וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן ודאעש מתחזקים - ומספר האזרחים ההרוגים באפגניסטן עולה

14.2.2016 / 14:10

דוח חדש של האו"ם קבע כי יותר מ-3,500 איש נהרגו בשנה החולפת במדינה, עלייה של 4% לעומת 2014 והמשך המגמה בשבע השנים האחרונות. גם מספר ההרוגים כתוצאה מתקיפות של כוחות זרים עלה

צילום: רויטרס

מספר ההרוגים האזרחיים באפגניסטן רשם בשנת 2015 שיאים חדשים זאת השנה השביעית ברציפות – כך נכתב בדוח שפרסם היום (ראשון) האו"ם. זאת ברקע התגברות האלימות ברחבי המדינה ונסיגת מרבית הכוחות הזרים ממנה. לפחות 3,545 איש שלא היו מעורבים בלחימה נהרגו בשנה החולפת ועוד 7,457 נפצעו, עלייה של 4% לעומת 2014.

"הפגיעה באזרחים לחלוטין לא מתקבלת על הדעת", מסר ניקולאס הייסום, ראש משלחת הסיוע של האו"ם במדינה. בדוח נכתב כי הלחימה הגוברת בין כוחות הממשל הנתמכים בידי המערב לבין טליבאן וארגוני טרור נוספים הובילה לכך שיותר גורמים לא מעורבים נקלעו לקו האש. 37% ממקרי המוות האזרחיים נגרמו כתוצאה מחילופי אש בקרקע, לצד 21% שנבעו ממטענים ועוד 17% מפיגועי התאבדות.

נשים וילדים הם הנפגעים העיקריים מקרב האזרחים. מספר ההרוגים שיוחסו לכוחות הביטחון זינקו ב-28% בהשוואה ל-2014 והם היוו 15% מסך כל ההרוגים. טליבאן וקבוצות חמושות אחרות אחראיות למרבית ההרוגים, עם 62% מכלל מקרי המוות האזרחיים.

עוד מצא הדוח כי 103 אזרחים ועוד 67 נוספים נפצעו על ידי כוחות זרים שפועלים במדינה. מדובר בעלייה של 9% במקרי המוות שמיוחסים לקואליציה שאותה מובילה ארצות הברית, שנבעה בעיקרה בשל הפצצת בית החולים של ארגון "רופאים ללא גבולות" בעיר קונדוז. בקרית נהרגו 42 אנשי צוות, מטופלים ובני משפחותיהם, לצד 43 בני אדם אחרים שנפצעו.

מאז האו"ם החל ב-2009 לתעד בשיטתיות את מספר האזרחים ההרוגים באפגניסטן, נמנו 59 אלף הרוגים ופצועים. בארגון חוששים שהמגמה תימשך גם בשנה הקרובה, בשל מאמציו של טליבאן להשתלט על מחוזות קונדוז והלמד ולנוכח התחזקותה של שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
הפנטגון פרסם עדויות לעינוי אסירים בידי אמריקנים בעיראק ואפגניסטן
הילד בן ה-10 שלחם בגבורה בטליבאן וחוסל בדרכו לבית הספר
המבצע מתרחב: ארה"ב תתקוף מטרות של דאעש גם באפגניסטן

זירת פיגוע התאבדות בקאבול, בירת אפגניסטן, 1 בפברואר 2016. רויטרס
זירת פיגוע התאבדות בקאבול, בתחילת החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully