וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע מתרחב: ארה"ב תתקוף מטרות של דאעש גם באפגניסטן

22.1.2016 / 11:41

הפנטגון אישר כי הכוחות האמריקניים במדינה יפעלו נגד יעדי הארגון, שהתבסס לאחרונה באזורי הגבול עם פקיסטן. עד כה היו הפעולות נגד שלוחת "המדינה האסלאמית" הגנתיות בלבד

ספק 500

צבא ארצות הברית יוכל לתקוף יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) גם באפגניסטן - כך מסר אתמול (חמישי) הפנטגון. מדובר בהחלטה הראשונה להרחיב את המאבק בארגון מעבר לתקיפות היומיות נגד מטרותיו בעיראק ובסוריה.

כוחות אמריקניים יכלו לתקוף גם בעבר את דאעש במדינה, אך רק במקרים מצומצמים יותר, כמו הגנה על עצמם במקרה של תקיפה מצד שלוחת "המדינה האסלאמית" באפגניסטן. בשבוע שעבר הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי היא מגדירה את "מחוז חורסאן" ארגון טרור.

בתגובה לכך אמר הסאנטור הרפובליקני ג'ון מקיין, שעומד בראש ועדת השירותים המזוינים של הסנאט, כי נראה שממשלו של הנשיא ברק אובמה "הגיע למסקנה שאחרי יותר משנה לתוך הקמפיין הצבאי האמריקני, דאעש ממשיך להתפשט". מקיין, שהפסיד לאובמה בבחירות לנשיאות ב-2008, הוסיף כי ההחלטה שהתקבלה היא הכרחית וכי "רבים מאתנו היו רוצים לדעת למה הגבלנו את עצמנו לתקיפות נגד דאעש בעיראק ובסוריה".

לוחמי דאעש באפגניסטן, 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש באפגניסטן/צילום מסך, טוויטר

ג'ף דייוויס, דובר מטעם הפנטגון, מסר כי תהיה היערכות מחדש של הכוחות באפגניסטן בעקבות ההוראה, אך לא הוא לא פירט מעבר לכך. "כחלק מהמשימה הזאת, נפעל נגד כל ארגון טרור שמהווה איום על האינטרסים של ארצות הברית או על ביטחונה, כולל שלוחת דאעש באפגניסטן", אמר. לדבריו, היו "כמה" תקיפות נגד הארגון בימים האחרונים.

שלוחת "המדינה האסלאמית" באפגניסטן הוקמה בינואר אשתקד, באזורי הגבול עם פקיסטן והיא מורכבת מלוחמי טליבאן לשעבר. הגנרל האמריקני ג'ון קמפבל, שמוביל את הכוחות הבינלאומיים באפגניסטן, אמר כי דאעש התבסס בחצי השנה האחרונה במחוזות ננגרהאר וקונר וכי הוא נלחם בטליבאן במשך כמה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully