וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני הפיוס: קובה השיבה לארה"ב טיל מתקדם - שהגיע לידיה בטעות

14.2.2016 / 12:02

מחלקת המדינה בוושינגטון אישרה כי טיל מדגם הלפייר שנשלח בשוגג לאי הקומוניסטי לפני כשנה וחצי הוחזר אליה. גורמים אמריקניים חששו שהוואנה תחלוק את הטכנולוגיה של הטיל עם רוסיה, סין וקוריאה הצפונית

רויטרס

(הנפת דגל ארה"ב בשגרירות בהוואנה, אוגוסט)

קובה השיבה לארצות הברית טיל מתקדם שהגיע לידה בטעות לפני כשנה וחצי – כך מסרו אמש (שבת) גורמים אמריקניים וקובניים. לפי הודעה של משרד החוץ בהוואנה, הטיל מונחה הלייזר מדגם הלפייר AGM-114 הושב לנציגים אמריקניים ולנציגים מטעם היצרנית "לוקהיד מרטין".

"אנחנו יכולים להגיד, מבלי להיכנס לפרטים, שטיל האימונים הושב בשיתוף פעולה עם ממשלת קובה", מסר מארק טונר, דובר מטעם מחלקת המדינה האמריקנית. דובר מטעם לוקהיד מרטין סירב להגיב. קובה אמרה כי הטיל הגיע בטעות בטיסה מסחרית מפריז וכי הוא לא נרשם בכבודת המטוס. הוא התגלה במקרה על ידי אנשי המכס.

בחודש שעבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי הטיל נשלח לאירופה למטרות אימונים ב-2014, אך בשל טעות הגיע לאי הקומוניסטי. טונר הסביר כי בשל החוק הפדרלי הוא אינו יכול להרחיב בנושא, אך כן ציין כי חידוש היחסים בין וושינגטון להוואנה סייע בקידום פתרון לסוגיה.

הלפייר AGM-114 הוא טיל מונחה לייזר שאותו ניתן לשגר ממסוקים או מכלי טיס בלתי-מאוישים. גורמים אמריקניים מסרו לוול סטריט ג'ורנל כי בוושינגטון חששו שקובה תחלוק את הטכנולוגיה המתקדמת של הטיל עם יריבותיה דוגמת רוסיה, סין וקוריאה הצפונית.

שתי המדינות, שהיו אויבות במהלך המלחמה הקרה, חידשו את יחסיהן בחודש יולי האחרון אחרי 50 שנות נתק. מאז הן מנסות לבנות מחדש את קשריהן הכלכליים והמסחריים. ביום שלישי צפויה הכרזה על פתיחת קו לטיסות סדירות בין ארצות הברית לקובה.

לקריאה נוספת בנושא
יוצאים מהבידוד הבינלאומי: נשיא קובה בביקור היסטורי בצרפת
השבוי היהודי בקובה ששוחרר: "חשבתי על משפחתי ששרדה את השואה"
דגל ארה"ב הונף על אדמת קובה, אבל הדרך לפיוס עוד ארוכה

טיל הלפייר בכלי טיס אמריקני בלתי מאויש. GettyImages
מאייש מסוקים ומל"טים. טיל הלפייר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully