וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בבריטניה: הכנסת תנהיג "שעת שאלות" לראש הממשלה

16.2.2016 / 0:17

ועדת הכנסת אישרה שינויים בדיוני המשכן שעל פיהם תוכל האופוזיציה להעלות רק עשר הצעות אי-אמון מדי שנה. כדי "לפצות" על כך, ניתן יהיה לזמן שרים בממשלה, ואף את ראש הממשלה, למענה ספונטני על שאלות

מליאת הכנסת בערב השבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
האופוזיציה לא תוכל להגיש הצעת אי-אמון מדי שבוע. מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

ועדת הכנסת אישרה אתמול (שני) שינוי משמעותי בדיוני הכנסת: על פי ההסכמות שגובשו בין יו"ר הקואליציה צחי הנגבי ויו"ר סיעת המחנה הציוני מרב מיכאלי, תשונה המתכונת הנוכחית של הצעות אי-אמון הנהוגות בכנסת. מעתה, תוכל האופוזיציה להעלות רק עשר הצעות כאלה מדי שנה, במקום מדי שבוע כפי שנהוג כעת. כדי "לפצות" את האופוזיציה על הפגיעה בכלי הפרלמנטרי המצוי בידיה כיום, סיכמו הצדדים על הוספה של "שעת שאלות", מוסד פרלמנטרי חדש שלא קיים כיום בכנסת ונהוג בפרלמנטים שונים ברחבי העולם, כמו בבריטניה.

לפי הסיכום, תוכל האופוזיציה להזמין עשר פעמים בשנה שר בממשלה שיענה על שאלות מחברי הכנסת באופן ספונטני ומבלי שיידע מראש את תוכן השאלות. בין היתר, ניתן יהיה לזמן גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו לשעת שאלות. כל אחד מהשרים יוזמן לכל היותר פעם אחת בשנה.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין נגד חוק ההשעיה: "חוטא למהות הכנסת וציבור הבוחרים"
הרב פינטו לפני הכניסה לכלא: "לא חושבים על מחר, אין על מה להצטער"
פרשת השחיתות בקריית שמונה: בכיר נוסף נעצר ונחקר באזהרה

בנימין נתניהו נואם הערב במליאת הכנסת 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
ניתן יהיה לזמנו לענות על שאלות מבלי שיידע אותן מראש. נתניהו/נועם מושקוביץ

שר המחזיק ביותר מתיק אחד יקבל עשר דקות נוספות של שאלות לכל תיק נוסף, בעת קיום שעת השאלות. בנוסף, סיעות האופוזיציה יודיעו שבועיים מראש מי השר שיוזמן. דחיית הגעה של שר תיעשה רק פעם אחת וליו"ר הישיבה תהיה הסמכות בדבר שאילתות פסולות וסירוב להשיב. זאת ועוד, אם 61 ח"כים יגישו הצעת אי-אמון, ניתן יהיה לדון בה בכל יום בשבוע שיקבע יו"ר הכנסת, כולל במהלך הפגרה, תוך שבוע. סגני שרים לא יוכלו יותר להשיב לאי-אמון.

ההסכמות יעלו להצבעה במליאת הכנסת, ואם אלה אכן יאושרו, השינוי יחול החל ממושב הקיץ, שייפתח בחודש מאי. יצוין כי הגבלת מספר הצעות האי-אמון הוא חלק מיישום חוק המשילות, שחוקק עוד בכנסת הקודמת.

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully