וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהבידוד הבינלאומי: נשיא קובה בביקור היסטורי בצרפת

אחרי חידוש היחסים עם ארה"ב, קובה ממשיכה להדק את קשריה עם המערב. ראול קסטרו נפגש עם עמיתו פרנסואה הולנד, שמקדם את הסרת האמברגו האמריקני מעל האי הקומוניסטי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא קובה ראול קסטרו החל היום (שני) בביקורו בצרפת, כחלק ממסעו הראשון באירופה שנחשב כצעד מרכזי לחידוש הקשרים בין האי הקומוניסטי לבין המערב. קסטרו בן ה-84, שהחליף בשלטון את אחיו פידל ב-2006, נמצא בבירה פריז מאז יום שבת.

צרפת מובילה את המאמצים בהשבתה של קובה לחיק הקהילה הבינלאומית, אחרי עשורים רבים של בידוד ושל סנקציות כלכליות. הוואנה וושינגטון חידשו את יחסיהן בשנה שעברה בתום יותר מ-50 שנות יריבות, במה שגרם להפשרת הקיפאון העולמי שמננו סבלה קובה. נשיא צרפת פרנסואה הולנד תיאר את הביקור כ"שלב חדש" בחיזוק הקשרים בין שתי המדינות והוא קרא לנשיא ארצות הברית ברק אובמה "ללכת עד הסוף" במאמצי השכנוע של הקונגרס להסיר את הסנקציות.

לקריאה נוספת בנושא
השבוי היהודי בקובה ששוחרר: "חשבתי על משפחתי ששרדה את השואה"
האפיפיור נפגש עם פידל קסטרו וקרא לקובנים: "אל תשרתו רעיון"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ונשיא קובה ראול קסטרו בארמון האליזה בפריז, 1 בפברואר 2016. רויטרס
מהדקים יחסים. הולנד וקסטרו, היום/רויטרס

לדברי סגן שר החוץ של קובה, רוחליו סיירה, ממשלתו מקווה שהביקור הממלכתי יאפשר לקובה "להרחיב את קשריה עם צרפת בכל ההיבטים האפשריים – בפוליטיקה, בכלכלה, במסחר, במערכת הפיננסית, בתחום ההשקעות ובתרבות".

הולנד עצמו ביקר באי במאי אשתקד והיה לראש המדינה המערבית הראשון לעשות זאת אחרי יותר מחצי מאה. הוא קרא לארצות הברית להסיר את האמברגו הכלכלי שהטילה על קובה ב-1962, שמקשה עליה לשקם את כלכלתה הרעועה. גורמים רשמיים בפריז מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי קסטרו צפוי לחתום על "מפת דרכים כלכלית" עם צרפת לצד הסכמים בתחום התחבורה והתיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully