וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צה"ל הפציץ עמדות צבא סוריה מדרום לדמשק

18.2.2016 / 0:10

על פי דיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, שלושה טילים נורו לאזור תל מאנע, שבו ממוקמים בסיסים צבאיים, לעבר מחסני צבא. לפי הפרסומים, באזור נוצר "פיצוץ משני" גדול. גורם בצבא סוריה הכחיש את הדיווחים וטען כי ישראל לא תקפה בתחומי המדינה

צילום: באדיבות כנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית; עריכה: שניר דבוש

(יעלון על סוריה: "מי שחוצה את הקווים האדומים שלנו - חוטף")

ישראל הפציצה עמדות של צבא סוריה מדרום לדמשק - כך דיווח אמש (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווחים, שלושה טילים נורו לאזור. ואולם, גורם בצבא סוריה הכחיש את הדיווח ואמר כי לא הייתה תקיפה ישראלית בתחומי המדינה.

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי המחסנים שהותקפו נמצאים באזור תל מאנע, שבו ממוקמים בסיסים צבאיים. לפי הפרסומים, באזור נוצר "פיצוץ משני" גדול בעקבות ההפצצות.

לקריאה נוספת:
סוריה טוענת: ישראל תקפה מטרות בשטחנו ובלבנון
לפי מקורות זרים: שרשרת התקיפות של ישראל בסוריה ולבנון
חיזבאללה: ישראל חיסלה את סמיר קונטאר בסוריה

תמונה מהפצצה ישראלית על עמדה סורית בעקבות ירי הרקטות. טוויטר, צילום מסך
הפצצה ישראלית על עמדה סורית, אוגוסט 2015/צילום מסך, טוויטר

בחודש דצמבר האחרון דיווחו כלי תקשורת סוריים ולבנוניים כי מל"טים ישראליים תקפו מחסני טילים בסוריה. לפי הדיווחים, מטרת ההפצצות הייתה בסיס של חטיבה 155 של צבא סוריה בקטייפה שבאזור דמשק. עדי ראייה דיווחו על פטריות עשן שהיתמרו באזור לאחר ההפצצה. כמה ימים קודם לכן אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל "פועלת מעת לעת בסוריה". לדבריו, ישראל עושה זאת כדי "למנוע חזית נגדנו וגם כדי למנוע העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון".

גם בחודש נובמבר יוחסו לישראל שתי תקיפות בסוריה. בחודש זה דיווח אתר האופוזיציה "סוריה מובשיר" כי מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה ברכס הרי קלמון, בסמוך לגבול הלבנוני. על פי דיווחים אחרים ולא מאומתים, בתקיפה נהרגו יותר מעשרה בני אדם, רובם אנשי חיזבאללה. יעד ההפצצה היה ככל הנראה בסיס העברת ציוד לוגיסטי בין הכוחות בלבנון ובסוריה.

מכונית תופת בסוריה, 2014. AP
"פיצוץ משני גדול". פיצוץ מכונית תופת בסוריה/AP

שבועיים קודם לכן דווח בתקשורת הערבית על פיצוצים עזים באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, שנגרם "ככל הנראה מתקיפה אווירית ישראלית". על פי חלק מהדיווחים, שלא קיבלו כל אישור רשמי, מטרת התקיפה הייתה משלוח נשק איראני שיועד לחיזבאללה.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully