וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצול ציני": סטודנטים במעונות אוניברסיטת ת"א משלמים פי שניים על מים

סטודנטים שנזעקו מחשבון המים הגבוה נענו על ידי החברה המתפעלת את מעונות "ברושים" באוניברסיטה: "זהו החיוב הנדרש מכלל הסטודנטים". אחד הסטודנטים: "אלה אנשים שאין להם אפשרות לשכור דירה, במצב סוציו-אקונומי נמוך, ונאלצים לשלם תעריף מים כפול". האוניברסיטה: נבדוק

אוניברסיטת תל אביב. שרון בוקוב
"החיוב נעשה מול המוסד". הכניסה לאוניברסיטת תל אביב/שרון בוקוב

סטודנטים בדירות שונות במעונות "ברושים" של אוניברסיטת תל אביב גילו בחודש האחרון כי הם נדרשים לשלם על מים תעריף כפול מזה הנדרש מהצרכן הביתי. הסטודנטים במעונות, המנוהלים על ידי חברת "שיכון ובינוי נדל"ן", נדרשו לשלם החודש 14.5 שקלים לקוב מים, בעוד שבטבלת תעריפי המים והביוב לצרכן הביתי עומד התעריף על 7.96 עד 12.82 שקלים לקוב.

בתגובה לפניית הסטודנטים, מסרה החברה כי "החיוב נעשה מול אוניברסיטת תל אביב, מכיוון שהשטח שייך לאוניברסיטה". עם זאת, בהודעה נוספת שנשלחה לסטודנטים הובהר כי התעריף החריג, 14.5 שקלים לקוב, הינו למעשה חישוב החיוב הנדרש מכלל הסטודנטים וכי "בימים הקרובים נשלח הסבר לגבי אופן חישובו".

עוד בוואלה! NEWS:
ריצוף שבור, הצפות ומים חומים: כך חיות תשע סטודנטיות במעונות בר אילן
הטרנסג'נדרית שתמיד חלמה להיות אם נלחמת על הזכות לפונדקאות
"הכיבוש מרעיל": בנט בירך על הענקת פרס ישראל לפרופסור פעיל שמאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בימים הקרובים נשלח הסבר". דרישת התשלום מהסטודנטים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חישוב אחיד"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המעונות נמצאים באחריות האוניברסיטה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
"ניצול של אנשים שאין להם אפשרות לשכור דירה, שנאלצים לשלם תעריף כפול"

פימה, סטודנט להנדסת חשמל המתגורר במעונות, האשים את החברה ב"ניצול ציני של המצב" נגד "אנשים שאין להם אפשרות לשכור דירה, שגרים הרחק ממרכז הארץ, במצב סוציו-אקונומי נמוך". לדבריו, בשל כל אלה נאלצים הסטודנטים, בלית בריר, להמשיך לשלם תעריף מים כפול.

לאחר שתגובת האוניברסיטה ואגודת הסטודנטים התעכבה באופן משמעותי, החליטה הודיה שחר, יו"ר תא "לביא-גלעד" של מפלגת הליכוד במוסד, להסיר את הכפפות. התא פנה לחברי כנסת מהמפלגה, ובהם דודי אמסלם ואברהם נגוסה, שהודיעו על פנייה לגורמים באוניברסיטה ועל כוונה לזמן את נציגות הסטודנטים לדיון שיתקיים בעניין בכנסת. ח"כ נגוסה הדגיש כי ישמור על קשר עם נציגי התא על מנת לוודא שהעניין "זוכה לטיפול".

האוניברסיטה: "הנושא נבדק מול תאגיד המים"

בעקבות פניית התא מסר גם סגן השר ממפלגת הליכוד, ירון מזוז, כי בימים הקרובים הוא צפוי לדון בעניין עם מנכ"ל רשות המים: "מחירי המים בישראל משקפים חוסר צדק וגורמים לעוול נוראי שנגרם לכלל אזרחי מדינת ישראל, ובפרט במקרה הנדון, למגזר הסטודנטיאלי. אנסה להבין כיצד נוצר הפער".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי "אכן הסטודנטים המתגוררים במעונות קיבלו חשבונות גבוהים מהממוצע. הגורמים המוסמכים באוניברסיטה ובאגודת הסטודנטים בודקים את הנושא מול חברת 'מי אביבים'".

(עדכון ראשון: 20:39)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מענה אגודת הסטודנטים לפניית דיירי המעונות, שהגיע לטענתם באיחור משמעותי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully