וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השביתה: המשרד לביטחון הפנים יציב אבטחה בבתי הספר המקצועיים

17.2.2016 / 10:13

אחרי שפורסם בוואלה! NEWS שהורי בית הספר "אורט" בית הערבה שבירושלים השביתו את הלימודים, הורו בלשכת מפכ"ל המשטרה לבטל לאלתר את ההנחיה שלפיה לא ניתן להציב עוד מאבטחים במוסד

אורט בית הערבה בירושלים. בית הספר אורט בית הערבה בירושלים, מערכת וואלה! NEWS
"הוסדר העניין הפרוצדורלי". בית הספר "אורט" בית הערבה שבירושלים/מערכת וואלה! NEWS, בית הספר אורט בית הערבה בירושלים

רב-פקד אלעד אבוטבול, ראש תחום תיאום וארגון בלשכת מפכ"ל המשטרה, הודיע אתמול (שלישי) לוועד ההורים העירוני בירושלים כי מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, רותם פלג, הנחה להמשיך לממן את האבטחה בבתי הספר המקצועיים שבאחריות משרד הכלכלה, וכן להציב במידי מאבטחים במוסדות אלו. זאת, לאחר שבתחילת השבוע דווח בוואלה! NEWS על השבתת בית הספר "אורט" בית הערבה שבעיר, לאחר שלא קיבל תקן אבטחה משום שעל פי המשטרה "הוא לא נשא את תקן משרד החינוך".

בעוד במשרד הכלכלה הדגישו כי אינם מתקצבים את האבטחה במוסדות החינוך המפוקחים על ידי המשרד, החלו מגעים בניסיון להותיר את האבטחה בבית הספר בין הנהלת המוסד לעירייה ולמשטרה. בתחילת השבוע פנה ארגון ההורים בעניין למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולגורמים נוספים, אך מגעים אלו לא הבשילו לכדי הסכמות שיביאו לסיום השביתה עד לאחרונה.

עוד בוואלה! NEWS:
בלעדי: היוזמה המפתיעה של האוניברסיטאות למאבק בחרם על ישראל
"ניצול ציני": סטודנטים במעונות אוניברסיטת ת"א משלמים פי שניים על מים
מאות התאספו באזכרתה של דפנה מאיר בירושלים: "הצליחה לגעת בלב"

לבסוף, הוחלט במשרד לביטחון פנים להפוך את ההנחיה שנמסרה למשטרה, וגם את ההוראה לעיריות שלפיה בתי ספר באחריות משרד הכלכלה לא יזכו עוד לתקן ולמימון. אבוטבול כתב להורים כי אתמול גם "הוסדר הנושא הפרוצדורלי" להעברת מימון האבטחה מהמשרד לרשויות המקומיות, המפעילות את המאבטחים בשטח.

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים, בירך על ההחלטה ומסר: "אנחנו דואגים לכל אחד מילדי ירושלים וילדי ישראל, ושמחים מאוד על ההחלטה של המשטרה להציב מאבטחים". הוא הוסיף: "אבטחה הינה דבר הכרחי לביטחון ילדינו. אנו שבים וקוראים לממשלה ולשר הרווחה להפוך את מקצוע האבטחה למקצוע מועדף ומודים למשטרה על המענה המהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully