וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה: פוטר מפקד תחנת באר שבע לשעבר שהטריד מינית שוטרות

17.2.2016 / 14:55

השר ארדן מסר כי נצ"מ משה איבגי "תרם רבות למשטרת ישראל, אולם מעשיו אינם עולים בקנה אחד עם הערכים והנורמות שיש להטמיע במשטרה". כבר לפני כשנה הורה המפכ"ל לשעבר על פיטוריו

צילום: אבי כהן; עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הורה היום (רביעי) על פיטוריו של ניצב-משנה משה איבגי ממשטרת ישראל, בהתאם להמלצת המפכ''ל רב-ניצב רוני אלשיך. ההחלטה התקבלה בעקבות חקירתו של איבגי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שבה הודה בקיום קשרים אסורים על רקע אינטימי עם שוטרות שהיו פקודות שלו ובקבלת החלטות בעניינן תוך ניגוד עניינים.

כבר לפני שנה פורסם כי המפכ"ל דאז יוחנן דנינו יורה על פיטוריו של איבגי, מפקד תחנת באר שבע לשעבר, בכפוף לשימוע ולאישור השר לביטחון הפנים, בעקבות החשדות נגדו בגין הטרדה מינית של שוטרות תחת פיקודו, בהן שוטרת שהייתה בהיריון. השר ארדן מסר היום כי "ניצב-משנה איבגי תרם רבות למשטרת ישראל לאורך שירותו ארוך השנים, אולם מעשיו, כפי שעולים מהודאתו בחקירת מח"ש, אינם עולים בקנה אחד עם הערכים והנורמות שיש להטמיע במשטרת ישראל ולכן מחייבים את פיטוריו".

עוד בוואלה! NEWS:
מבחן מהימנות ופוליגרף: המלחמה של אלשיך בעבירות המין יוצאת לדרך
"היו לך יחסים עם שוטרת?": השב"כיזציה מצד אלשיך מתסיסה את המשטרה
בית המשפט ביטל פיטורי הקצין שלא דיווח על החשד לעבירות מין של ניצב שחם

משה איבגי, מפקד משטרת באר שבע. חטיבת דובר המשטרה
הודה בחקירתו. איבגי/חטיבת דובר המשטרה

שלשום פורסם מסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS, ועליו חתום סגנו של אלשיך, ניצב זוהר דביר, שמפרט את התכניות ליישום שורת צעדים, במטרה למנוע פרשות "מביכות" במשטרה בעת מעבר שוטרים מתפקיד לתפקיד, או גיוסם של שוטרים חדשים. בין השיטות, מבדק מהימנות ממוחשב, מענה על שאלון תעסוקתי משטרתי, שיחה תעסוקתית ובדיקות פוליגרף.

במסמך מוסבר כי התהליך הנוגע לטוהר המידות נועד כדי "למנוע דליפת מידע לגורמים שאינם מוסמכים, כאשר התהליך אמור לייתר את נושא המכתבים האנונימיים הצצים, כדרך פלא, לפני שיבוצים וקידומים". כוונתם של דביר ואלשיך היא כי כאשר ישנם סבבים של קידומים במשטרה, בעיקר כאלה של קצינים בכירים, במשרדי מח"ש נערמים מכתבים נגד אותם קצינים שאמורים לקבל תפקידים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully