וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפריעים במציאת חייזרים: סין תגרש אלפים החיים ליד טלסקופ ענק

כ-9,000 איש יפונו מבתיהם הסמוכים למתקן רדיו-טלסקופ הנבנה במערב המדינה, שמטרתו להאיץ את החיפושים אחרי חיים מחוץ לכדור הארץ. הם יפוצו בכ-1,800 דולר. המתקן יהיה הגדול ביותר מסוגו בעולם

לוויין ענק שמקימה סין במערב המדינה כדי לאתר חייזרים וחיים מחוץ לכדור הארץ, נובמבר 2015. GettyImages
בנייתו תושלם עד חודש ספטמבר. המתקן הענק שבמערב סין/GettyImages

סין מיישבת מחדש כ-9,000 תושבים לקראת חניכתו של מתקן רדיו-טלסקופ הגדול ביותר בעולם בהמשך השנה. זאת כחלק ממאמציה של בייג'ינג להאיץ את החיפושים העולמיים אחרי קיומם של חיים מחוץ לכדור הארץ. הקמת הפרויקט, שעלותו מוערכת ב-1.2 מיליארד יואן (כ-185 מיליון דולר), החלה בשנת 2011 במחוז גוויג'ואו שבמערב המדינה והיא צפויה להסתיים עד ספטמבר.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה, לפני השלמת המיזם יפונו 9,110 תושבים המתגוררים במחוזות הפנימיים פינגטנג ולודיאן מבתיהם. עוד נמסר כי כל אחד מהם יקבל 12 אלף יואן (1,800 דולר) כפיצויים ממחלקת ההגירה הסביבתית של הממשלה. גורם בכיר במפלגה הקומוניסטית במחוז מסר כי המהלך יסייע ב"יצירת סביבה של גלי קול אלקטרומגנטיים".

קוטרו של המתחם הענק הוא 500 מטרים, לעומת המתקן הגדול ביותר כיום שנמצא בפורטו ריקו, שקוטרו הוא 300 מטרים בלבד. זאת כחלק ממאמציה להפגין את יכולותיה הטכנולוגיות הגדלות. אחד המדענים האחראים למיזם השאפתני טען לאחרונה כי אם "המתקן ימולא ביין, כל אחד משבעת מיליארד האנשים החיים בכדור הארץ יוכל לשאוב ממנו חמישה בקבוקים שלמים".

לקריאה נוספת בנושא:
רוסיה מכחישה כי תקפה בתי חולים בסוריה: אין הוכחות לכך
בצל החשש מהתחזקותה, אובמה מנסה לגבש חזית תקיפה נגד סין

לפי התקשורת המקומית, הרדיו-טלסקופ המשוכלל יורכב מ-4,450 לוחות משולשים, שיקלטו אותות רדיו מחלקים מרוחקים ביקום דרך הרשתיות המותקנות עליהם השוקלות 30 טונות. לפי התקשורת המקומית, הוא יורכב מ-4,450 לוחות משולשים, שיקלטו אותות רדיו מחלקים מרוחקים ביקום דרך הרשתיות המותקנות עליהם, השוקלות 30 טונות.

וו שיאנגפינג, מנהל איגוד האסטרונומיה של סין, סיפר לסוכנות הידיעות שינחואה כי הרגישות הגבוהה של הטלסקופ עשויה לעזור למדענים "לחפש חיים תבוניים מחוץ לגלקסיה ואתר את מקורותיו של היקום". גורמים סיניים רשמיים אמרו כי מיקומו במחוז קיאנן, השוכן במעמקי ההר, הוא המקום האידיאלי כדי לאתר מסרים מהעולם החיצון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully