלי שלאחרונה נעשה מאוד מקורב לניסים ופנה אליי אחרי שלום קצר בינינו, וספק שאל, ספק קבע – 'אתה איתנו היום?', 'מי זה אתנו?' עניתי לו. 'מה זאת אומרת? אתה תתמוך בנו להעביר מינוי עוזר לראש העיר?' וככה עניתי – 'תודיע למי שצריך להודיע להסיר את הנושא מסדר היום', והנושא אכן הוסר מסדר היום של ישיבה מס' 0214.

"אתה מבין מה אמרת? אתה מבין שזה פלילי?"

"לגמרי. אחי, אתה יודע מה אני אמרתי? את האמת, את כל האמת ורק את האמת"

לסיום, חתם את וידויו בפנייה לחבריו. "פונה אני אליכם, בשם הבוחרים שבחרו אתכם, פונה אני בשם היושר, הצדק. אנא אל תקבעו שיא חדש בירידת מדרגה. אל תתכחשו למצביעיכם, אל תכתימו את עצמכם בכתם שלעולם לא יתנקה מכם. אל תקבעו היום שיא חדש של שפלות. אל תגידו מאוחר. לא מאוחר, ההחלטה עדיין לא התקבלה. אל תירקו בפניהם של מצביעכם".

בשלב זה, נרעש חבר מועצה אחר: "רגע, אתה מבין מה עכשיו אתה אמרת? אתה מבין מה אמרת?". חבר המועצה המתוודה השיב: "לגמרי". בתגובה, הבהיר עמיתו: "אתה מבין שזה פלילי?". והוא ענה לו: "לגמרי. אחי, אתה יודע מה אני אמרתי? את האמת, את כל האמת ורק את האמת. מי שרוצה בשולחן הזה ללכת עם זה הלאה, שילך".

בתגובה על מעצרו מסר ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה בתגובה: "ראש עיריית קריית שמונה כופר בכל החשדות שבהן נחשד. מדובר בקומץ של חורשי מזימות שכל מטרתם להדיח אותו מתפקידו. ראש העירייה ימשיך לשרת את תושבי העיר בהצלחה רבה. ראש העירייה סומך על משטרת ישראל שתגיע לחקר האמת".

בתגובה להקלטה, מסר עו"ד אבי חימי מטעמו של ראש העיר: "המינוי (של גיסו של מלכה - ע"ח) להיות עוזרו של ראש העיר הובא למליאת מועצת העיר. הכול נעשה באופן גלוי ועל פי החוק. עוזר ראש עיר הוא בדרך כלל מינוי אישי של ראש עיר באישור המליאה, ועל כן שיחות מקדימות שבוצעו עם בכירי העירייה הם דבר לגיטימי, מקובל בעולם הפוליטי ואין בו אבק של פלילים. צר לי שיריבים פוליטיים מנסים לפגוע בראש העיר ובעיקר בתושבי קריית שמונה שזכו לראש עיר מוצלח שפועל יומם וליל לטובת העיר ותושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully