וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש מאסון הומניטרי": תשתיות המים במזרח ירושלים מספיקות לרבע מהתושבים

18.2.2016 / 9:30

בדיון בבית המשפט העליון נחשף כי תשתיות המים והביוב בשכונות הפלסטיניות בבירה מותאמות ל-15 אלף תושבים, על אף שבאזור מתגוררים יותר מ-60 אלף איש. עו"ד תאגיד המים העירוני: "במקרה של שריפה, לא נוכל לספק מים לכיבוי האש"

מכלי מים וצינורות מאולתרים במזרח ירושלים. רונית סלע,
"אם תפרוץ שריפה - לא נוכל לספק מים לכיבוי האש". חיבורי מים פיראטיים במזרח ירושלים/רונית סלע

תשתיות המים במזרח ירושלים במצב שמסכן את חיי התושבים הפלסטינים באזור - כך עולה מדיון בעתירה של האגודה לזכויות האזרח נגד חברת "גיחון", תאגיד המים העירוני, ונגד גורמים נוספים, שהתקיים שלשום (שלישי) בבית המשפט העליון. "אנחנו לא מדברים רק על אנשים שצריכים לצאת מהבית כדי לשתות מים, אנחנו חוששים מאסון הומניטרי. אם תפרוץ שם שריפה, מכליות לא יכולות להתקרב, וגם אם הן יתקרבו - אני לא יכול לספק להן מים לכבות את האש", אמר עורך הדין אביב ברנט, פרקליטה של "הגיחון".

על פי הערכות, בשכונות ראס חמיס, ראס שחאדה, השלום ומחנה הפליטים שועפאט מתגוררים כ-80-60 אלף תושבים. בשכונות אלו, שנמצאות תחת שטחה המוניציפלי של ירושלים אך מעברה המזרחי של גדר ההפרדה, אין חיבור רשמי לתשתיות המים והביוב. בעתירה נטען כי תשתית הביוב באזור מותאמת ל-15 אלף תושבים בלבד, זאת בעוד שעל פי נתוני "הגיחון", רק 300 בתים מחוברים לשעוני מים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דיווח: צה"ל הפציץ עמדות צבא סוריה מדרום לדמשק
28 הרוגים בפיגוע תופת בטורקיה; ארדואן: "נחריף המאבק בטרוריסטים"
בתגובה לירי לעבר שוטרים: המשטרה חסמה כביש מרכזי בג'בל מוכבר

מכלי מים המשמשים את תושבי מזרח ירושלים. רונית סלע, האתר לזכויות האזרח בישראל, אתר רשמי
"התושבים מחוברים דה פקטו על ידי צינורות שהם רכשו". מכלי מים במזרח הבירה/אתר רשמי, רונית סלע, האתר לזכויות האזרח בישראל

בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה עו"ד אן סוצ'יו מהאגודה לזכויות האזרח כי מדובר במצוקה מסכנת חיים שנמשכת כבר שנים ארוכות. "התושבים לא מקבלים אספקה סדירה של מים בכמות שמספקת את צרכי הקיום הבסיסיים שלהם. רשויות המדינה לא עושות דבר, על אף שגם הגיחון וגם רשות המים מסכימות שהתשתית במקום מספיקה רק לחמישית ממספר התושבים", הסבירה סוצ'יו. "מדובר בכמות הנמוכה בהרבה מהרף המינימלי שנקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי. גם נציג 'הגיחון' הודה בדיון שבמקרה של אסון, כגון שריפה, לא תהיה כמות מים מספקת לכיבוי האש".

עו"ד שרון רוטשנקר, המייצג את הרשות הלאומית למים וביוב ומשרד התשתיות, אמר כי בכוונת הרשות להניח ארבעה קווי מים חדשים המובילים לשכונות אלו. כמו כן, הוא התייחס לבעיית גניבת המים הנפוצה במזרח העיר. "המים שנצרכים באזור הם מים שלא משלמים עבורם ונצרכים ללא תמורה, תוך התחברות פיראטית", אמר. הוא הסביר כי התושבים "מחוברים דה פקטו על ידי צינורות שהם רכשו", מה שאף מוריד את לחץ המים לבתי התושבים שכן מחוברים כראוי. לדבריו, "אני לא מאמין שמשהו ישתנה, אני חושב שימשיכו לנקב את הצינורות (ולחבר אליהם צנרת פיראטית, מ"ש). אין אכיפה בשטח. אם הייתה אכיפה אפשר היה למצוא פתרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מכלי מים וצינורות מאולתרים במזרח ירושלים. רונית סלע,
צינורות מים פיראטיים במזרח ירושלים/רונית סלע

העתירה בנוגע לבעיית תשתיות המים והביוב במזרח העיר הוגשה בחודש יולי האחרון, לאחר שהופסקה הזרמת המים לשכונות למשך שלושה שבועות. בעקבות העתירה, אספקת המים לשכונות חודשה, ולאחר כמה דיונים החליט בית המשפט העליון להעביר את הסוגיה לפתחה של המועצה לביטחון לאומי.

בחודשי הקיץ נוסחו נהלים חדשים שנועדו להתמודד עם תופעת צריכת המים הפיראטית ועם כיסוי הוצאות הצריכה. על פי ההצעה, חישוב הצריכה יבוצע על פי סך הצריכה חלקי מספר הבתים ועל פי כמות הנפשות בכל בית, מכיוון שלא ניתן למדוד את הצריכה הביתית כמקובל. כמו כן, במקרה של תקלה בצינור, הצרכנים ישאו בעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully